Buduję napend i potrzebuję pomocy doswiadczonych fachowców
Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski
Buduję napend i potrzebuję pomocy doswiadczonych fachowców
Witam buduję napęd zakupiłem cały kompletny silnik do tego przekładnie ale tu pojawił się problem bo jest to tylko duże koło pasowe ale brakuje mi konstrukcji do zamocowania a nigdzie nie mogę znaleźć czegoś na czym mógłbym się wzorować brakuje mi również małego z dorobieniem nie będzie problemu tylko jest problem z dobraniem wielkości a wiem ze to też się jakoś oblicza wielkość. I kolejny problem dopasowanie śmigła w tej materii całkowicie nie mam pojęcia co do czego i od czego się zacząć .
BARDZO PROSZĘ O POMOC
Proszę pisać na meila żadna wiadomość nie zostanie bez odpowiedzi załączam kila fotek kółka i silnika
BARDZO PROSZĘ O POMOC
Proszę pisać na meila żadna wiadomość nie zostanie bez odpowiedzi załączam kila fotek kółka i silnika
- Załączniki
-
- koło1.JPG (3.72 KiB) Przejrzano 24370 razy
-
- koło2.JPG (3.18 KiB) Przejrzano 24370 razy
-
- koło3.JPG (3.98 KiB) Przejrzano 24370 razy
-
- koło5.JPG (3.13 KiB) Przejrzano 24370 razy
-
- silnik1.JPG (3.41 KiB) Przejrzano 24370 razy
-
- silnik2.JPG (4.82 KiB) Przejrzano 24370 razy
-
- silnik3.JPG (4.08 KiB) Przejrzano 24370 razy
Witam no rzeczywiście nie napisałem co to za silniki i nie podałem parametrów ale to z tego względu że zamieściłem kilka fotek na forum . Silnik został przywieziony z Niemiec a oto dane
HIGHMOTOR 11,6
KOLBENDURCHMESSER 52 MM
HUBRAUM- 100 CCM
MOTOPLAT IGNITION
VERGASER BING CONTROL MEMBRANES ale nie jestem pewien czy to na pewno są te dane czy dane oryginalnej wersji tego silnika . Do tego mam już koło o średnicy 12,5 cm fotka z załączniku .
HIGHMOTOR 11,6
KOLBENDURCHMESSER 52 MM
HUBRAUM- 100 CCM
MOTOPLAT IGNITION
VERGASER BING CONTROL MEMBRANES ale nie jestem pewien czy to na pewno są te dane czy dane oryginalnej wersji tego silnika . Do tego mam już koło o średnicy 12,5 cm fotka z załączniku .
- Załączniki
-
- silnik1.JPG (3.41 KiB) Przejrzano 24361 razy
-
- koło1.JPG (3.72 KiB) Przejrzano 24361 razy
Ja też tak myślę że to może być za słabe tak trochę nie przemyślanie kupiłem ten silnik ale znalazłem coś takiego co kolega sądzi na ten temat pod spodem zamieściłem link do strony
nie spamuj://spamer.allegro.pl/item855116655.html czy nie za ciężki będzie na plecak ?
nie spamuj://spamer.allegro.pl/item855116655.html czy nie za ciężki będzie na plecak ?
Ja nie radzilbym Ci budowac napedu na takich silniczkach wysokoobrotowych
są malo zywotne..to ma 16 tysiecy obrotow,chyba to yamaha 100,mialem taki w rekach
to lekkie ale kiepskie na naped..i gosc chce za to 3tys tyle co nowy silnik solo 210
jak juz kupiles tamten to sprubuj robic
jak chcesz budowac naped poczytaj co tu koledzy piszą
nie spamuj://paralotnisko.pl/napedy/koszty-sa ... u-ppg.html
są malo zywotne..to ma 16 tysiecy obrotow,chyba to yamaha 100,mialem taki w rekach
to lekkie ale kiepskie na naped..i gosc chce za to 3tys tyle co nowy silnik solo 210
jak juz kupiles tamten to sprubuj robic
jak chcesz budowac naped poczytaj co tu koledzy piszą
nie spamuj://paralotnisko.pl/napedy/koszty-sa ... u-ppg.html
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2009-04-18, 15:00
- Lokalizacja: Włochy
Markus79 no miło powitać kolejnego konstruktora amatora :) Jak już masz silniczek to pomyśl o koszu w tedy będzie ci łatwiej wykombinować coś z mocowaniem silnika. Widziałem że ktoś sprzedaje kosze na allegro i pewnie mógłbyś się dogadać z tym sprzedawca i dorobił by ci mocowanie odpowiednie do tego silnika...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam bardziej chodzi mi o stworzenie konstrukcji od której będę mógł zamocować silnik napędu i przekładnię z dużym kołem ma być lekka i nie przenosić drgań . Zamocowanie tej konstrukcji w koszu nie powinno stanowić już takiego problemu tak mi się wydaje a jak będzie w praktyce to się okaże . A owszem są kosze na Allegro nawet już rozmawiałem z człowiekiem który je produkuje myślę że w przyszłym tygodniu zakupie taki kosz. Może ktoś ma jakieś patenty fotki dobre rady każdy pomysł na wagę złota .
Witam mam ostatnio taki mały problem z przekładnia a mianowicie z dobraniem przełożenia cały problem polega na tym że wzoruję się na obliczeniach z solo 210 i nie wiem czy to trafne rozwiązanie. Silnik solo 210 dla śmigła 125cm ma przełożenie około 1:2,3 a kręci około 6300 obrotów co daje 2740 obrotów śmigła. Natomiast mój silnik kręci kręci 8,5 tyś/min tak więc 8500:2740=3,1w przeliczeniu na przełożenie 1:3,0 wówczas koło małe byłoby 50mm a duże 150mm dodam tylko że wszystko obliczane jest pod śmigło 124.
A TERAZ MOJE PYTANIE CZY JA TO DORZE ZROBIŁEM ??????
A TERAZ MOJE PYTANIE CZY JA TO DORZE ZROBIŁEM ??????
Witam ponownie,nie ma albo się nie chce szukać. Na forum znajdziemy informacje co do przełożeń w SOLO najbardziej popularne to 2,5(124 cm) i 2,2(112 cm) parapower.
Tu dane silnika SOLO210(HIRT)
nie spamuj://spamer.hirth-engines.de/english/index.htm
a tu ciekawostka jakie ma obroty i ciąg solo z rezonansem.
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=k2i69YuclmU
SOLO w parapower kręci 6200-6300 ze śmigłem 124cm co daje obroty śmigła około
2500 ob/min, silnik o mocy 11,6KM nie rozkręci śmigła 124(igor) powyżej 2000 ob/min.
Przykre ale prawdziwe (na kolanie policzyłem przełożenie wyszło 4,3) zbylu
Tu dane silnika SOLO210(HIRT)
nie spamuj://spamer.hirth-engines.de/english/index.htm
a tu ciekawostka jakie ma obroty i ciąg solo z rezonansem.
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=k2i69YuclmU
SOLO w parapower kręci 6200-6300 ze śmigłem 124cm co daje obroty śmigła około
2500 ob/min, silnik o mocy 11,6KM nie rozkręci śmigła 124(igor) powyżej 2000 ob/min.
Przykre ale prawdziwe (na kolanie policzyłem przełożenie wyszło 4,3) zbylu
niema zadnego znaczenia silnik ma 11kucy i czy zalozysz przekladnie 1:4 czy 1:3 to moc sie nie zmienia zbylu ci wyjasnil podstawowa rzecz ze w stosunku do solo 210 twoj silnik wykreci przy takiej mocy okolo 2000obr/min, czyli przy twojej wadze bedziesz musial sie kawalek przeleciec z balastem na plecach, a to nic przyjemnego
generalnie to odradzam takie samorobki, tym bardziej ze masz silnik nietypowy i niewiadomo czy do tego sprzetu dostaniesz jakies czesci zamienne.
kiedys tez myslalem zeby sobie cos takiego zrobic ale jak policzylem ile kasy musze wydac i ile pracy wlozyc to dalem se siana, chociaz posiadam odpowiedni sprzet to niema to wiekszego sensu wywalil bym ponad 4tys i mial bym naped z etz, wiec lepiej kupic kilku letni parapower, czesci dostepne (drogie? ale sa bez chodzenia i proszenia)
i jeszcze sprawa kolejna jesli naped okaze sie za slaby to za taka samo robke nikt za wiele nie zaplaci, a orginalny naped jak tylko troszke zejdziesz z ceny idzie od reki,
a przy twojej wadze to raczej bedzie slabe oderwiesz sie pewnie od ziemi ale zeby miec wznoszenie bedziesz musial sciskac manete do oporu
zycze powodzenia i wytrwalosci
generalnie to odradzam takie samorobki, tym bardziej ze masz silnik nietypowy i niewiadomo czy do tego sprzetu dostaniesz jakies czesci zamienne.
kiedys tez myslalem zeby sobie cos takiego zrobic ale jak policzylem ile kasy musze wydac i ile pracy wlozyc to dalem se siana, chociaz posiadam odpowiedni sprzet to niema to wiekszego sensu wywalil bym ponad 4tys i mial bym naped z etz, wiec lepiej kupic kilku letni parapower, czesci dostepne (drogie? ale sa bez chodzenia i proszenia)
i jeszcze sprawa kolejna jesli naped okaze sie za slaby to za taka samo robke nikt za wiele nie zaplaci, a orginalny naped jak tylko troszke zejdziesz z ceny idzie od reki,
a przy twojej wadze to raczej bedzie slabe oderwiesz sie pewnie od ziemi ale zeby miec wznoszenie bedziesz musial sciskac manete do oporu
zycze powodzenia i wytrwalosci