WYCIĄGARKA - szukam patentu, schematu wykonania wyciagarki.
Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski
WYCIĄGARKA - szukam patentu, schematu wykonania wyciagarki.
Witam,
szukam schematu wykonania wyciagarki np. z silnika malucha...
prosze o wszystkie sugestie, jaka lina, prędkość ciągnięcia, siła itp.
szukam schematu wykonania wyciagarki np. z silnika malucha...
prosze o wszystkie sugestie, jaka lina, prędkość ciągnięcia, siła itp.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
- Lokalizacja: Tarnów
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
- Lokalizacja: Tarnów
michal54_87 pisze:Ale dokladniej :P jaki ten patent na kolo ?
rama na której umieszczone są rolki \ wałki najeżdża sie na to kołem od pojazdu przednim rolki poprzez przekładnie kinetyczna sa połączone z bębnem od liny .odpalasz samochód działa mechanizm różnicowy i bęben zwija line - nie wiem jak to się ma do obciążenia tej wyciągarki ale sprzęt może być udany
mam do kolegi pytanie - szukam naklejki na samochód \ewolucja paralotniarza \ nie wiesz gdzie znalesc to w necie
pozdrawiam
test wyciągarki z malucha
Dziś raniutko testowaliśmy wyciągarke z silnika maluch. Pilot nadaje się do ponownych testów; wyciągarka też
Ale... po oderwaniu się od ziemi na 3-5 m pilot zaraz wracał na ziemie; i teraz pytanie: czy prędkość ciągnięcia była za mała czy siła uciągu? jaka powinna być prędkość zwijania liny? /na dniach będziemy sprawdzać jaka jest/ czy taka jak nominalna prędkość glajta?
Pilot z osprzętem - ok 95kg, długość rozwiniętej liny 200-250m, skrzydło dudek VIP 30A
wszelkie sugestie mile widziane.
pozdrawiam
Ale... po oderwaniu się od ziemi na 3-5 m pilot zaraz wracał na ziemie; i teraz pytanie: czy prędkość ciągnięcia była za mała czy siła uciągu? jaka powinna być prędkość zwijania liny? /na dniach będziemy sprawdzać jaka jest/ czy taka jak nominalna prędkość glajta?
Pilot z osprzętem - ok 95kg, długość rozwiniętej liny 200-250m, skrzydło dudek VIP 30A
wszelkie sugestie mile widziane.
pozdrawiam
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
- Lokalizacja: Tarnów
Powina wyciskać tak koło 50/60 km/h żeby było ok. Trymowa paralotni to średnio 38 km/h żeby to zaczeło się unosić to trzeba dobrze dać w palnik na wyciągarcę. A propos odpóście sobie tego Vipa. Stara paralotnia może być przewiana i łatwo będzie wchodzić w niebezpieczne stany lotu. Lepiej weź kogoś z nowym glajtem maks 5 letnim, jak dodacie hol-patenty to jeszcze bardzie poprawicie bezpieczeństwo.
predkosc sciagania liny sprawdzimymichal54_87 pisze:Witam jeęli silnik nie dawał rady to w tedy jest mała siła uciągu ale raczej mi sie wydaje ze za mała predkość . Na maxa dawaliście gaz?
Mamy jeszcze Rex'a 29A, ale nie zdążyliśmy go sprawdzić. Rano na mazurach niestety straszna rosa i VIP nabrał na moje oko z 10 kg "nadwagi" a potem zaczęło wiać i rozsądek wziął górę... jak tylko pogoda się "naprawi" to będziemy testować. Postaram sie nabyć drogą kupna holpatent.Solek pisze:Powina wyciskać tak koło 50/60 km/h żeby było ok. Trymowa paralotni to średnio 38 km/h żeby to zaczeło się unosić to trzeba dobrze dać w palnik na wyciągarcę. A propos odpóście sobie tego Vipa. Stara paralotnia może być przewiana i łatwo będzie wchodzić w niebezpieczne stany lotu. Lepiej weź kogoś z nowym glajtem maks 5 letnim, jak dodacie hol-patenty to jeszcze bardzie poprawicie bezpieczeństwo.
Solek, powiedz, jaka prędkość holu jest niebezpieczna? przy jakiej może nastąpić przeciągnięcie? jak należy mieć ustawione trymery?
... MÓW CO WIESZ !!!
p.s. masz źródełko na hol-patent?
Nie ma jakiejś prędkości z góry ustalonej która jest dobra i będzie zawsze receptą na wszystko. Inaczej holujesz ze słabym wiatrem, inaczej z mocnym. Jeszcze nie skończyłem kursu wyciagarkowego (niestety jestem w trakcie) i holi dużo nie wykonałem (od strony wyciągarki). Jedyne co Ci mlogę napisac to jak holowałem malinką (czyli za samochodem) to czasami miałem 50 km/h na liczniku. Paralotnia ma się wznosić jednostajnie ale nie dynamiczymi skokami (kaskadą). Od strony wyciągarki patrzysz czy pilot jest na lini skrzydła (w cieniu swojej czaszy), jeżeli jest poniżej to gaz, jeżeli powyżej (ewentualnie zaczyna wyprzedzać krawędź natarcia to jest źle). Pamietaj że pilot powinien najlepiej kierowac skrzydłem podczas holu ciałem ewentualnie poprawiac sterówką. Nie można zaciągać jednoczesnie obydwu sterówek.
PS - dawanie odrazu w palnik na starcie żeby wyciągnąć pilota na linie równą z glajtem jest lekką przesadą - pamiętaj.
A co do hol patentu to dudek sprzedaje, ale może wejdx na stronę centrum paralotniowego tam są odrazu holpatenty z wczepami do holowania.
PS - dawanie odrazu w palnik na starcie żeby wyciągnąć pilota na linie równą z glajtem jest lekką przesadą - pamiętaj.
A co do hol patentu to dudek sprzedaje, ale może wejdx na stronę centrum paralotniowego tam są odrazu holpatenty z wczepami do holowania.
Ja mysle o czms takim nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=UxFczzuQ ... re=related