Klasyk vs. samostateczne
: 2012-10-09, 23:48
Witam,
Przeczytałem kilka postów na tym i innych forach na temat doboru skrzydeł ale nie udało mi się znaleźć wyczerpujących informacji.
W ciągu nadchodzącej zimy planuję skompletować swój pierwszy sprzęt PPG. Analizując swoje możliwości finansowe raczej nie będę mógł sobie pozwolić na nic ponad używanego solo 210 i ten napęd jest aktualnie moim obiektem zainteresowań.
Wprawdzie posiadam już skrzydło ale jest to leciwe DHV2 więc wkrótce muszę mieć też na uwadze nowego glajta. I tu pojawia się moja wątpliwość. Z racji miejsca zamieszkania i dyspozycyjności planuje latać głównie (o ile nie wyłącznie) z napędem. Nie od dziś wiadomo, ze do tego typu latania lepsze są skrzydła z profilem samostatecznym. Nie od dziś też wiadomo, ze skrzydła te, z uwagi na swoje charakterystyki, potrzebują trochę więcej mocy (a dokładniej ciągu) niż klasyki. Ma ktoś rozeznanie jakiej mocy napęd jest wymagany/zalecany do poszczególnych typów skrzydeł i wagi pilota? Czy posiadając SOLO 210 i ważąc 85kg mogę sobie pozwolić na samostatka czy raczej powinienem pozostać przy skrzydłach klasycznych?
Dziękuję za odpowiedzi :)
Przeczytałem kilka postów na tym i innych forach na temat doboru skrzydeł ale nie udało mi się znaleźć wyczerpujących informacji.
W ciągu nadchodzącej zimy planuję skompletować swój pierwszy sprzęt PPG. Analizując swoje możliwości finansowe raczej nie będę mógł sobie pozwolić na nic ponad używanego solo 210 i ten napęd jest aktualnie moim obiektem zainteresowań.
Wprawdzie posiadam już skrzydło ale jest to leciwe DHV2 więc wkrótce muszę mieć też na uwadze nowego glajta. I tu pojawia się moja wątpliwość. Z racji miejsca zamieszkania i dyspozycyjności planuje latać głównie (o ile nie wyłącznie) z napędem. Nie od dziś wiadomo, ze do tego typu latania lepsze są skrzydła z profilem samostatecznym. Nie od dziś też wiadomo, ze skrzydła te, z uwagi na swoje charakterystyki, potrzebują trochę więcej mocy (a dokładniej ciągu) niż klasyki. Ma ktoś rozeznanie jakiej mocy napęd jest wymagany/zalecany do poszczególnych typów skrzydeł i wagi pilota? Czy posiadając SOLO 210 i ważąc 85kg mogę sobie pozwolić na samostatka czy raczej powinienem pozostać przy skrzydłach klasycznych?
Dziękuję za odpowiedzi :)