WYCIĄGARKA - szukam patentu, schematu wykonania wyciagarki.

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

WYCIĄGARKA - szukam patentu, schematu wykonania wyciagarki.

#1

Post autor: sayid » 2011-06-24, 10:43

Witam,
szukam schematu wykonania wyciagarki np. z silnika malucha...
prosze o wszystkie sugestie, jaka lina, prędkość ciągnięcia, siła itp.


michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#2

Post autor: michal54_87 » 2011-06-29, 09:36

witam i jak znalazles cos?


Autor
sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#3

Post autor: sayid » 2011-07-02, 12:41

niestety nic nie znalazlem, ale znojomy zaczal budowac taka wyciagarke - silnik malucha i 1000 mb liny. Bedzie zamontowana na przyczepce. w przyszlym tyg. juz powinnismy toto uruchamiac. Zrobie zdjecia i wrzuce na forum


KOLIBER
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-20, 21:39
Lokalizacja: POZNAŃ

#4

Post autor: KOLIBER » 2011-08-20, 22:06

Witam
Widziałem ostatnio patent na koło od samochodu .Wyglądała całkiem całkiem ale nie widziałem jak pracowała .Co prawda dla mnie to była juz ostra jazda .Ale wszyscy inni cmokali ze jest ok
pozdro


michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#5

Post autor: michal54_87 » 2011-08-21, 22:50

Ale dokladniej :P jaki ten patent na kolo ?


KOLIBER
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-20, 21:39
Lokalizacja: POZNAŃ

#6

Post autor: KOLIBER » 2011-08-25, 21:27

michal54_87 pisze:Ale dokladniej :P jaki ten patent na kolo ?

rama na której umieszczone są rolki \ wałki najeżdża sie na to kołem od pojazdu przednim rolki poprzez przekładnie kinetyczna sa połączone z bębnem od liny .odpalasz samochód działa mechanizm różnicowy i bęben zwija line - nie wiem jak to się ma do obciążenia tej wyciągarki ale sprzęt może być udany

mam do kolegi pytanie - szukam naklejki na samochód \ewolucja paralotniarza \ nie wiesz gdzie znalesc to w necie

pozdrawiam


Autor
sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#7

Post autor: sayid » 2011-08-26, 08:42

moglbys pstryknac pare fotek?
a co do pytania o naklejke, znow odesle cie do wyszukiwarki w allegro, albo pofatyguj sie do jakiegos biura reklamowego gdzie maja ploter.


KOLIBER
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-20, 21:39
Lokalizacja: POZNAŃ

#8

Post autor: KOLIBER » 2011-08-27, 14:44

wyszukiwarka nic nie dała ,próbowałem wiele razy
a co do fotek to sprzęt widziałem tylko przez chwile i raczej zrobił na mnie wrażenie ostrej jazdy \ gościu co to prezentował był chyba z Poznania ale głowy nie dam\


Autor
sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

test wyciągarki z malucha

#9

Post autor: sayid » 2011-09-11, 09:42

Dziś raniutko testowaliśmy wyciągarke z silnika maluch. Pilot nadaje się do ponownych testów; wyciągarka też :-)
Ale... po oderwaniu się od ziemi na 3-5 m pilot zaraz wracał na ziemie; i teraz pytanie: czy prędkość ciągnięcia była za mała czy siła uciągu? jaka powinna być prędkość zwijania liny? /na dniach będziemy sprawdzać jaka jest/ czy taka jak nominalna prędkość glajta?

Pilot z osprzętem - ok 95kg, długość rozwiniętej liny 200-250m, skrzydło dudek VIP 30A

wszelkie sugestie mile widziane.
pozdrawiam
Załączniki
100_4006.JPG
nasza wyciagareczka


michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#10

Post autor: michal54_87 » 2011-09-11, 12:31

Witam jeęli silnik nie dawał rady to w tedy jest mała siła uciągu ale raczej mi sie wydaje ze za mała predkość . Na maxa dawaliście gaz?


Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#11

Post autor: Solek » 2011-09-12, 07:47

Powina wyciskać tak koło 50/60 km/h żeby było ok. Trymowa paralotni to średnio 38 km/h żeby to zaczeło się unosić to trzeba dobrze dać w palnik na wyciągarcę. A propos odpóście sobie tego Vipa. Stara paralotnia może być przewiana i łatwo będzie wchodzić w niebezpieczne stany lotu. Lepiej weź kogoś z nowym glajtem maks 5 letnim, jak dodacie hol-patenty to jeszcze bardzie poprawicie bezpieczeństwo.


Autor
sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#12

Post autor: sayid » 2011-09-12, 12:37

michal54_87 pisze:Witam jeęli silnik nie dawał rady to w tedy jest mała siła uciągu ale raczej mi sie wydaje ze za mała predkość . Na maxa dawaliście gaz?
predkosc sciagania liny sprawdzimy

Solek pisze:Powina wyciskać tak koło 50/60 km/h żeby było ok. Trymowa paralotni to średnio 38 km/h żeby to zaczeło się unosić to trzeba dobrze dać w palnik na wyciągarcę. A propos odpóście sobie tego Vipa. Stara paralotnia może być przewiana i łatwo będzie wchodzić w niebezpieczne stany lotu. Lepiej weź kogoś z nowym glajtem maks 5 letnim, jak dodacie hol-patenty to jeszcze bardzie poprawicie bezpieczeństwo.
Mamy jeszcze Rex'a 29A, ale nie zdążyliśmy go sprawdzić. Rano na mazurach niestety straszna rosa i VIP nabrał na moje oko z 10 kg "nadwagi" a potem zaczęło wiać i rozsądek wziął górę... jak tylko pogoda się "naprawi" to będziemy testować. Postaram sie nabyć drogą kupna holpatent.

Solek, powiedz, jaka prędkość holu jest niebezpieczna? przy jakiej może nastąpić przeciągnięcie? jak należy mieć ustawione trymery?

... MÓW CO WIESZ !!! :-)

p.s. masz źródełko na hol-patent?


Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#13

Post autor: Solek » 2011-09-12, 13:40

Nie ma jakiejś prędkości z góry ustalonej która jest dobra i będzie zawsze receptą na wszystko. Inaczej holujesz ze słabym wiatrem, inaczej z mocnym. Jeszcze nie skończyłem kursu wyciagarkowego (niestety jestem w trakcie) i holi dużo nie wykonałem (od strony wyciągarki). Jedyne co Ci mlogę napisac to jak holowałem malinką (czyli za samochodem) to czasami miałem 50 km/h na liczniku. Paralotnia ma się wznosić jednostajnie ale nie dynamiczymi skokami (kaskadą). Od strony wyciągarki patrzysz czy pilot jest na lini skrzydła (w cieniu swojej czaszy), jeżeli jest poniżej to gaz, jeżeli powyżej (ewentualnie zaczyna wyprzedzać krawędź natarcia to jest źle). Pamietaj że pilot powinien najlepiej kierowac skrzydłem podczas holu ciałem ewentualnie poprawiac sterówką. Nie można zaciągać jednoczesnie obydwu sterówek.

PS - dawanie odrazu w palnik na starcie żeby wyciągnąć pilota na linie równą z glajtem jest lekką przesadą - pamiętaj.

A co do hol patentu to dudek sprzedaje, ale może wejdx na stronę centrum paralotniowego tam są odrazu holpatenty z wczepami do holowania.


Autor
sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#14

Post autor: sayid » 2011-09-12, 18:30

Jak sie zachować na holu to mniej więcej wiem, na szkoleniu H wciągaliśmy się bez hol-patentu, tylko na wyczepie Dudka, niestety nie zwróciłem uwagi jak trymery były ściągnięte.... no ale "holownik" miał wprawe i sprzęt sprawdzony.


moglik
Posty: 1
Rejestracja: 2011-12-25, 22:52
Lokalizacja: Radoszyce

#15

Post autor: moglik » 2012-01-04, 14:59


ODPOWIEDZ