Strona 1 z 10

Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2010-10-22, 16:39
autor: kajan002
Witam..jakie macie opinie o silniku 175 na bazie Mz etz 150,ciekawią mnie osiągi
jakie macie na tych napedach.Bardzo duzo lata takich napedow i rozne są zadania
Chcialbym rozwinąc ten temat bo uwazam ze to dobry naped i dla mniej zamoznych
pilotow,a wiem ze jesli dobrze wszystko zrobione osiągami przewyzsza stuningowane
solo,i bardzo malo pali góra 2.5 l,nie wazy duzo.Pojawilo sie na rynku paralotniowym
kupe drozyzny i nie kazdego na to stac a latac kazdy moze.Remont takiego silnika
jest bardzo tani,chociaz nie tak czesto sie zdaza a drozyzna sie czesto lubi psuc
a koszty naprawy drozyzny są kosmiczne..pozdrawiam kajan

: 2010-10-25, 16:28
autor: Chester
Ja posiadam takowy... i to chyba kajanie twojej konstrukcji... wiec opinia moja jest taka:


Zalety:
-Bardzo niska cena zakupu
-Spalanie jak na lekarstwo - nie mierzyłem dokładnie ale przy NEMO-L i mojej wadze 65 kg oscyluje ciut ponad 2 litry.
-Posiadam nie rezonansowy tłumik wiec pewnie mocy troszkę mniej ale za to bardzo dobra elastyczność silnika w funkcji obrotów - przydatne dla mnie bo Nemo szybkie nie jest.
-Jeszcze remontu nie robiłem ale tez raczej drogi nie będzie.

Wady:
-Niewątpliwie jest ciężki w porównaniu z droższymi.
-Trzeba sporo pary w ręce żeby go szarpnąć do tego jak się robi wilgotno to też mu się nie chce palić - jak już zaskoczy to nie ma dużych problemów i na palenie jak ze starym maluchem - trzeba znaleźć sposób i problemy znikają :)
-Może to kwestia regulacji mojego egzemplarza ale nie mogę zostawić go na wolnych obrotach na za długi czas bo lubi zgasnąć po chwili i wtedy go ciężko odpalić.

Przelatałem na nim kilkanaście godzin... Jestem zadowolony z niego :) Do tego jak patrze to sprawia mniej problemów niż wysilone napędy ze średniej półki -chyba ze mój dopiero zacznie kaprysić :)

Pozdrawiam
Chester

: 2010-10-25, 23:25
autor: Taker
A ja taki mam do sprzedania z przyczyn ze nabrałem na wadze sprzedaje go.

: 2010-10-26, 20:34
autor: kajan002
Bardzo mile bylyby widziane fotki Waszych napedow..bo Mz 175
jest duzo roznego wykonania,czy to z oryginalnym karterem pospawanym
czy odlew..czy inne jeszcze wykonanie,jesli moglibyscie zamiescic foto Waszego napedu
to byloby super..Pozdrawiam kajan

re

: 2010-10-26, 21:01
autor: Taker
Zrobie wiecej zdjec jutro w czawartek zamieszcze :)
Pozdrawiam

: 2010-10-27, 18:03
autor: PITAIR
Witam, to ja też dorzucę parę fotek mojego napędu :lol:
link nie spamuj://picasaweb.google.pl/pitair8/KAYAN175#

Waga suchego bez uprzęży 25 kg, karter odlewany (pozdrówka dla KAJANA),zawór membranowy, śmigło 50 cali, uprząż z Topa, ciąg ok 55kg, skrzydło klasyk 90-110
start łatwy , wznoszenie jeszcze nie zmierzone, pali ok 3 l. przy mojej wadze 75kg
Pozdrawiam

: 2011-03-02, 14:00
autor: kajan002
Witam..w silnikach nz bazie Mz mozna zastosowac wlasciwie kazdy zaplon
ze skuterka,tylko trzeba wytoczyc piaste kola magnesowego zeby pasowala
na stozek walu korbowego Mz i odpowiednio wszystko zamontowac.Ja zastosowalem
taki zaplon za 90 zl+modul za 60zl,iskra super pali za smiglo i jest lepsze
spalanie,wiecej mocy.Do takiego silnika jesli zastosowac pelny rezonans
dokladnie obliczony to spokojnie mozna wyciagnac do 70 kg ciagu
do tego trzeba zrobic dolot do gaznika i silnik pali 2,5 litry/godz
przy zastosowaniu tlumika tzw,,polrezonansu" wyciaga sie 58-60 kg ciagu
Cdn..kajan

: 2011-03-15, 00:39
autor: doktor_pilot
Witam Panów,
Jeśli me pytanie nie jest nietaktem - chciałbym zapytać Pana Kajana - od jakiego skutera pochodzi zapłon Pana PPG widocznego na zdjęciu (Moje dokumenty 395.jpg), a od jakiego zawór membranowy? Zakładam, iż zastosował Pan koło magnesowe niewymagające zmiany kąta czopu wału (?)
Pozdrawiam

: 2011-03-22, 11:27
autor: Nocny
Witam, mam pytanie do Kolegi Kajana, silnik kosy spalinowej - 51,8ccm - 3,3kW , chciałbym choć trochę podnieść mu moc, nie będę się bawił (nie chciałbym ingerować bo kupiłem całkiem nową kosę :):) - potrzebowałem silnik:)) ze zmianami w cylindrze, myślę o zmianie fabrycznego wydechu - może jakaś podpowiedź czy "pół-rezonans" by coś pomógł i czy dobrze myślę o pojemności komory puszki na poziomie ok 0,5l? tylko jak długie doprowadzenie od cylindra do puchy.....? i jakiej średnicy wylot? (fabryczny ma wylot z tłumika 11mm)
Czy zmianami nie skrócę żywota tego silnika bo jeszcze pachnie farbą :):):) i nie dotarty
Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady.
A co do ETZ 150 to mam silnik nominalny i chciałbym zrobić rekordowo możliwie lekki na takim silniku napęd - tyle że mam fabryczne kartery więc nie będzie membrany :(, zrobiłem na ETZ 250 ale wydaje mi się ciężki i chyba zbyt mocarny - zresztą jeszcze go nie uruchomiłem na dobre - ale już bliżej niż dalej , odpala i gaśnie - gaźnik nie puszczał i nie pompował paliwa wstrzyknąłem strzykawką odpalał 3 - 4 obroty wałem strzelał w gaźnik i gasł - nowy fabrycznie WB39, po rozebraniu "przedmuchaniu" i "poruszaniu zaworkami" pompuje ale sam bałem sie próbować odpalać "potwora" - zaczekam na szwagra :) zwłaszcza że nie zamontowałem odprężnika i cięęęęężko sie ciągnie rozrusznikiem - ale daję radę uciągnąć :):), po skończeniu któryś sobie zostawię a drugi będzie na skrzydło :)
Pozdrawiam. Marek.

: 2011-04-29, 20:34
autor: kajan002
Witam ..wlasnie ukonczylem budowe napedu na bazie Mz175 i SHL
pomierzylem ciag i okazalo sie ze dorownuje stuningowanemu solo210
Co sie przyczynilo do wiekszej mocy:tlumik zmodyfikowalem,dolot do gaznika wb37
i zaplon od skuterka,pali super,Smiglo weglowe Ruslana 124 takie jak
do solo210 przelozenie 1:2,5 tak jak solo..silnik jeszcze nie dotarty i osiagnal
6300 obr/min,a jak sie dotrze to dojdzie do 6500obr/min,ciag w tej chwili 57 kg
mysle ze po dotarciu sie jeszcze zwiekszy..tylko waga ciut wieksza od solo
bez uprzezy wazy tak jak widac 23kg,wszystko nowe czesci i mysle ze pare
ladnych setek godzin polata ..kajan

CDN

: 2011-10-28, 18:58
autor: sayid
dlaczego temat "umarł"?
właśnie się przymierzam do mz, moja waga na dzis to 78; się zastanawiam czy rozwiercona 150 da rade. I tu pytanie do Ciebie Kajan'ie: czy masz chęć pomoc? znajomy w okolicy zrobił 250 pomyślnie, i chcielibyśmy zaryzykować.... ale będzie si z Tobą kontaktował w tej sprawie... pozdrawiam

: 2011-10-30, 13:46
autor: kajan002
Witam.. temat moze jeszcze nie ,,umarl" ale zawsze przy zimie jest wiecej czasu na rozne
pomysly i wlasnie taki pomysl odnosnie calkiem nowego napedu na bazie Mz i SHL jest jest
realizowany..chodzi tu o zwiekszenie mocy i ciagu zblizonego lub wyzszego od napedow
z gornej polki za nascie tysiecy,bo z Mz-ki mozna wyciagnac grubo ponad 60 kg ciagu
przy wadze napedu 24-26 kg..ale trzeba zrobic odpowiedni karter i 3-ci kanal w cylindrze
oraz porzadny rezonans,robilem taka probe przed 8-miu laty i wiem ze mozna uzyskac
taka moc,ale wiadomo ze koszty takiego napedu byly by wyzsze i nie kazdy moglby
sam sobie takie cos zrobic bo do tego juz trzeba miec troche doswiadczenia,
bo wszystkie szczegoly trzeba bardzo dokladnie dopracowac...tzn kanaly w cylindrze musza byc
poszerzane i dokladnie spasowane z blokiem,wykonanie 3-ciego kanalu w cylindrze
tez wymaga precyzji i otworu przelotowego w tloku..nie moga wystawac zadne
uszczelki
i wyciekajacy silikon jak to nieraz widze,tak ze radzil bym niedoswiadczonym kupic
raczej gotowca niz sie uczyc na bledach i pakowac w koszty bo potem sie okazuje ze
nie mozna wystrtowac bo jakos mocy nie ma a wszystko niby bardzo dobrze zrobilismy
Ja latalem na Mz 175 wazylem 98 kg i bez problemu startowalem
.Z Mz-ki 175 na tradycyjnym wydechu mozna osiagnac 53-57 kg ciagu
i to wystarcza dla pilota do
100 kg ...
Ps. CDN

: 2012-01-19, 14:04
autor: michal54_87
Witam .
Chciał bym zaprezentować moja mz 175 :). Borykałem sie z nią 8 miesiecy. W lecie w 28 st. bieganie po łące przez kilka godz. robiło robote :). Byłem już taki zły na mz że miałem już pisać na forum iż to nie jest do latania tylko do jazdy jako motor. Ale jednak wytrwałem albo ( Kajan bo ciągle do Niego wydzwaniałem z prośbą o pomoc i za która bardzo dziękuje :) . Mz ma juz wylatane ok 4 h i jestem z niej zadowolony i polecam mz przede wszystkim na cene cześci które są dużo tańsze.Chce jeszcze wprowadzic kilka zmian ale zobaczymy co wyjdzie :P ciąg ma 60 kg.

: 2012-01-20, 14:38
autor: michal54_87
Oczywiście zapomniałem dodać ze mz jest projektu Kajana :)

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2012-03-30, 14:36
autor: kajan002
Witam przedstawiam moją najnowszą wersje napedu na bazie
Mz etz 150 +SHL175...dlugo to wszystko trwalo zanim powstal
naped,chcialem go juz zrobic w wersji najnowszej z wszelkimi
mozliwymi ulepszeniami,rezonansem,zaplonem DCI latwy rozruch
porządną szarpaczką..ale z wagą nie udalo sie zejsc nizej jak 24 kg
bez uprzezy,smiglo 124 od solo 210,ciag wiekszy niz stuningowana
solowka,narazie wszystko nowe niedotarte i nie oblatane..bedzie
warun to bedziemy oblatywac jak wczesniej nie sprzedam bo mam drugi
Koszty napedu na bazie Mz-Shl 175 sa najmniejsze ze wszystkich
samorobek..tak samo remont to pare zl..jest to naped dla mniej
zamoznych ,a nie odbiegajacy mocą czy wygladem od tych
,,z gornej polki" Pozdrawiam kajan