Naped 175 na bazie Mz i SHL

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#31

Post autor: zbylu » 2015-01-22, 21:44

Ostatni post z poprzedniej strony:

No ładna MZ-a, można prosić o więcej danych do porównań: waga obroty silnika, śmigła, przełożenie.
Ciekawi mnie ile wzrosły obroty silnika po zastosowaniu tłumika rezonansowego.


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#32

Post autor: szirokez » 2015-01-23, 00:01

Napęd ważył na początku ok 25kg ale rezo i dotłumiacz podniosły wagę do 26-27kg pusty bez paliwa. Trochę waży ale są i niektóre firmówki dużo cięższe. Silnik pracował na różnych śmigłach i np na tym czerwonym (sporo zaciążonym, struga je Karol Moskwa) śmigło kręciło ok 2500 co daje na silniku przy przełożeniu 1:2,55 6300 i to było bez rezo. Mam też śmigiełko o dużo mniejszym skoku, też made in Karol i na puszkowym wydechu obroty były 2740 a z rezo 3000 co dawało na silniku 7650. Tak że jak widać rezonans nawet przy niezbyt poprzerabianej MZ-tce potrafi podnieść obroty śmigła o 260. Stopień sprężania ustawiony jest na 10:1. Jeszcze można by popróbować z trąbkami ssącymi ale to czas i próby potrzebne by były ale zawsze szansa na dodatkową moc. Nie wiem ile to może mieć ciągu chętnie bym gdzieś sprawdził.


zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#33

Post autor: zbylu » 2015-01-31, 21:04

Sprawdzonym sposobem oceny ciągu a co za tym i mocy jest zamontowanie do napędu śmigieł przetestowanych na hamowniach.
Bardzo dobrze się do tego nadaje śmigło od SOLO(124 cm białe) testowane na różnych hamowniach.
Oczywiście pod warunkiem że przekładnia pozwoli na wkręcenie się silnika na obroty.


gazandrzej
Posty: 16
Rejestracja: 2015-02-12, 11:47

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#34

Post autor: gazandrzej » 2015-02-12, 12:11

Mam pytanie w sprawie rezonansu jaki jest koszt zakupu i ile trzeba czekac.Do dam ze posiadam mz 175 na odlewanym karterze prawdopodobnie zrobioną przez kajana tak twierdzil poprzedni wlasciciel


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#35

Post autor: szirokez » 2015-02-14, 12:09

Ja miałem trochę szczęście z tym rezonansem bo wisiał sobie taki surowy na ścianie w warsztacie u Kajana, sama grucha więc nie czekałem az będzie dmuchał nowy. Coś chyba 200 zł za to było + drobiazgi kawałek rurki itp. Pan Janek mi podał tylko odległości rur od tłoka do rezo i od rezo do wytłumiacza, reszte robiłem u kolegi Roberta z Połomii k Rzeszowa, speca od spawania. Sądzę ze za gotowca żeby zamontować w napędzie wyjdzie wiecej bo robota itd. wiadomo. Zadzwoń sobie i popytaj najlepiej.


Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#36

Post autor: kajan002 » 2015-03-14, 18:50

Zwracajcie uwage przy montazu silnika aby wszystkie ostre krawedzie w oknach cylindra byly
zfazowane...tzn po wyszlifowaniu cylindra trzeba zrobic tzw porting kanalow,robimy fazki na sciankach
okien w cylindrze..wszystkie okna szczegolnie wydechowe i wyrownujemy nierownosci pomiedzy tuleja
a odlewem cylindra...ma to duze znaczenie w kulturze pracy silnika i podwyzsza moc
Fabryczne cylindry sa niedopracowane i potrzeba troche pracy zeby to wszystko doszlifowac
Tak samo trzeba porobic fazki na pierscieniach zeby nie byly ostre przy styku z gladzia cylindra
robimy fazki na pierscieniach jakies 0,5/45..pierscienie sa dosc szerokie i jesli zfazujemy to jest
znaczna poprawa przy przechodzeniu przez okna, i nie lamia sie co jest dosc czesto przy silnikach
z tlokiem SHL
Jesli chodzi o rezonans to jest to bardzo pracochlonne zajecie..sama gruche mozna zrobic za niedrogie
pieniadze ale to wszystko potem poskladac i pospawac do kupy to juz wyzsza filozofia ;)


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#37

Post autor: szirokez » 2015-03-24, 21:18

Zawsze słyszałem, że nie wolno ruszać krawędzi, że przy przejsciu pierścieni przez zfazowane okno dochodzi do naprężeń i wtedy może dojść do wyłamania. Nie wiem czy ta przekazywana od dawna teoria między użytkownikami motocykli jest prawdziwa i ma jakies uzasadnienie. Ja latałem jak narazie bez fazowanych kanałów bez usterek.


Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#38

Post autor: kajan002 » 2015-03-27, 20:03

Moze i byla kiedys taka teoria ze sie zostawia ostre krawedzie
nic bardziej mylnego,teraz wszystkie kanaly przy cylindrach 2T sa
fazowane,fabrycznie tez sa fazowane ale chcac zeby to bylo lepiej
trzeba samemu poprawic bo przy ostrych krawedziach pierscien
moze sie wylamac i nie ma lagodnego przejscia przez okno w cylindrze
poza tym przy przelocie mieszanki nastepuja niekorzystne zawirowania
jesli ostre krawedzie
https://spamer.youtube.com/watch?v=xY1ThQIr-J8" onclick="window.open(this.href);return false;


gazandrzej
Posty: 16
Rejestracja: 2015-02-12, 11:47

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#39

Post autor: gazandrzej » 2015-04-02, 11:50

Mam pytanie do szirokez w sprawie rezonansu do mz od czego dopasowałeś tłumik końcowy .


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#40

Post autor: szirokez » 2015-04-05, 09:29

To jest dotłumiacz od Motoromy jedna z pierwszych wersji.
Załączniki
e49b419b1e0010f2d442787285193e34.jpg
e49b419b1e0010f2d442787285193e34.jpg (78.49 KiB) Przejrzano 3321 razy
Ostatnio zmieniony 2015-12-13, 19:37 przez szirokez, łącznie zmieniany 1 raz.


gazandrzej
Posty: 16
Rejestracja: 2015-02-12, 11:47

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#41

Post autor: gazandrzej » 2015-04-17, 10:35

Mam jeszcze jedno pytanie do szirokez gdzie kupiłeś ten tłumik i ile kosztował


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#42

Post autor: szirokez » 2015-04-18, 08:58

Od znajomego kupiłem, coś koło 100zł sie ugadaliśmy. Kajan wykonał mu od nowa swój liczony rezonans do motoromy bo te pierwsze motoromy miały wydechy do kitu to dławiło silnik. No i został stary wydech z wytłumieniem. Odcięliśmy tłumik i wspawałem do mojej gruchy. Jako ciekawostkę dodam, że po zastosowaniu rezo autorstwa Kajana motoroma ciągnie ok 75kg a wczesniej ledwo 55. Zadzwoń sobie do Kaplera, może ma jakieś starocie niepotrzebne za grosze na części.
Ostatnio zmieniony 2015-12-13, 19:36 przez szirokez, łącznie zmieniany 2 razy.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#43

Post autor: maki79 » 2015-04-29, 19:47

Witam Kolegów para-moto :)
Mam kilka pytań odnośnie samego silnika MZ 175, którego posiadam w trajce i którą kupiłem. Jest to wersja z odlewanym karterem , gaźnik wb 32, zapłon cdi.
Usprawniłem go ostatnio robiąc porting. Spolerowałem kanały płuczące, wydechowy, dolotowy, komorę spalania, gładź tłoka, spiłowałem ostre krawędzie okien cylindra, zaostrzyłem od spodu bardziej na ostro tłok, spasowałem dokładnie karter, podniosłem stopień sprężania, przyśpieszyłem zapłon CDI. Obroty wzrosły o jakieś 600-650 na mocno zaciążonym silniku. Niestety muszę zmienić śmigło bo to które posiadam jest po prostu za wielkie. Docelowo będzie 124 kompozytowe. Ciężko ocenić jakie będzie kręcił obroty na mniejszym śmigle.
Pytania do bardziej doświadczonych kolegów.
Co jeszcze można usprawnić, by podnieść moc ? Pominę już aspekt wymiany wydechu na rezonans... ??
I jeszcze jedno... Jest to przeróbka ze MZ 150 na 175. Na czym to polegało, gdybym chciał jakiś remont przeprowadzić i zakupić częsci, co polecicie...bo tego nie wiem
Z góry dzieki, Maki


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#44

Post autor: szirokez » 2015-04-30, 17:54

Tuleja w mz pozwala na powiekszenie pojemnosci i tak jest w Twoim napedzie. Jeśli chodzi o części zamienne to masz tylko tłok od SHL najlepiej z dobrego stopu. Tlok jest niższy niż MZ przez co na pewno masz dopasowany cylinder. Wymieniajac cyl musisz o tym pamietac to samo z glowica trzeba dopasowac po ewentualnej wymianie ale mztki sie nie psuja tak szybko;).Z MZ 150 masz jeszcze wał i łożyska. W MZ 175 specem jest Kajan, on chyba pierwszy testował taka przeróbkę w napędach i szybko stała się bardzo popularna wśród mniej zamożnych pilotów. Rezonans daje największy przyrost mocy, nie wiem dlaczego nie bierzesz tego pod uwagę. No i są jeszcze trąbki ssania ale to bardzo szeroki temat, więcej pewnie Kajan by powiedział.

-- 2015-05-04, 11:11 --

Prośba jak możecie dajcie jakieś foty swoich mz-tek. Każdy zawsze jest inny i fajnie cos podpatrzec porównać.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#45

Post autor: maki79 » 2015-05-12, 14:11

Czyli rozumiem tylko tłok jest SHL,reszta to mz150 po modyfikacjach?
Gdzie mogę nabyć rezonans i w jakiej kwocie?
Moja mz175 jest na module zapłonowym od silników benzynowych, modelarskich.Sam jestem modelarzem i temat jest mi dobrze znany. Sprawdza sie ten system,bardzo lekki, bezobsługowy,bezawaryjny, duża iskra, małe zużycie prądu :)
Załączniki
DSC_0134.jpg
Mz175 trajka + plecak


gazandrzej
Posty: 16
Rejestracja: 2015-02-12, 11:47

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#46

Post autor: gazandrzej » 2015-05-13, 08:52

Man pytanie do szirokez jaką masz długosc miedzy cylindrem a początkiem rezonansu tego prostego odcinka razem z nakretką bo muj rezonans przegrzewa silnik i go dławi wydmuszka jest od kajana a tłumik motoroma stary rezonans jest dłuzszy o 7cm moja prosta od tłoka do wydmuszki ma 23 cm pozdrawiam

ODPOWIEDZ