Naped 175 na bazie Mz i SHL

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


gazandrzej
Posty: 16
Rejestracja: 2015-02-12, 11:47

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#46

Post autor: gazandrzej » 2015-05-13, 08:52

Ostatni post z poprzedniej strony:

Man pytanie do szirokez jaką masz długosc miedzy cylindrem a początkiem rezonansu tego prostego odcinka razem z nakretką bo muj rezonans przegrzewa silnik i go dławi wydmuszka jest od kajana a tłumik motoroma stary rezonans jest dłuzszy o 7cm moja prosta od tłoka do wydmuszki ma 23 cm pozdrawiam


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#47

Post autor: szirokez » 2015-05-15, 22:41

gazandrzej pisze:Man pytanie do szirokez jaką masz długosc miedzy cylindrem a początkiem rezonansu tego prostego odcinka razem z nakretką bo muj rezonans przegrzewa silnik i go dławi wydmuszka jest od kajana a tłumik motoroma stary rezonans jest dłuzszy o 7cm moja prosta od tłoka do wydmuszki ma 23 cm pozdrawiam
Powinno byc 25cm od tłoka do początku gruchy tak mam i to było zalecenie Kajana. Nie podam Ci odległosci od cylindra bo róznie jest z tym gwintem mocujacym wydech, jedni skracaja inni nie i moga byc różnice.
maki79 pisze:Czyli rozumiem tylko tłok jest SHL,reszta to mz150 po modyfikacjach?
Gdzie mogę nabyć rezonans i w jakiej kwocie?
Moja mz175 jest na module zapłonowym od silników benzynowych, modelarskich.Sam jestem modelarzem i temat jest mi dobrze znany. Sprawdza sie ten system,bardzo lekki, bezobsługowy,bezawaryjny, duża iskra, małe zużycie prądu :)
Ze 150 to praktycznie tylko wał masz i może łożyska bo nie wiadomo tak naprawde bo masz odlewany karter i ktoś mógł założyć jakieś mocniejsze o innych wymiarach. Mój zapłon jest ze skuterków, koło to kinroad kos a moduł ze zmiennym katem wyprzedzenia od suzuki cp 50.Tez jestem modelarzem bardziej elektrykowym ;-) . O rezo pisałem wyżej w tym wątku, zerknij.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#48

Post autor: maki79 » 2015-05-16, 19:47

Chętnie kupie taki rezonans, dopasowany do tegoż silnika od Pana Kajana.
Myślę ze dobrze byłoby umieścić również gotowe schematy i wymiary rezonansu dla tych którzy chcieli by sobie wykonać do mz 175.
Tutaj Mr. Kajan powinien się wykazać :-) i podzielić sie z nami doświadczeniem. Za co będziemy bardzo wdzięczni
Czekam na śmigło 124. Mam nadzieje ze silnik w końcu wkręci mi się na obroty takie jak trzeba, bo jak na razie to mam pewne podejrzenia. Gdyby tak było ze nie osiągnie tych 6000-6600 obr to i chyba rezonans tutaj nie pomoże ?


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#49

Post autor: szirokez » 2015-05-16, 23:00

Moja Mz kręciła róznymi smigłami na przełozeniu 1:2,55 i obroty nie schodzą poniżej 6600 i to jest na zaciązonym śmigle, na małym skoku śmigła silnik wykręca mi 7650 ( na śmiglee 3000 obr) ale to jest bardzo rzadziutkie smigło ale do startu ma super kopa i na gaz reakcja natychmiastowa 8-) Podejrzewam jednak że jest na nim mniejszy ciąg niz na tym o wiekszym skoku. Nie mam jak zmierzyć. Niestety naped mam w rozbiórce obruciło mi łozysko w gniazdzie po za tym w nowym wale był tak ciasno spasowany korbowód że nadaje sie tylko do wymiany bo zaczęło go zacierać. Ale nie zrażam sie złosliwosc rzeczy martwych, zrobi sie dobrze i bedzie chodziło.
Ostatnio zmieniony 2015-12-13, 19:42 przez szirokez, łącznie zmieniany 1 raz.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#50

Post autor: maki79 » 2015-05-17, 10:55

Acha, no to ładnie kreci obroty. A skoro masz silnik rozebrany to jest dobry moment by go obfotografować. Z miłą chęcią przypatrzyłbym sie szczegółom budowy Twojego sprzętu. Bardzo interesuje mnie wysokość i wielkość okien cylindra. Czy było tam coś modyfikowane?


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#51

Post autor: szirokez » 2015-05-18, 23:20

Powiem tak, kupiłem ten silnik już po szlifie na 175 od znajomego. Nie wiem czy cos tam robił przy kanałach. Spróbuje pomierzyc te wymiary okien i podam.


gieroy
Posty: 6
Rejestracja: 2015-05-26, 13:45

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#52

Post autor: gieroy » 2015-05-26, 13:56

Witam kolegów. Tak się składa, że mam też taki typ napędu a, że odkupowałem napęd to nawet nie znam producenta (poniżej fotka mojego napędu sprzed 1,5 roku) może ktoś rozpozna. Mam pewien problem, który mnie uziemił. Diabli wzięli moje śmigło i szukam osoby, która robi śmigła do naszych napędów lub ewentualne propozycje kupna gotowego śmigła, które by pasowało. Dwa kolejne jakie sprawdzałem okazały się za mocne i silnik się nie wkręca. I jeżeli możecie powiedzieć jakie macie przełożenie u siebie w napędzie. Z góry dzięki.
Załączniki
DSC002171.jpg
Mój napęd jeszcze przed modyfikacjami tuż po zakupie.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#53

Post autor: maki79 » 2015-05-26, 21:32

Witam. Mnie to wygląda na mz250. Gdyby bylo inaczej , tj mz150, to tak czy siak śmigło max 124 załóż . U mnie też silnik sie nie wkręca, mam 130 i jest totalna klapa. Owszem, latać się da...ale to za duże ryzyko jak dla mnie


gieroy
Posty: 6
Rejestracja: 2015-05-26, 13:45

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#54

Post autor: gieroy » 2015-05-27, 08:31

Faktycznie wygląda jak 250 ale. Kupowałem napęd jako 250 jednakże jak musiałem wymienić uszczelkę pomiędzy cylindrem a karterem zrobiłem pomiary i zbaraniałem. Nic się nie zgadzało ani to 250 ani 150. Na szczęście mam kolegę pasjonata, który MZ-ki ma w jednym palcu i on mi szybko wyjaśnił co i jak. Także jest 175. Ja mam przekładnię 1:2,2. I przechodzę na 1:2,5. Już mam po prostu dosyć zmian śmigieł. Te wkręca mi się do 4600 obr (na silniku) niestety zbyt wolno. Ciąg jest ale rezonans "nie startuje". Zbyt wolne wchodzenie na obroty to zbyt ryzykowne latanie no i start zbyt męczący innymi słowy za dużo biegania.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#55

Post autor: maki79 » 2015-05-27, 16:57

U mnie jest również 1:2,5. Dosyć popularne przełożenie w solo i mz. Obroty mam takie same jak i Ty, czyli 4600 na tym wielkim śmigle. Skoczyły mi wyraźnie po "portingu" :). A ostatnio również zapłon i przyśpieszenie ustawiłem dokładniej, wiec jest szansa ze bedzie ok.
Osoby ciekawe podrasowywaniem swoich silników kieruję na tą stronę nie spamuj://shlka.prv.pl/tuning.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Może się komuś przyda kto by chciał trochę podłubać przy MZ175
Szkoda że Pan Kajan nie zabiera teraz głosu ... Z chęcią bym podyskutował :)


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#56

Post autor: szirokez » 2015-05-27, 21:43

Stanowczo za małe macie te obroty to zwykła mz 150 osiaga pełna moc przy 6- 6,5 tys obr. Przełozenie 1:2,2 to zbyt małe dla mz 175 ale dziwi mnie ze na 2,5 sa takie obroty, to albo masz cos z silnikiem albo masz jakies smigło o skoku z kosmosu. popatrzcie na wasze śmigła moze nie są wykonane prawidłowo. muszą sie schodzic na koncówkach równomiernie w bardzo mały skok. Daje namiary na Karola Moskwę z podkarpacia 790346954, robi tanie i dobre smigła drewniane. Teraz w sumie jest zwolennikiem właśnie duzych skoków ale ja osobiscie mysle ze mz lepiej pracuje na śmigle które pozwoli sie silnikowi rozkrecic, mysle ze ciut mniejszy skok jak igorowe smigło do solo jest tym złotym srodkiem ale to moja opinia.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#57

Post autor: maki79 » 2015-05-28, 09:41

Początkowo miałem śmigło Piotrowskiego.Było bardzo ciężkie i długo się silnik wkręcał na obroty, gdzie i tak ciągu było za mało.
Aktualnie siedzi Peszke 130 i też jest lipa. Owszem skoczyły obroty, wzrósł ciąg lecz to wraz za mało. Teraz mam zamiar obsadzić 124 węglowe od solo


Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#58

Post autor: kajan002 » 2015-05-28, 13:07

Silnik Mz 175 musi miec 7500 obr/min na maxa przy starcie,a przy locie poziomym najlepiej jak pracuje na 5-6 tys obrotow/min silnik musi miec obroty inaczej nie bedzie mocy przy starcie i trudno dobrac smiglo...dlatego przelozenie powinno byc 1:2,7 lub nawet wieksze 1:2,8 ,nie bojcie sie obrotow wyzszych silnik lepiej i rowniej pracuje i nic mu sie nie stanie,gorzej jest jak go meczysz na niskich obrotach,dzisiejsze silniki w napedach pracuja od 5 do 8 tys/na min,a Mz tez nie zaszkodzi
wtedy da sie dopasowac smigla od solo 210 i moc przewyzsza stuningowane solo,mozna uzyskac 55 kg ciagu a to juz wystarcza
Jesli chodzi o tuning to nie wolno poszerzac okien w cylindrze,tylko wyrownac przy oknach cylka polaczenie tuleji z odlewem zeby nie bylo progu i okna lekko przyfazowac krawedzie,wysokosc okien powinna byc bardzo dokladna do 0,1 mm w przeciwnym razie traci symetrycznosc wylotu mieszanki w cylku.Kanaly w cylindrze przy wlocie miedzy karterem a cylindrem trzeba poszerzyc tak zeby zostalo 4 mm scianki,zawezajac sie ku wylotowi okna w cylku.Trzeba tez lekko przyfazowac pierscienie przy styku z gladzia cylka
Wyprzedzenie zaplonu nie wieksze jak 16-17 stopni co sie przeklada na 1,8-2 mm przed GMP,stopien sprezania 10:1 nie wiecej bo bedzie grzalo i spadnie moc,innych ulepszen nie robcie bo tylko pogorszy


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#59

Post autor: maki79 » 2015-05-28, 15:52

Właśnie po modyfikacjach silnik zaczął mi się grzać. Przewód podciśnienia gaźnika nawet lekko zbrązowiał. Nie wiem jaki mam stopień sprężania, ale na wszelki wypadek dam grubszą podkładkę pod cylinder.W tej chwili szczelina tłok-cylinder wychodzi mi 0,8mm, a producent podaje 0,9-1,2 mm. Ustawiłem jak na razie dokładnie GMP na 2,5 mm . Zmienię to na 2 mm skoro ma być lepiej :) . Z tego co mi wiadomo posiadam moduł zapłonowy od silników które kręcą nawet do 9000 obr/min , i który wraz z obrotami zmienia automatycznie kąt wyprzedzenia. Trzeba bedzię to przetestować


gieroy
Posty: 6
Rejestracja: 2015-05-26, 13:45

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#60

Post autor: gieroy » 2015-05-28, 21:59

Moje śmigło jest dociążone i przy przekładni1:2,2 silnik nie jest w stanie wykręcić więcej niż 4600 obr. Na starym śmigle miałem stabilne obroty na poziomie 6400-6500. Dlatego też nie chcąc zmieniać znowu śmigła chcę przejść na przekładnie 1:2,5 lub 1:2,6 i liczę że silnik da radę temu śmigłu.
Kajan czyli te przełożenia, o których napisałeś ze śmigłem od solówki współpracują. Ale śmigło 124 czy 112?


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#61

Post autor: maki79 » 2015-05-29, 12:16

Poszukuję też wymiarów tutki gaźnika do MZ175. Chciałbym coś takiego wykonać i obsadzić w swoim silniku by poprawić osiągi.

ODPOWIEDZ