PPG na bazie MZ 250

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Sylwester69
Posty: 7
Rejestracja: 2009-02-17, 13:06
Lokalizacja: Dobczyce
Kontakt:

#16

Post autor: Sylwester69 »

Ostatni post z poprzedniej strony:

linki niedziałają.
Ale jeśli ten napęd (MZ 175) naprawdę tak dobrze chodzi, to ja taki zamawiam u kajana.
Pozdrawiam.

Sylwester69
Posty: 7
Rejestracja: 2009-02-17, 13:06
Lokalizacja: Dobczyce
Kontakt:

#19

Post autor: Sylwester69 »

No, napędzik fantastyczny, a ten kolega kajan zrobiłby taki napędzik np. dlamnie?, jak można się z nim skontaktować?
Pozdrawiam.

Zbigniew54w
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-16, 19:03
Lokalizacja: Strzyżów

#20

Post autor: Zbigniew54w »

WITAM KOLEGE.Podaje nr do p Janka 601364006.Miałem wlaśnie sprzedać ten napęd ale sie wstrzymam bo mój nowy weslake 350ccm bokser jeszcze nieoblatany.W razie czegoś to mz jest niezawodna.Tak wygląda bokser nie spamuj://spamer.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72a ... 9e811.html

Sylwester69
Posty: 7
Rejestracja: 2009-02-17, 13:06
Lokalizacja: Dobczyce
Kontakt:

#21

Post autor: Sylwester69 »

Bokser wygląda ciekawie, tylko poco tyle mocy (bo to jak dwie MZ 175)
i ciekawi mnie jaki jest zakres obrotów rpm przy tym bokserze bo widzę że śmigło bezpośrednio na wale silnika, i ciekawe ile będzie palił? oraz ile waży cały napęd? Pozatym napędzik bomba wygląda. Za numer tel. dziękuje, jutro będę się kontaktował.
Pozdrawiam.

Zbigniew54w
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-16, 19:03
Lokalizacja: Strzyżów

weslake bokser

#22

Post autor: Zbigniew54w »

Witam.Nie jest za dużo tej mocy,ponieważ śmiglo jest na wale bezpośrednio.Obroty śmigła to 3800- 4000.Może to dać ok 60kg ciagu.Ogolnie jednak jest nieżle.Pali ok 3.5l/godz.Waga napędu z uprzężą 24kg.Jest to angielski silnik typowo lotniczy stosowany w dużych modelach samolotów.Można powiedzieć że jest niezniszczalny.Sam silnik waży 8.5 kg.Niezniszczalny-mam na myśli jakość materiałow i pierścienie tłokowe w kształcie litery L sprawiają że zatarcie nie wchodzi w grę.Może pracować w bardzo wysokiej temperaturze.Mamy już takie napędyi pewne z nimi doswiadczenia.Tu można oglądnąć jak to pracuje. nie spamuj://spamer.dailymotion.pl/video/x8223a_p1030038_auto nie spamuj://spamer.dailymotion.pl/video/x5dvhu_wieya-008_sport

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#23

Post autor: Solek »

Jak by mnie było stać na napęd to napewno bym sobie taki kupił - nie tylko ze względu na cene, waże 55kg i dzwiganie 30 kg na plecach raczej nie wchodzi w grę.A napędzik naprawdę wymiata - jestem pod wrażeniem!!!!

Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#24

Post autor: Glajto-trajko »

Witam i pozdrawiam brać PPG !
Jako nowy , pozwolę sobie zabrać głos w poruszonym temacie.
Jestem bardzo ciekaw wrażeń i opinii po pierwszych oblotach owego "bokserka".
Posiadam napedzik z silnikiem produkcji KAJAN i moje wrażenia po kilku zaledwie lotach są rewelacyjnie w porównaniu do wcześniejszego mojego (już byłego) napedu WSK-175.
Otóż przede wszystkim tłumik produkcji KAJANA - "półrezonans" daje silnikowi wspaniałą charakterystykę , mianowicie: silnik jest elastycznie wzmocniony w całym swoim zakresie obrotów ! Nie ma tzw. "górki ciągu" , w poprzednim napędzie tłum-rezonans dawał wzmocnienie ciagu przy jakieś 70-80% obrotach i wtedy ciąg znacznie przyrastał, a wcześniej słabo. Podobno takie zjawisko dotyczy wielu innych napedów z tłum. rezonansowym i lata się wtedy : wznoszenie - opadanie.
Silniczek z karterem KAJANA , wał + cylinder roztoczony na 175ccm z MZ-150 , z zaworem membranowym , gaźnikiem "bing" zapala bezproblemowo z szarpaczką i dekompresatorem. (teraz bedę dorabiał zapalanie na nogę . potrzebne do zapalania w locie) Silnik bardzo żywotny ( kilku użytkown. przelatało ok 500 h bez rozbierania silnika) i z odopwiednio dobranym śmigłem też produkcji KAJAN ( 126cm) daje przy 6500 obr silnika prawdziwe 56-58 kG ciagu. Cały napęd z uprzężą i pustym zbiornikiem waży 25kg. Mój nap- trajka własnej produkcji waży 35 kg. W spokojnym locie na skrzydle Ozon Proton GT ( z 2/3 pootwieranymi komorami) o pow 28,5 mkw. przy masie startowej (masa wszyskiego ze skrzydłem też) w temp ok 20C pod wieczór spalił mi (silnik jeszcze nie dotarty) zaledwie 2litry na godz lotu, w co samemu mi było trudno uwierzyć.
Dlatego zdecydowanie polecam ten naprawdę udany silnik. Wspomnę też , że KAJAN dorabia- przerabia oryginalne tłumiki do solo na "półrezonansy" i znacznie poprawia to osiagi silnika i daje elastyczniejszą charakterystykę .
Dołączam dwa zdj mojej trajki z silnikiem KAJANA
POZDRAWIAM. Robert P.
Załączniki
Zdj. mojej trajki , waga samej trajki 9kg.
Zdj. mojej trajki , waga samej trajki 9kg.
PIC_0064.JPG (90.09 KiB) Przejrzano 23204 razy
PIC_0067.JPG
PIC_0067.JPG (78.37 KiB) Przejrzano 23204 razy

Zbigniew54w
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-16, 19:03
Lokalizacja: Strzyżów

#25

Post autor: Zbigniew54w »

Piękna sprawa.Dobrze ze nie jestem sam bo ktoś by pomyślał że coś tam zachwalam.Wcześniej kolega pisał że mz wysiada po 5 czy 50 godz,więc sami widzicie że to nieprawda.Mam kolegów którzy latają na markowych napędach.Jeden sześć razy odsyłał do naprawy gwarancyjnej a drugi aż do Niemiec.Trzeba było się przeprosić z mz.Nadmieniam że wyłożyli kasę ok 12500zł.Pozdrawiam Zbigniew.

Sylwester69
Posty: 7
Rejestracja: 2009-02-17, 13:06
Lokalizacja: Dobczyce
Kontakt:

#26

Post autor: Sylwester69 »

Witam wszyskich, te trajki też bardzo mi się podobają, i widać że są dopracowane w szczególe.
Do kolegi Zbigniewa małe pytanko - ten napęd MZ 175 nadal jest do sprzedania?
Pozdrawiam.

Zbigniew54w
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-16, 19:03
Lokalizacja: Strzyżów

#27

Post autor: Zbigniew54w »

Witam.Juz sprawa nieaktualna.

JWO
Posty: 6
Rejestracja: 2009-01-24, 14:20
Lokalizacja: Brzezówka

#28

Post autor: JWO »

nie spamuj://picasaweb.google.pl/lh/photo/aEn ... directlink

Wreszcie mogę przedstawić efekt mojej pracy. Załączam link do zdjęć z wykonamym przeze mnie napędem wraz z rezonansem.

Pozdrawiam

Sylwester69
Posty: 7
Rejestracja: 2009-02-17, 13:06
Lokalizacja: Dobczyce
Kontakt:

#29

Post autor: Sylwester69 »

Witam, świetna robota, mógłbyś wysłać dokładniejsze zdjęcia na adres Sylwester69@poczta.fm oraz opis jaki silnik itd.
Pozdrawiam.

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#30

Post autor: kajan002 »

JWO pisze:nie spamuj://picasaweb.google.pl/lh/photo/aEn ... directlink

Wreszcie mogę przedstawić efekt mojej pracy. Załączam link do zdjęć z wykonamym przeze mnie napędem wraz z rezonansem.

Pozdrawiam
Rzeczywiscie świetna robota..napracowales sie,piekne wykonanie ale...w jakim zakresie obrotow dziala rezonans,bo jezeli tylko do startu potrzebna Ci pelna moc a potem na ,,delfinka"to na niewiele sie przyda rezonans,z kolei ustawisz rezonans n a obroty przelotowe to nie wystartujesz..ja stracilem kupe kasy na te wszystkie rezonanse i doszedlem do wniosku ..rezonans dobry jest przy malych pojemnosciach,ale przy MzEtz175 mi sie nie sprawdził,moze Tobie sie udało ? to napisz cos wiecej...Np.JPX z rezonansem niewiele przewyzsza mocą MzEtz175 Pozdrawiam kajan

parastach1965
Posty: 1
Rejestracja: 2009-02-22, 23:23
Lokalizacja: sidliska żmigrodzkie

#31

Post autor: parastach1965 »

Witam wszystkich miłośników latania z napędem ,chciałem nawiązać do komentarzy moich poprzednich kolegów ,a mianowicie do silnika MZ175 składanego przez Kajana. Jest to silnik bardzo solidnie zrobiony i sprawdzony od kilku lat. Pięknie pracuje na każdym zakresie obrotów, dlatego można sobie spokojnie i komfortowo latać. Prawdą jest że można zrobić ok.500 godz.na nim,stosując dobrą mieszankę do paliwa.Napędem tym nie polatają ciężkie chłopy ale jak na moje 70 kilo to wystarcza i 2,5 m wznoszenia. Nie będę opisywał innych konstrukcji Kajana ale to bardzo solidny człowiek tak trzymaj Jasiu - Parastach.
ODPOWIEDZ