Zapłon w silnikach mz 150

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
piokowalik
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-18, 15:00
Lokalizacja: Włochy

Zapłon w silnikach mz 150

#1

Post autor: piokowalik »

Witam
Zakładam nowy temat gdyż niema takiego na forum są tylko nieliczne posty z których i tak nic niemozna się dowiedzieć a większość znawców tematu się nie wypowjada niewiadomo czemu...
Jaki zapłon zastwosować w silniku mz 150 przerobiony na 175?
Odciołem skrzynie biegów wszytko ładnie przerobiłem i dostosowałem do napędu karter z głowicą oddałem do szlifu i wrócił do mnie z nowym tłokiem oraz o nowej pojemności teraz zostało mi jedynie wykombinować coś z zapłonem i niemam pojęcie co tu użyć dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc do was...

Dziękuje za wszytkie posty zdjęcia, opisy, i pomoc

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#2

Post autor: kajan002 »

Wiekszosc sie nie wypowiada na rozne tematy m/inn dltego zeby nie miec klopotow,i najlepiej nic nie doradzac nikomu,i nie rzucac swoich perel...kajan

Autor
piokowalik
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-18, 15:00
Lokalizacja: Włochy

#3

Post autor: piokowalik »

Jak nie wnosisz nic do tematu to nie pisz bo szkoda twojego czasu a moich nerwów.

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#4

Post autor: kajan002 »

Ja bede pisal co mi sie podoba a Ty mi tego nie zabronisz i nie bedziesz pouczal co mam pisac ..kajan

Autor
piokowalik
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-18, 15:00
Lokalizacja: Włochy

#5

Post autor: piokowalik »

Szukam jakiś wskazówek moze rozwiazania a nie informacji które nie wnosza nic do temat
Kajan002 Jestes tu że tak powiem specem od napedow ale post w ktorym piszesz że jak ktoś cos ma to jest to jego perełka i niechce sie dzielić to mysle że to totalna głupota bo jak wiadomo kazdy kto buduje napęd ma problemy z tym związane no i przydała by sie pomoc, jakies wsparcje, podsuniecie pomyslów, rozwiazan a nie pisanie o niczym Ja jak bym miał wieksza wiedze na ten temat to naprawde z chęcia bym sie nia dzielił z innymi bo mi pomaganie komus sprawia radosc.

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#6

Post autor: kajan002 »

Masz racje z tym dzieleniem sie wiedzą,i tak sie ja tez dzielilem i pomagalem w budowie napedu, sprawialo mi to radosc az dostalem za to odplate
w postaci o ktorej tu nie napisze,życie uczy...Pozdr kajan002

zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: zbylu »

Witam ale w czym problem, :?: kolego piokowalik, wszystko w sprawie zapłonu zostało powiedziane(napisane).Tylko brać co pasuje albo na co starczy kasy.Kajan napisał jaki zapłon stosuje w silniku 175,ktoś opisał zapłon MZ 175 pana Karola Moskwy i jego przeróbki,ja też opisałem mają walkę o iskrę.Nawet ten super amerykański zapłon widziałem kiedyś na allegro w dziale modelarstwo.
Inna sprawa że kolega nie czyta postów nawet swoich, a szkoda bo dnia 2009-05-16 kolega pisze cytuje:

""Mam napęd mz 150 i po postach które tu przeczytałem oddałem napęd do tulejowania na 175cm i faktycznie napęd chodzi dużo lepiej waże teraz 80kg i latam na fides 26 i startuje po kilku krokach."' :?:

No to jak jest naprawdę ma go kolega czy nie ma. pozdrawiam zbylu

Autor
piokowalik
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-18, 15:00
Lokalizacja: Włochy

#8

Post autor: piokowalik »

Sam rozwiązałem problemy z tym związane... Teraz silnik chodzi bardzo ładnie Najwięcej czasu spędziłem z ustawieniam zapłonu ale to pikuś w porównaniu z robieniem kosza :) Jak tylko dorwe jakis aparat wstawie fotki silnika i napisze mały artykuł co i jak wykonywałem oraz jakich części uzyłem.
Tak mam ta zmodyfikowana mz na 175 ale niechcialem robic kolejnej kopii tylko cos wlasnego wykombinowac a teraz moge z cala pewnoscia powiedziec ze wszytko jest mojego pomysłu :)

Przelotem
Posty: 13
Rejestracja: 2009-03-03, 18:57
Lokalizacja: Polska

#9

Post autor: Przelotem »

Witam.
Ja tez, Kolego piokowalik, kiedys poprosilem aby na forum zamieszczac informacje na temat budowy napedu, ale moje posty zostaly uznane za niegrzeczne wiec zaprzestalem.
Jesli mozesz Kolego piokowalik to pisz co wiesz, moze inny wezma z ciebie przyklad ;-)
Pozdrawiam Wszystkich, ktorzy wnosza cos ciekawego na forum

JWO
Posty: 6
Rejestracja: 2009-01-24, 14:20
Lokalizacja: Brzezówka

#10

Post autor: JWO »

Witam.
Z braku czasu nie piszę zbyt często, ale teraz chciałem dodać coś od siebie, a mianowicie pokazać zdjęcia mojego napędu. W prawdzie na zdjęciach jest jeszcze nie kompletny bo brakuje tłumika który jest już zamontowany, zmieniłem manetkę gazu oraz zamontowałem kółko prowadzące linkę rozrusznika. Gdy nakręcę film postaram się zademonstrować jak pracuje.
Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w budowie i oczywiście w lataniu.

nie spamuj://picasaweb.google.pl/ostafinje/MZ ... IiGuIrD0gE#

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#11

Post autor: kajan002 »

Co mozna zrobic na bazie Mzetz150??..mozna duzo,zwiekszyc pojemnosc do 225ccm
bo wal korbowy jest potezny i chociaz dosc ciezki to wytrzymaly.W solo 210 wal wazy 2.40kg ale dochodzi kolo magnesowe dosc ciezkie 1.20kg i wychodzi prawie to samo co wal Mzetz150,bo wtedy dajemy lekutkie kolo magnesowe od pilarki i wychodzi calosc ciezsza o 0,5 kg od solo.Naped taki juz gotowy ,odpalony,chodzi bardzo rowniutko (wal korbowy trza wywazyc pod tlok solo210) ciag bardzo duzy,smiglo 127 (50"cali),waga tego napedu bez uprzezy to 21,5 kg (kasz ciezszy bardzo solidny 5kg) ,pali za smiglo (zaplon cewka nowa 68zl,
kolo magnesowe 50zl)wszystko dograne w tzw.latwy rozruch,szarpaczka od kosiarki za 40zl,
przelozenie 1:2,5,stopien sprezania 7.5:1,glowica toczona z bloku powiekszana, tak ze silnik nie wyzylowany.Bedziemy testowac jak sprawuje sie w powietrzu...Pozdr kajan
Załączniki
Moje dokumenty 141.jpg
Moje dokumenty 141.jpg (75.83 KiB) Przejrzano 25138 razy

Taker
Posty: 35
Rejestracja: 2008-03-30, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

#12

Post autor: Taker »

Super napedzik nic tylko gratulowac :)
Pozdrawiam :)

zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

#13

Post autor: zbylu »

Witam deszcz i wiatr za oknem a na startowisku śnieg i błoto to warto poruszyć temat "para PPG" na przykład coś taniego w eksploatacji zamiast SOLO 210 a o mocy ponad 20 KM. Na razie ujeżdżam WSK 175, ale za 2-3 lata samostateczniki trafią pod strzechy i będę zmuszony rozejrzeć się za napędem o mocy ponad 20 KM.
Nie będę ukrywał że hybryda SOLO/MZ robi wrażenie no i udało się pozbyć kosztownego wału od SOLO 210(1200 zł) na rzecz o wiele tańszego MZ 150 (250 zł) i człowiek może spać troszkę spokojniej.Teraz zostaje tylko pozbyć się reszty SOLO 210 a więc tłoka,cylindra,głowicy,i super uszczelek razem to około 2300 zł w sklepie "Lasy i Ogrody i pastwiska" a w serwisie "para " to jeszcze drożej.
A więc co zamiast SOLO 210 może MALOSSI 172(1120 zł) to by jak nie było prawie 1200 zł taniej, a może jakiś inny cylinder z tłokiem od Chińczyka no bo trudno będzie znaleźć coś w cenie MZ 150(400 zł).Wiem że zestaw tuningowy MALOSSI 172 foto: zastosowano w silniku z wałem MZ ale na razie brak informacji o tym czy silnik został odpalony albo oblatany.Co by nie użyć i taka przeróbka będzie wymagała nowego karteru a więc pytanie skierowane jest w stronę kol.KAJANA ale nie tylko. pozdrawiam i przepraszam że nie o zapłonie ale przynajmniej o MZ150 zbylu
Załączniki
malossi.jpg
malossi.jpg (21.93 KiB) Przejrzano 24803 razy

kuryszko
Posty: 36
Rejestracja: 2010-02-14, 15:15
Lokalizacja: k-k

#14

Post autor: kuryszko »

Witam
Ja buduje na WSK 175 napęd ale gdybym miał kasę to bym sie na niego nigdy nie zdecydował zamierzałbym budować napęd na silniku COMER lub KZH 100
Silniki tez używane w kartach. Silnik KZH 100 można dostać za 600 zł używany
mamy wtedy do wykorzystania 40 KM (dużo prawda) wiem ze za dużo ale można zbudować na tym wózek. Są tez inne silniki np
nie spamuj://spamer.kartbiz.com/engines.html
są rożne modele z rożną mocą.
Takie silniki ja miałem na uwadze mój ukłon w stronę kolegi kajana za świetne rozwiązania i fachowe wypowiedzi pozdrawiam. Może kolega wyrazi opinie co do tych silników które przedstawiłem.

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#15

Post autor: kajan002 »

Witam..silnik do napedu musi miec troche mocy zeby dalo sie wystartoac i polatac..
te silniki co tu podajecie linki to troche slabe,jest badzo duzo silnikow od roznych urzadzen
ale nie nadaja sie do PPG...nie wystartujesz nawet na tym,to musi miec co najmniej 15hp
zeby wystartowac i chwile polatac.Nie wiem dlaczego tak sie spodobaly silniki Malossi??
przeciez to zwykly ciezki bies i drogi jak cholera :leprze sa Mz 175..wiecej moza na nich wyciagnac..stosujac
zaplon ze zmiennym katem i leprzy wydech..ja wyciagnalem naMz175 9500obr/min
i 75kg ciagu ze Mz-ki..wiec po co szukac Malossi? takiej drozyzny,ale Malossi to moda:-)
Jak tylko przetestujemy Solo GT to opisze..narazie zima......Pozdr kajan
ODPOWIEDZ