Strona 1 z 1

Klasyk vs. samostateczne

: 2012-10-09, 23:48
autor: Jerry
Witam,

Przeczytałem kilka postów na tym i innych forach na temat doboru skrzydeł ale nie udało mi się znaleźć wyczerpujących informacji.

W ciągu nadchodzącej zimy planuję skompletować swój pierwszy sprzęt PPG. Analizując swoje możliwości finansowe raczej nie będę mógł sobie pozwolić na nic ponad używanego solo 210 i ten napęd jest aktualnie moim obiektem zainteresowań.

Wprawdzie posiadam już skrzydło ale jest to leciwe DHV2 więc wkrótce muszę mieć też na uwadze nowego glajta. I tu pojawia się moja wątpliwość. Z racji miejsca zamieszkania i dyspozycyjności planuje latać głównie (o ile nie wyłącznie) z napędem. Nie od dziś wiadomo, ze do tego typu latania lepsze są skrzydła z profilem samostatecznym. Nie od dziś też wiadomo, ze skrzydła te, z uwagi na swoje charakterystyki, potrzebują trochę więcej mocy (a dokładniej ciągu) niż klasyki. Ma ktoś rozeznanie jakiej mocy napęd jest wymagany/zalecany do poszczególnych typów skrzydeł i wagi pilota? Czy posiadając SOLO 210 i ważąc 85kg mogę sobie pozwolić na samostatka czy raczej powinienem pozostać przy skrzydłach klasycznych?

Dziękuję za odpowiedzi :)

Re: Klasyk vs. samostateczne

: 2012-10-12, 20:40
autor: sayid
W ostatnim Vario masz artykuł o różnicy w profilach samostatecznych i klasycznych... polecam.

Re: Klasyk vs. samostateczne

: 2013-05-21, 16:38
autor: MacKo828
Witam. Mam Solo210+Synthesis 25 i ze spokojem daje rade ;)

Re: Klasyk vs. samostateczne

: 2013-12-08, 22:31
autor: netopelek210
Latam na solówce po paru przeróbkach, śmigiełku 112cm , Nutku 29 , aktualnie Nutek 31 i na różnych skrzydelkach - włącznie z Nutkiem 29 WRC.
Wazę 83-84 netto. Popatrz na moje filmiki na You Tube ,wstukaj : netopelek210 - tam jest kilka filmików co zrobic aby śmigać na samostatkach i co może mój Fruzik (solówka ).
Jak chcesz pogadać CO I JAK to dzwoń 531-798-793
Pozdro