Przekładnia

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#16

Post autor: sayid »

Ostatni post z poprzedniej strony:

na taką pomoc czekałem :mrgreen:

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#17

Post autor: michal54_87 »

Sorki wiem ze troszke chamsko odpisalem ale chce Ci oszczedzić nerwów. Ja skladam 3 miesiace i nie moge cos dojsc co jest z silnikiem. Ale mam jeszcze do kogos wyslac i zobaczymy co z tego wyjdzie.

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#18

Post autor: michal54_87 »

A i bylem rowniez u jednego specjalisty nie chce mowic u kogo bo nie chce Mu robic "reklamy" .

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#19

Post autor: michal54_87 »

I sam widzisz jakie jest to forum jak "wszyscy pomagaja". Dostanie mi sie zrypka ale trudno .

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#20

Post autor: sayid »

za co ta "zrypka" miała by byc.... ze Ktoś wreszcie się odezwał? jest TU nas raptem może z 5 osob. Jakby się któryś z pomocą wychylił, to ja się nie obrażę :-)

PITAIR
Posty: 16
Rejestracja: 2010-10-27, 17:40
Lokalizacja: Tarnów

#21

Post autor: PITAIR »

Temat budowy mz 175 był wiele razy poruszany na forum, ja mój składałem ponad pół roku, karter odlewany, zawory membranowe, WB -37, półrezonans, zapłon koło + cewkomodół, ciąg ponad 50 kg i jak bym miał robić to bym taki sam sobie wystrugał

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#22

Post autor: michal54_87 »

Z ta pomoca to sam widzisz jak jest. Tak fajnie sie pisze kartery zaplon membrana gaznik i ma chodzic. A jak nie chce chodzic ??? SAYID szczeze nie wiem czy sie tak oplaca robic samemu naped.

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

#23

Post autor: Pilot »

Witajcie !
Nie jestem zwolennikiem samemu robić napęd. Jest wiele niespodzianek których w czasie pracy nie da się uniknąć. Ja swoją pierwszą MZ 150 zacząłem robić ponad 6 lat temu. Do wszystkiego miałem dostęp. Wszędzie gdzie uznałem za stosowne dałem wzmocnienia. Efekt 35 kg wagi bez paliwa i ok. 30-35 kg ciągu . Poprosiłem znajomego o odchudzenie tego szmelcu, efekt 10 kg mniej, ciąg się poprawił po założeniu drewnianego 124 cm śmigiełka. Potem przyszła kolej na 175 cm, rozwiercenie dało efekt, ale nadal ciężar. Teraz mam Solo, też zrobione , jakieś 23 kg bez paliwa , jest dobrze , ale do samostatka nadal brakuje mocy , 5 l /h lotu to troszkę za dużo.
Doszedłem do wniosku , że bawienie się samemu nie ma sensu. Na różnych fotkach ładnie wszystko wygląda, ale zrobić tak jak powinno być to masakra.
Yan dobrze napisałeś , ale każdy ma swoje racje i będzie chciał zrobić jak uważa.
Pozdrawiam !

Autor
emilpromil
Posty: 13
Rejestracja: 2011-09-18, 15:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#24

Post autor: emilpromil »

Witam.
Dzięki za rady.

Jeśli chodzi o dyskusje robić czy kupić to właśnie chce policzyć wszystkie koszty
i nakład pracy przy robieniu napędu i ocenić czy nie lepiej kupić używkę.

W każdym razie budowa silnika od podstaw czyli np. MZ150/175 to za dużo roboczogodzin,
ale zrobienie przekładni+kosz i przykręcenie do tego gotowego silnika jest już dla mnie dobrą alternatywą dla nówki czy nawet używki.

Ważę 70kg, skrzydło klasyczne 1-2 więc Raket da rade.

Zastanawiałem się nad kupieniem Raketa z przekładnią
ale najpierw sprawdzę czy da się przekładnie wykonać taniej.

Obrazek

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

#25

Post autor: Pilot »

Witam !
Najpierw kup silnik, potem do niego sprzęgło razem z małym kołem pasowym.
Następnie bierz się za półkę i za duże koło. Jeżeli inaczej podejdziesz do tego to dwa razy będziesz to robił.
Pozdrawiam !

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#26

Post autor: michal54_87 »

emilpromil mam we Wrocławiu znajomego co sie zajmuje napedami i wlasnie w nim ostatnia albo przed ostatnia deska ratunku jak cos to pisz na pw to dam Ci do Niego nr .

ark
Posty: 41
Rejestracja: 2010-05-24, 19:05
Lokalizacja: Olsztyn

#27

Post autor: ark »

Ja równiez nie jestem fanem samoróbek ,wiecej siedzenia przy sprzęcie niz latania ,przechodziłem przez to, moja rada , jeśli chcesz latac pozbieraj kup gotowca na allegro ,jesli będziesz startował sam bez pomocników kup taki ze sprzęgłem np. raket ,jeśli bedzie ktoś kto pomoże ci go odpalic na plecach kup solówkę .Nie watpie w twoje manualne zdolności ,ale czasem samo ustawienie gaźnika moze byc problematyczne.Za 5tys coś kupisz i polatasz kupujac silnik i nie majac doswiadczenia za 5 tys sie pomęczysz .Na pewno zdobedziesz wiecej przyjaciół ,ślusarzy itp. ale czy o to chodzi ?
Silniki starczaja przecietnie na 1000 godzin pracy bezawaryjnej a w Polsce jak ktos rocznie wylata 150 to jest twardziel jak żelka z biedronki .Majac jeden mozesz przecież skopiować jego rozwiazania do swojegi ewentualnie usunąć błędy konstrukcyjne które stwierdzisz , potem sprzedaż go za mniej wiecej tyle ile sam zapłaciłeś.

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#28

Post autor: sayid »

czyli moja koncepcja kupna czegoś na czym ktoś już latał, nawet do remontu jest sluszna :-)
solo? ok, za 5tkę już można wyhaczyć /nawet czasem poniżej/ ale jak patrze na ceny podzespołów?! to wychodzi sporo, nawet jak to podzielić przez browary ;-)))

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#29

Post autor: michal54_87 »

Badz cierpliwy to Ci odpisze jak to z tym jest :P

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#30

Post autor: sayid »

michal 54_87, nie bardzo rozumiem...

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#31

Post autor: michal54_87 »

Wiem :mrgreen: poczekaj az ukoncze naped i Ci w tedy powiem.
ODPOWIEDZ