Strona 10 z 10

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2016-08-19, 10:40
autor: gazandrzej

Ostatni post z poprzedniej strony:

Witam mam pytanie jakie świece stosujecie w swoich napędach i jaką przerwe na elektrodach . Ja zastosowałem irydową i małą przerwe przez jakiś czas było dobrze ale ostatnio mi dwa razy zgasł jak go trzymałem na dużych obrotach. Po wylądowaniu silnik od razu zapalił ale dopiero po wyregulowaniu śrubą od mieszanki normalnie się wkręcał na obroty . Teraz się boje nim latać.Morze macie jakieś rady.

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2016-08-21, 16:01
autor: PITAIR
W mz 175 miałem świece NGK BR9ES, z tym że z nimi też jest loteria ,czasami jedna na trzy jest dobra, warto mieć kilka i sprawdzać.

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2016-08-27, 22:36
autor: maki79
Jak to loteria ? Latam na B8HS i jest git, żadnych problemów :) . Jeszcze nie zdarzyło się by silnik zgasł mi w powietrzu. Ładnie silnik pali i ładnie pracuje. Nie polecam natomiast BR8HS. W świecy potrafi nawalić opornik :evil: A widzę że Kolega właśnie na takiej lata z opornikiem. Proponuję szybko zmienić na B.... i nie latać na BR

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2016-08-30, 19:38
autor: gazandrzej
Witam a co myślicie o świecy denso iw 27 irydowa i jakie stosujecie przerwy na świecach

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2016-08-31, 07:03
autor: szirokez
Irydowe ponoć lepsze, co do przerwy to nigdy nie ustawiałem, wkrecam taka jaka jest. Sprawdź zapłon może cewka ( cewkomoduł nie wiem co tam masz wadliwie działa, miałem tak). Kolor świecy itp. Ale fakt z obserwacji że świeca świecy nie równa różne cuda już widziałem nawet na nowych

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2016-08-31, 22:08
autor: maki79
Sprawdzałem przerwy na nowych świecach i wynosily one 0,7-0,75mm

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2016-11-21, 16:42
autor: gazandrzej
Witam zrobiła sie jesień i czas troche po grzebać w napędach pierwsze pytanie odnośnie puchnięcia tloka jaki najlepiej zamontować drugie czy piłować go w miejscach kanałów oczywiście górną część trzecie fazowanie pirścieni ile fazować i co daje największy rezultat pozdrawiam.

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2016-11-23, 11:06
autor: szirokez
Ja u siebie podpilowalem krawędzie o 1 mm i zrobiłem to na próbę ale latam tak. Bylo to w opracowaniach Salka wiec postanowiłem spróbować, miało to usprawniac napełnianie cylindra. Po takim zabiegu silnik staje się nieco odprężony wiec zmienilem podkładkę pod głowice na cieńszą. U mnie pracuje tłok który puchł, wiec zrobiłem mu owalizacje tez w/g Sałka i lekko przytarlem z całej średnicy, pomogło. Tłoki do shl dzisiaj to troche loteria, podobno almot w miare dobre robi, ja założyłem cross impex i puchł ale zrobilem jak wyzej i przestał. Mozna taki puchnący tlok wygrzac w oleju i on potem juz nie puchnie ale nigdy tego nie robilem.Pierścienie fazowałem tak aby powierzchnia styku z cylindrem miała ok 1,5mm. I tak jak Kajan mówił trzeba sobie zrobić fazki w oknach, lepiej wtedy pracują pierścienie. Mój silnik na full obrotach kręci około 7600 i nic mu się nie dzieje. Dobre ustawienie składu mieszanki i kolor świecy to podstawa, jak na razie wylatalem ok 40 h

Naped 175 na bazie Mz i SHL

: 2019-07-19, 10:28
autor: buczo3
cześć, szukam pomocy osób bardziej doświadczonych w budowie silników na bazie MZ. mój nie chce zapalić. na plaku strzelił parę razy i tyle. kupiłem zestaw naprawczy do walbro 37 i nie wiele to pomogło. wydaj mi sie że gaźnik jest ok. natomiast jak sprawdzić czy podciśnienie dostarczane do gaźnika jest takie jak powinno być. u mnie po zsunięciu wężyka z gaźnika, po zakręceniu silnikiem na palcu jest ledwo wyczuwalny ruch powietrza. da się to jakoś zmierzyć?