Jaki napęd?

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
zbigi50
Posty: 1
Rejestracja: 2011-01-17, 15:26
Lokalizacja: Szprotawa

Jaki napęd?

#1

Post autor: zbigi50 »

Witam.
Chce kupić napęd SNAP 100 Czy SOLO lub inny.
Czy ktoś z was może mi doradzić który silnik wybrać.
Moja waga to 94kg

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#2

Post autor: kajan002 »

Jesli mialbym wybierac pomiedzy Snap 100 a Solo 210 to tylko solo wybralbym
na Twoja wage 94 kg i skrzydlo klasyczne spokojnie solo da rade,jak jeszcze troszke podrasujesz tlumikiem...bedziesz dlugo bezawaryjnie latal.Jesli chcesz juz samostateczne skrzydlo to szukaj innych wyzylowanych sinikow..ale sie przygotuj na drogie czeste
remonty i postoje w piekna pogode ... kajan

gaelo
Posty: 5
Rejestracja: 2010-12-11, 23:43
Lokalizacja: Polska
Płeć:

#3

Post autor: gaelo »

Witam. Ja też mam problem z doborem napędu. Interesuje mię solo albo rakiet. Moja waga to 86kg i skrzydło klasyczne. Osobiście podoba mi się rakiet120 ale nie ukrywam, że interesuje mię napęd w miarę dynamiczny i lekki, to znaczy do 20kg. Chcę kupić i mam z tym problem. :cry:

emilpromil
Posty: 13
Rejestracja: 2011-09-18, 15:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#4

Post autor: emilpromil »

To jeszcze zależy jak latasz bo raket jest extra żeby odpalić na termikę, a solo lepsze do przelotów.
Do pierdzenia nad łąką oba tak samo dobre.

ark
Posty: 41
Rejestracja: 2010-05-24, 19:05
Lokalizacja: Olsztyn

#5

Post autor: ark »

to porównanie mas i siły ciagów napędów

nie spamuj://youtu.be/oIQeckierPU

po prostu popatrzcie , nie ma co prawda raker 120 z koszem inox ale nie można mieć wszystkiego .Fajnie jest ,że są to dane niejako z eksploatacji

gaelo
Posty: 5
Rejestracja: 2010-12-11, 23:43
Lokalizacja: Polska
Płeć:

#6

Post autor: gaelo »

Wniosek z tego że rakiet 120 powinienem raczej odpuścić. Przy mojej wadze 86kg będzie chyba za słaby :-| . Nie rozumiem dlaczego raket 120 nie nadaje się do przelotów? Z napędów które mię jeszcze interesują to TOP 80 i JPX.

ark
Posty: 41
Rejestracja: 2010-05-24, 19:05
Lokalizacja: Olsztyn

#7

Post autor: ark »

e-tam bez przesady te 45 kG jest wystarczająca
ale trzeba policzyć 86 kg+ napęd ok 20 kg+ paliwo 7 kg + skrzydło 7kg = 120 kg pod ppg teraz dobór skrzydła
klasyk masa dopuszczalna do ok 95 -100 kg czyli rozmiar już około 26 np. adwance alpha 5

Kod: Zaznacz cały

nie spamuj://spamer.para2000.org/wings/index.html
samostateczne wymaga nieco mocniejszego napędu
niestety producenci nie podają oporu czołowego skrzydeł .
też nie wiem czemu raket miałby nie nadawać się do przelotów ,wszystkie te silniki są podobnej trwałości ,ale może ktoś wie więcej

emilpromil
Posty: 13
Rejestracja: 2011-09-18, 15:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#8

Post autor: emilpromil »

ark pisze: też nie wiem czemu raket miałby nie nadawać się do przelotów ,wszystkie te silniki są podobnej trwałości ,ale może ktoś wie więcej
Takie moje gdybanie bo raket troszkę słaby jest, ma góra 14 km i trzeba by chyba cały czas z otwartą przepustnicą latać.

Przy 86 kg można rozważyć Motoromę.

BTW opór czołowy to: masa startowa / doskonałość

czyli jak skrzydło ma doskonałość 8 i masę startową 100kg to opór =12.5 kg ~125N
Z tym że napęd sam w sobie ma spory opór.

ark
Posty: 41
Rejestracja: 2010-05-24, 19:05
Lokalizacja: Olsztyn

#9

Post autor: ark »

nie trzeba, normalnie przy speedzie na 50% (Moja waga 65 kg)
ODPOWIEDZ