Mam problem!!

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

Mam problem!!

#1

Post autor: SWAT »

Witam mam problem dotyczący skrzydła dudek VOX 29a waga startowa skrzydła wynosi 90-117 kg zamierzam na nim trochę polatać za wyciągiem i z górek jak mam siebie dociążyć i ile mam dociążyć te skrzydło jeżeli warze z uprzężą 78 kg? za kilka msc kupuje napęd ile dokładnie waży napęd 30 kg??
Awatar użytkownika

kamil_rc
Posty: 44
Rejestracja: 2011-05-08, 13:36
Lokalizacja: Wadowice

Re: Mam problem!!

#2

Post autor: kamil_rc »

Po pierwsze to proponuje zmienić temat tak żeby naprowadzał innych użytkowników. Co do lotów swobodnych dolicz ok 17kg na sprzęt czyli wyjdziesz do lotu w okolicach 95kg, czyli w dolnym zakresie. A co do napędu to waga jest rożna, średnio przyjmij ok 25kg bez paliwa (z paliwem ok 35kg). Czyli do lotu PPG wychodzi 130kg wiec jesteś trochę przeciążony ale to nic nie szkodzi. Jak jesteś przeważony to nawet trochę lepiej ponieważ ciśnienie w komorach panuje większe i trudniej skrzydle przyklapic.

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

Re: Mam problem!!

#3

Post autor: SWAT »

Jak ja warzę sam bez niczego 75kg +5kg uprząż to mam 80kg i wiecej nic nie mam a gdzie jeszcze 10kg ?? to moge latać na skrzydle od 90-117kg jak ja sam z uprzężą warze 80kg ??na swobodnym
Awatar użytkownika

kamil_rc
Posty: 44
Rejestracja: 2011-05-08, 13:36
Lokalizacja: Wadowice

Re: Mam problem!!

#4

Post autor: kamil_rc »

A na samej uprzezy bedziesz latał? :-P Skrzydło tez wazy jakieś 6-7kg, zapas ok 2-3kg, buty to 1,5kg, jakieś ciepłe ubranie, no i do tego oczywiście plecak na cały zestaw worek, wario i się zbierze :-) .

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

Re: Mam problem!!

#5

Post autor: SWAT »

Mam pytanie ja napęd ma ciąg 65 kg to co to znaczy?? wytłumaczcie mi
Awatar użytkownika

kamil_rc
Posty: 44
Rejestracja: 2011-05-08, 13:36
Lokalizacja: Wadowice

Re: Mam problem!!

#6

Post autor: kamil_rc »

Zerknij na ten filmik i zajrzysz o co chodzi:)
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=oIQeckierPU" onclick="window.open(this.href);return false;

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

Re: Mam problem!!

#7

Post autor: SWAT »

Ciąg to ja wiem że to moc silnika ale co ma ona w kg ?? to jak ja ważę około 80kg to napęd jak ma 65kg ciągu to nie da rady mnie unieść ? aha co to znaczy śmigło 120
Awatar użytkownika

kamil_rc
Posty: 44
Rejestracja: 2011-05-08, 13:36
Lokalizacja: Wadowice

Re: Mam problem!!

#8

Post autor: kamil_rc »

Da rady Cie uniesc. Mozna powiedzieć ze ciąg daje pełny obraz mocy napędu wraz ze śmigłem. Smigło 120 to oznacza ze ma 120cm średnicy. Co do tego ciągu to z tego co zauważyłem przy paralotniach optymalnie jest wtedy gdy masa gotowego pilota do lotu(wszystko łącznie z napędem paliwem skrzydłem itd) podzielimy przez 2,3. Wiadomo to jest czysta teoria ale według mnie dla początkującego wystarczy.

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

Re: Mam problem!!

#9

Post autor: SWAT »

Czyli waga moja 80kg+waga skrzydła 6kg+ubiór mój4kg+kask ,GPS,zapas,3kg+napęd z paliwem max 30kg razem wyszło 123kg i teraz mam to podzielić przez 2.3?? to wtedy 123/2.3=53.47
Awatar użytkownika

kamil_rc
Posty: 44
Rejestracja: 2011-05-08, 13:36
Lokalizacja: Wadowice

Re: Mam problem!!

#10

Post autor: kamil_rc »

Dobrze liczysz, czyli dla Ciebie wystarczy napęd np solo z tłumikiem kajana.

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Mam problem!!

#11

Post autor: Pilot »

A co kolega szanowny powie na taki zestaw ??
Pilot 120 kg, napęd z paliwem ok 35 kg (Solo 210 + 11l ), sprzęt dodatkowy ok. 15 kg razem = ok 170 kg.
Lot na skrzydle 21 m2 z max masą startową 70-100 kg. Silnik Solo 210 o ciągu 45-48 kg. I do tego poleciał !
Skąd się wziął ten przelicznik 2,3 ????
Ciekawe teorie wysnuwacie :lol: a wracając do naukowych przeliczeń to żeby paralotniarz leciał poziomo to wystarczy stały ciąg z silnika o mocy ok. 4 - 6 kM ok. 20-30 kg. Napędy mają od 12-14 do 28 kM, ciąg śmigła w napędach wacha się w graniczach 45 - 80 kg.
Trajki mają silniki o mocach 30-60 kM i ciągu śmigła ok. 120 kg. Waga całego zestawu z pilotami to ponad 300 kg, skrzydło 42 m2 daje spokojnie radę.
Nie znaczy też to że taki napęd o mocy 6-14 kM będzie dobrze się sprawował przy skrzydle samostatecznym. Na skrzydle klasycznym odpowiednio dobranym do wagi polecieć można z każdym napędem, nawet kolega ważąc 80 kg netto poleciał z napędem zrobionym z podkaszarki o mocy 3.5 kM.
Nie wlicza się wagi paliwa, wlicza się wagę samego napedu i wszystkiego łącznie ze skrzydłem.
W internecie jest mnóstwo filmów, opowiadań, instrukcji. ALE NIE MA KURSÓW, KURS TO PODSTAWA. Nie sztuka kupić sobie sprzęt z najwyższej półki, szpanować na łące jaki to się ma sprzęt, bez przygotowania i bez papierów zrobić sobie kuku , lub uruchomić napęd bez kosza a potem chóry anielskie będą śpiewały na ostatnią drogę.
Macie w swoich okolicach latających zgodnie z przepisami ludzi to pytajcie.
Pozdrawiam !
Awatar użytkownika

kamil_rc
Posty: 44
Rejestracja: 2011-05-08, 13:36
Lokalizacja: Wadowice

Re: Mam problem!!

#12

Post autor: kamil_rc »

Ten przelicznik to po prostu początkującemu ułatwia trochę życie. Wiadomo ze na takim skrzydle da się polecieć przy takiej masie, tylko ciekawe co zrobi podczas duszenia... A druga sprawa to współczucie dla pilota przy starcie i lądowaniu musi rozwijać zawrotne szybkości.. I jakby nie było obciążenie powierzchni to ponad 8kg/m kw!

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Mam problem!!

#13

Post autor: Pilot »

Proponuję pooglądać parę filmików :
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=t2gjlLv5 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Najczęstsze błędy :
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=BuJYSH2UWaU" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=8rkpvcZ_ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=JjFE91Sv ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
A teraz kilka wypadków :
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=2En0T--NTtk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=UjI_1hpK ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=hREn28hU ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=jm5tiw2I ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=a9ifcnVu ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
I na dobranoc coś na wesoło:
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=hkhFgf_C ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

-- 18 maja 2012, o 07:18 --

Przez kamil_rc » 15 maja 2012, o 07:53

Ten przelicznik to po prostu początkującemu ułatwia trochę życie. Wiadomo ze na takim skrzydle da się polecieć przy takiej masie, tylko ciekawe co zrobi podczas duszenia... A druga sprawa to współczucie dla pilota przy starcie i lądowaniu musi rozwijać zawrotne szybkości.. I jakby nie było obciążenie powierzchni to ponad 8kg/m kw!

Kolega chyba nie wie co to jest paralotnia, jak i z czego jest zbudowana paralotnia i jak się steruje paralotnią , jakie są możliwości (osiągi) paralotni do napędu z profilem reflax i jakie są możliwości (osiągi) paralotni do lotów swobodnych . Jakie też jest i gdzie jest obciążenie linek na płacie skrzydła w paralotni do PPG oraz jakie i gdzie są obciążenia linek na płacie skrzydła w paralotni do PG. Zakresy wagowe skrzydeł do PPG i PG , do czego służą trymery itd. To trzeba poznać organoleptycznie i wyobrazić sobie jak to działa, jak z powietrzem, nie widzimy go ale wiemy jakie zastawia na nas pułapki.
Początkujący powinni udać się na KURS ale najpierw przelecieć się w tandemie czy to zajęcie odpowiednie dla nich.
Ogromna wiedza bez doświadczenia to podstawowa pułapka w którą sami się pakujecie !
Pozdrawiam :-) !
ODPOWIEDZ