WITAM KOLEGE.Podaje nr do p Janka 601364006.Miałem wlaśnie sprzedać ten napęd ale sie wstrzymam bo mój nowy weslake 350ccm bokser jeszcze nieoblatany.W razie czegoś to mz jest niezawodna.Tak wygląda bokser nie spamuj://spamer.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72a ... 9e811.html
Bokser wygląda ciekawie, tylko poco tyle mocy (bo to jak dwie MZ 175)
i ciekawi mnie jaki jest zakres obrotów rpm przy tym bokserze bo widzę że śmigło bezpośrednio na wale silnika, i ciekawe ile będzie palił? oraz ile waży cały napęd? Pozatym napędzik bomba wygląda. Za numer tel. dziękuje, jutro będę się kontaktował.
Pozdrawiam.
Witam.Nie jest za dużo tej mocy,ponieważ śmiglo jest na wale bezpośrednio.Obroty śmigła to 3800- 4000.Może to dać ok 60kg ciagu.Ogolnie jednak jest nieżle.Pali ok 3.5l/godz.Waga napędu z uprzężą 24kg.Jest to angielski silnik typowo lotniczy stosowany w dużych modelach samolotów.Można powiedzieć że jest niezniszczalny.Sam silnik waży 8.5 kg.Niezniszczalny-mam na myśli jakość materiałow i pierścienie tłokowe w kształcie litery L sprawiają że zatarcie nie wchodzi w grę.Może pracować w bardzo wysokiej temperaturze.Mamy już takie napędyi pewne z nimi doswiadczenia.Tu można oglądnąć jak to pracuje. nie spamuj://spamer.dailymotion.pl/video/x8223a_p1030038_autonie spamuj://spamer.dailymotion.pl/video/x5dvhu_wieya-008_sport
Jak by mnie było stać na napęd to napewno bym sobie taki kupił - nie tylko ze względu na cene, waże 55kg i dzwiganie 30 kg na plecach raczej nie wchodzi w grę.A napędzik naprawdę wymiata - jestem pod wrażeniem!!!!
Witam i pozdrawiam brać PPG !
Jako nowy , pozwolę sobie zabrać głos w poruszonym temacie.
Jestem bardzo ciekaw wrażeń i opinii po pierwszych oblotach owego "bokserka".
Posiadam napedzik z silnikiem produkcji KAJAN i moje wrażenia po kilku zaledwie lotach są rewelacyjnie w porównaniu do wcześniejszego mojego (już byłego) napedu WSK-175.
Otóż przede wszystkim tłumik produkcji KAJANA - "półrezonans" daje silnikowi wspaniałą charakterystykę , mianowicie: silnik jest elastycznie wzmocniony w całym swoim zakresie obrotów ! Nie ma tzw. "górki ciągu" , w poprzednim napędzie tłum-rezonans dawał wzmocnienie ciagu przy jakieś 70-80% obrotach i wtedy ciąg znacznie przyrastał, a wcześniej słabo. Podobno takie zjawisko dotyczy wielu innych napedów z tłum. rezonansowym i lata się wtedy : wznoszenie - opadanie.
Silniczek z karterem KAJANA , wał + cylinder roztoczony na 175ccm z MZ-150 , z zaworem membranowym , gaźnikiem "bing" zapala bezproblemowo z szarpaczką i dekompresatorem. (teraz bedę dorabiał zapalanie na nogę . potrzebne do zapalania w locie) Silnik bardzo żywotny ( kilku użytkown. przelatało ok 500 h bez rozbierania silnika) i z odopwiednio dobranym śmigłem też produkcji KAJAN ( 126cm) daje przy 6500 obr silnika prawdziwe 56-58 kG ciagu. Cały napęd z uprzężą i pustym zbiornikiem waży 25kg. Mój nap- trajka własnej produkcji waży 35 kg. W spokojnym locie na skrzydle Ozon Proton GT ( z 2/3 pootwieranymi komorami) o pow 28,5 mkw. przy masie startowej (masa wszyskiego ze skrzydłem też) w temp ok 20C pod wieczór spalił mi (silnik jeszcze nie dotarty) zaledwie 2litry na godz lotu, w co samemu mi było trudno uwierzyć.
Dlatego zdecydowanie polecam ten naprawdę udany silnik. Wspomnę też , że KAJAN dorabia- przerabia oryginalne tłumiki do solo na "półrezonansy" i znacznie poprawia to osiagi silnika i daje elastyczniejszą charakterystykę .
Dołączam dwa zdj mojej trajki z silnikiem KAJANA
POZDRAWIAM. Robert P.
Piękna sprawa.Dobrze ze nie jestem sam bo ktoś by pomyślał że coś tam zachwalam.Wcześniej kolega pisał że mz wysiada po 5 czy 50 godz,więc sami widzicie że to nieprawda.Mam kolegów którzy latają na markowych napędach.Jeden sześć razy odsyłał do naprawy gwarancyjnej a drugi aż do Niemiec.Trzeba było się przeprosić z mz.Nadmieniam że wyłożyli kasę ok 12500zł.Pozdrawiam Zbigniew.
Witam wszyskich, te trajki też bardzo mi się podobają, i widać że są dopracowane w szczególe.
Do kolegi Zbigniewa małe pytanko - ten napęd MZ 175 nadal jest do sprzedania?
Pozdrawiam.
Wreszcie mogę przedstawić efekt mojej pracy. Załączam link do zdjęć z wykonamym przeze mnie napędem wraz z rezonansem.
Pozdrawiam
Rzeczywiscie świetna robota..napracowales sie,piekne wykonanie ale...w jakim zakresie obrotow dziala rezonans,bo jezeli tylko do startu potrzebna Ci pelna moc a potem na ,,delfinka"to na niewiele sie przyda rezonans,z kolei ustawisz rezonans n a obroty przelotowe to nie wystartujesz..ja stracilem kupe kasy na te wszystkie rezonanse i doszedlem do wniosku ..rezonans dobry jest przy malych pojemnosciach,ale przy MzEtz175 mi sie nie sprawdził,moze Tobie sie udało ? to napisz cos wiecej...Np.JPX z rezonansem niewiele przewyzsza mocą MzEtz175 Pozdrawiam kajan
Witam wszystkich miłośników latania z napędem ,chciałem nawiązać do komentarzy moich poprzednich kolegów ,a mianowicie do silnika MZ175 składanego przez Kajana. Jest to silnik bardzo solidnie zrobiony i sprawdzony od kilku lat. Pięknie pracuje na każdym zakresie obrotów, dlatego można sobie spokojnie i komfortowo latać. Prawdą jest że można zrobić ok.500 godz.na nim,stosując dobrą mieszankę do paliwa.Napędem tym nie polatają ciężkie chłopy ale jak na moje 70 kilo to wystarcza i 2,5 m wznoszenia. Nie będę opisywał innych konstrukcji Kajana ale to bardzo solidny człowiek tak trzymaj Jasiu - Parastach.