Znalazłem to: nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=FVWin3eK1SE
Naprawdę niezły patent i fajnie było by coś takiego zmajstrować.Zastanawiałem się już nad elementami które mogły by wejść w skład tej konstrukcji, np.silnik nie spamuj://spamer.allegro.pl/item777104099_sil ... 0w_skutera.
Jak macie jakieś pomysły lub znacie strony internetowe z dokumentacją na budowę wyciągarki to piszcie.
Kamil
Budowa wyciągarki - znalazłem coś takiego dosyć ciekawego
Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski
A to jest pomysł na malinkę, który sam zoastosowałem dzięki uprzejmości Autora:
nie spamuj://spamer.szczesny.com.pl/marcin/index ... &Itemid=46
Wyciagrka bardzo prosta w złożeniu, nie wymagająca specjalistycznej wiedzy. Pozdrawiam.
nie spamuj://spamer.szczesny.com.pl/marcin/index ... &Itemid=46
Wyciagrka bardzo prosta w złożeniu, nie wymagająca specjalistycznej wiedzy. Pozdrawiam.
Fajne bo proste z tego co widzę, ale wolał bym coś stacjonarnego, coś co nie potrzebuje drogi.U mnie jest sporo ugorów które są pozbawione lini elektrycznych i można by z taką wyciągarkom zaszaleć.Solek pisze:A to jest pomysł na malinkę, który sam zoastosowałem dzięki uprzejmości Autora:
nie spamuj://spamer.szczesny.com.pl/marcin/index ... &Itemid=46
Wyciagrka bardzo prosta w złożeniu, nie wymagająca specjalistycznej wiedzy. Pozdrawiam.
Zdjęcia trochę mało szczegółowe, jak mógł byś mi napisać na jakiej zasadzie to działa no i jak to pokazuje siłę ciągu.
Kamil
Witam.
Załącze tekst z konstrukcji wyciągarki, UWAGA - wyciagarka została juz oblatana i poprwiona - nie sa to aktualne zdjęcia ani aktualne informacje.
Witam. Przesyłam zdjęcia wyciągarki wraz z opisem.
nie spamuj://img29.imageshack.us/i/instrukcjamalinka.pdf/
Załącze tekst z konstrukcji wyciągarki, UWAGA - wyciagarka została juz oblatana i poprwiona - nie sa to aktualne zdjęcia ani aktualne informacje.
Witam. Przesyłam zdjęcia wyciągarki wraz z opisem.
W tej chwili holujemy się za pomocą dwóch osób - jeden wyciągarkowy a drugi kierowca - poza tym są dwa wyświetlacze jeden ma kierowca a drugi wyciagarkowy.Pod tym linkiem można odnaleźć informacje na temat wyciągarek paralotniowych typu „malinka”:
nie spamuj://spamer.paralotnie.republika.pl/para ... garka.html
Własną wyciągarkę wykonałem w oparciu o już istniejącą konstrukcję (więc nie z głowy a pomysł zapożyczony):
nie spamuj://spamer.szczesny.com.pl/marcin/index ... &Itemid=46
Krótki opis mojej konstrukcji bo myślę, że to jest najistotniejsze.
1. Przede wszystkim kawałki desek, które mają ściskać ciśnieniomierz (czyli całe serce układu) zostało zrobione bez użycia gwoździ. Posklejałem deski za pomocą kleju do drewna oraz unieruchomiłem za pomocą kołków drewnianych. Ma to za zadanie zapobiegania poruszania się desek prostopadłych do ciśnieniomierza. Obruszenie takiej deski może spowodować wzrost lub spadek ciśnienia, które nie będzie zauważalne na wyświetlaczu. Unieruchomienie zapobiega temu.
2. Awaryjne wyczepienie. Jest po to żeby w razie czego można było wyczepić line na ziemi nawet w trakcie jazdy samochodem (wyciągarkowy czyli kierowca). Całość trzyma kawałek drutu. Zastosowałem śliską tasiemkę. Eliminuje to „efekt liny” („efekt liny” - moja nazwa własna tzn. jak stosowałem różne liny to efekt był zawsze taki że potrafiły się one nie rozplątać – napór był zbyt duży co nie pozwalało na oddzielenie się lin. Tasiemka, którą użyłem jest śliska i bardzo elastyczna co zapobiega jakimkolwiek powikłaniem. Docelowo zamierzam tu zamontować wczep paralotniowy do holowania.
3. Bęben zakupiony na Allegro. Wytrzymałość liny jest do chyba 240 kg na metr. Co mniej - więcej oznacza, że po rozłożeniu sił i przy zbyt dużym naprężeniu sama się urwie. Poczytuje to jako plus bo powyżej 200 kg ( czyli tandem) sam się urwie.
4. Wskaźnik pochodzi od ciśnieniomierza. Mam już skale do niego (do naklejenia do środka na wyświetlacz), ale muszę jeszcze dokonać pomiarów na wyciągarce. W tej chwili jest to najsłabszy punk wyciągarki. Cały czas dopracowuję i zanim przyjdą pierwsze hole będzie gotowe wszystko.
5. Musiałem zamienić gruszkę pompującą z ciśnieniomierza na wentyl rowerowy i pompkę. Gruszka, która była w oryginale nie trzymała ciśnienia w układzie. Teraz ciśnienie jest stałe. To duże czerwone to są przyssawki – pozwalają przypiąć wskaźnik na przedniej szybie dowolnego samochodu.
6. Wąż jest do sprężonego powietrza. Jest giętki ale nie elastyczny – to oznacza że powietrze nie rozpiera go jak balon. Wytrzymałość to 16 barów.
7. To już linka łącząca samochód.
HOLE.
1. Po pierwsze trzeba się upewnić czy sprzęt jest OK. Potrzebujemy zestawu do latania (czyli skrzydło, zapas, uprząż, kask – jest to minimum jakie musisz mieć ze sobą). Resztę można będzie pożyczyć: radio na pasmo 2m, wczep do holowania. Każdy powinien zebrać informacje o swoim skrzydle czy wymaga stosowania hol - patentów. Parę informacji o wczepie do holowania:
nie spamuj://spamer.dudek.eu/dudek.php?go=wyczep
nie spamuj://spamer.apcoaviation.com/infowindow. ... 6_info.asp
nie spamuj://spamer.paralotnie.atomnet.pl/
Uwaga !!!! Wczep do holowania HG to nie to samo co do PG. Pierwszy jest do HangGliding – czyli lotniarstwa a drugi do ParaGliding – czyli paralotniarstwa.
A tu info o hol – patencie do skrzydła:
nie spamuj://psp.org.pl/index.php?option=com_ ... ang=polish
nie spamuj://spamer.dudek.eu/dudek.php?go=big_holpatent
W załączniku kolejne info o stosowaniu hol – patentu.
Jak masz jakieś informacje o wczepach do holowania lub o hol – patentach to prześlij.
nie spamuj://psp.org.pl/index.php?option=com_ ... ang=polish
nie spamuj://psp.org.pl/index.php?option=com_ ... ang=polish
nie spamuj://psp.org.pl/index.php?option=com_ ... ang=polish
nie spamuj://spamer.karpofly.com/detail-f.asp?PID=H515-54
nie spamuj://img29.imageshack.us/i/instrukcjamalinka.pdf/
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2009-04-18, 15:00
- Lokalizacja: Włochy