Naped 175 na bazie Mz i SHL

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#76

Post autor: szirokez » 2015-07-16, 11:13

Ostatni post z poprzedniej strony:

Zamontuj inny układ zapłonowy i wszystko się okaże. Przy tym stopniu spreżania juz powinno zacząć chodzić chodź można do tych 18 jeszcze podnieść i ten cyl opuścić o ten 1 mm. Liczysz odległości od krawędzi tłoka, wypukłe denko się pomija. Ale jak masz złożone to nie ruszaj tylko Sprawdz ten zapłon bo to wydaje się być przyczyną. Możesz mieć rzeczywiście stukowe spalanie i się grzeje i wal dostaje baty.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#77

Post autor: maki79 » 2015-07-16, 22:29

Udało mi się tą objętość jeszcze zredukować i mamy już 17,5 ml :)
Pytanie odnośnie zapłonu. Czy dobre są zapłony CDI chińskie do skuterów ? Kolega właśnie jest w trakcie montażu w swojej mz 250 i na razie niewiele mógł powiedzieć. Wiem ze są do silników 2T i 4T...zasadniczo niczym się nie różnią od siebie. W tych dwóch zaliczyć trzeba jeszcze i te sportowe. Jakie tam są w nich kąty wyprzedzenia, do jakich obrotów i zasadniczo jaki dobrać i zakupić ?? Tak samo i statory...6 , 8, a nawet i 11 uzwojeniowe. Jaki dobrać ??


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#78

Post autor: szirokez » 2015-07-17, 07:07

Od chinoli zaplony sa bardzo dobre. Ja mam koło magnesowe od kinroad kos, pasuje bez przeróbek na wal MZ. Cewka zasilajaca pod kolem i cewkomodul jest od Suzuki CP 50 . zapłon ustawilem na tym zestawie ok 1,7 przed górnym punktem. Nie jestem pewny ale zmiana kata wynosi chyba ok 12-14 stopni. Tu by Kajan najwięcej powiedział bo badał te zapłony dokładnie. Taki zestaw bardzo ładnie u mnie pracuje a dostać go można w Rzeszowie w motorlandzie.
Ostatnio zmieniony 2015-07-17, 21:32 przez szirokez, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#79

Post autor: kajan002 » 2015-07-17, 14:38

Zaplon w Mz ma byc 17st przed GMP to sie rowna 1,56 mm,w przeciwnym wypadku bedzie sie silnik grzal
jesli jest przerobiony na 175 to tlok powinien wystawac krawedzia 2mm ponad cylinder,stopien sprezania 10:1
Zapodaje fotke zaplonu od suzuki CP50 z kolem magnesowym od Kinroad Kos,na kole jest wygnieciony taki punkt
okragly jakby nawiercony,tu jest punkt zaplonu juz po wyprzedzeniu czyli taka wartosc ustawiamy w silniku
Punkt i poczatek rdzenia cewki to iskra juz przy 3500 obr/min jesli mniejsze wolne obroty lub przy odpalaniu zaplon
jest pozniejszy i nie odbija,wolne obroty sa stabilniejsze
Kabelek od cewki podlaczamy to gornego pinu cewkomodulu a dolny pin to masa patrzac od podstawy
Załączniki
Moje dokumenty 3057.jpg
Moje dokumenty 3057.jpg (72.34 KiB) Przejrzano 4136 razy


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#80

Post autor: maki79 » 2015-07-17, 18:24

No dobrze. O ile koło Kinroad Kos mogę namierzyć i kupić to nie bardzo znajduję cewkę i moduł zapłonowy od suzuki CP50 ( tj. na zdjęciu P. Kajana) Odszukałem tylko cewko-moduł (jakiś zamiennik), ale to chyba nie to.
Jeśli nie sprawi to kłopotu to proszę podajcie tel do siebie na PW to zadzwonię i mi wyjaśnicie.


Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#81

Post autor: kajan002 » 2015-07-17, 20:43

Szukaj tu sklep.motor-land.com.pl/


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#82

Post autor: szirokez » 2015-07-17, 21:46

Moduł zanlazłem /sklep.motor-land.com.pl/p-3203-cewko-modul-suzuki-cp-50/
Cewki zasilającej w sieci nie znalazłem. ale nie pamiętam czy czasem nie ma jej w komplecie ale głowy nie dam sobie uciąc. Tu masz tel do Motorlandu w Rzeszowie (17) 856 71 18 , powinni miec komplet bo zaopatruja sie tu konstruktorzy napedów z podkarpacia i jest jako taki popyt na te części.
Do tego zapłonu musisz dorobic sobie podstawe jak ponizej żeby przykręcić cewkę i mieć mozliwość ustawienia wzgledem koła.
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (63.43 KiB) Przejrzano 4111 razy


Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#83

Post autor: kajan002 » 2015-07-26, 08:11

Bardzo dobry jest caly ten zaplon od Kinroad,Monsun,Kos..daje super iskre i najwazniejsze jest bardzo tani
pare dni temu montowalem taki zaplon i chodzi rewelacyjnie. Punkt zaplonu jest w tym samym miejscu jak
podawalem wczesniej i tez ma zmiane kata wyprzedzenia jakies 10 st,kolo pasuje na wal bez przerobek
trzeba tylko zrobic nowa podstawke (talezyk) pod cewke zasilajaca WN
Wbrew temu co twierdza niektorzy ze chinskie zaplony sa kiepskie ja mam bardzo dobre zdanie o nich
i z praktyki widze ze sa trwale,w skuterkach tez sie nie psuja bo jak widac duzo ich jezdzi i nikt nie narzeka


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#84

Post autor: maki79 » 2015-07-26, 12:28

Dokładnie, pasuje wszystko cacy :-) Wczoraj zamontowałem zapłon bez większych trudności.
Koszta niewielkie ,tj z przesyłką ok. 140 zł (koło, cewka, cewko-moduł suzuki )
Kwestia teraz dobrego ustawienia zapłonu. Jak się okazuje mimo tych samych silników mz 175 to bardzo indywidualna sprawa, każdy silnik jest inny. Będę ustawiał i sprawdzę czy w końcu te zabiegi pomogą mojemu napędowi.

-- 2015-07-30, 17:15 --

Silnik udało się uruchomić, wspaniale odpala. Mam wrażenie że nawet lepiej niż wcześniej. Z przełożeniem 1:2,5 wydaje mi sie ze odrobinę teraz lepiej ciągnie. Nie wiem jakie mam obroty, nie mam teraz do tego urządzenia by to sprawdzić. Na oko, to raczej wraz za małe są i silnik dalej się grzeje. Może rezonans by tutaj sprawę załatwił. Może ma ktoś na zbyciu, albo chociaż na pożyczenie by to sprawdzić. Kończą mi się już pomysły...
Załączniki
DSC_0175.jpg
zamontowany zaplon KINROAD


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#85

Post autor: szirokez » 2015-08-02, 08:42

Bardzo ciekawy przypadek tej Twojej MZ. To powinno chodzić i bez rezo spokojnie 6000 osiągać. Moja nie ma ani membrany ani odlewanego karteru a bez rezo ponad 6000 spokojnie kręciła. może przed Toba ktoś kombinowal z kanałami i popierniczyl czasy. Trudno powiedzieć.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#86

Post autor: maki79 » 2015-08-02, 09:08

Może i tak właśnie jest. Dałem fotkę mapy kanałów, może komuś się zechce przy okazji remontu czy rozbierania silnika porównać z moją mapą i to opisać. Chętnych dzielenia się wiedzą niestety jest mało i raczej ten sezon będę uziemiony :-(


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#87

Post autor: szirokez » 2015-08-04, 16:46

Widziałem na necie kilka napedów z rezonansem od motocykla Mz 150, trzeba go nieco zmodyfikować ale efekty ponoć były dobre. Np tutaj wykorzystany w napedzie lotniowym silnik z tym rezonansem daje 55kg ciagu.
/lotnie.pl/index.php/kacik-pilota/piotrn/item/2388-naped-lotniowy-szerszen-mz-175


gazandrzej
Posty: 16
Rejestracja: 2015-02-12, 11:47

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#88

Post autor: gazandrzej » 2015-08-04, 20:24

Witam pytanie w sprawie rezonansu czy pełną moc silnika masz przy pełnym gazie ,czy silnik wkreca się ostro po lekkim dotknięciu gazu .B mam wątpliwosci co do długości rezonansu .Owszem na ziemi silnik się wkreca na obroty lecz w powietrzu reaguje ociężale . NA smigle o mniejszym skoku wszystko jest dobrze ale zmienie jeszcze ostatni raz długosc rezonansu natakom samom jak w moim starym wydechu bo ktos spawał go z pierscieni i po ilosci spawów widac że się starał.


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#89

Post autor: szirokez » 2015-08-05, 07:00

Mój napęd tez wolno wchodzi na obroty ale tu nie ma co oczekiwać szybkich reakcji na gaz. MZ to juz nie najnowsze rozwiązania kanałów w cylindrze i napełnianie nie będzie takie jak w najnowszych napędach. Możliwe ze membrana poprawia trochę tę niedoskonałosc, u mnie jej nie ma. Mi to nie przeszkadza, nie jest tez tak żeby był strasznym mułem na gaz. W lataniu i tak gwałtownie się nie gazuje.


maki79
Posty: 31
Rejestracja: 2015-04-29, 18:56

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#90

Post autor: maki79 » 2015-08-07, 08:26

Wyszło szydło z worka, mój napęd w końcu ożył :). Podziękowania tutaj dla sirokeza i Pana Moskwy za merytoryczne wsparcie.
Powodem braku mocy był WYDECH !! który po prostu dławił silnik. W miedzy czasie wyszły również inne kwestie, potrzeba będzie splanować głowice od góry. Za dużo została pod cięta od dołu i tłok przesłania mocno kanały ok 3mm! Gdy koryguję to podkładką to wówczas mam za niski stopień sprężania. Tłok jest w tym momencie 2mm pod krawędzią cylindra, zamiast nad. Choć przyznam ze w takiej konfiguracji, bez tłumika silnik wyrywał jak nigdy. Gdy naniosę poprawki i dołożę NORMALNY wydech będzie zdecydowanie lepiej :)
Tak na marginesie... Wcześniej czy puzniej czeka mnie wymiana wału. Mam 2 do wyboru : IFA albo YOKO w podobnej cenie. Który byłby lepszy??


szirokez
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-21, 20:52

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#91

Post autor: szirokez » 2015-08-07, 16:30

Ja mam taiwanski wał, Kajan mówił , że to dobre wały z solidnych materiałów, nie wiem czy mój był yoko ale czy weżmiesz ife czy yoko to najwazniejsze żeby miał odpowiedni luz na korbowodzie. Nie bierz wału w ktorym nie da sie wyczuc luzu poprzecznego, musi byc bo inaczej bedzie jak u mnie czyli wał sie zatarł. Nie moze byc tez zbyt duży ( powyżej 0,8mm) bo bedzie wpadał w drgania co w ekstremalnych przypadkach prowadzi do urwania korbowodu.

ODPOWIEDZ