Etap I + II

Tu znajdziesz wskazówki jak zacząć przygodę z paralotniarstwem.

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
Kivan
Posty: 4
Rejestracja: 2014-01-20, 11:41

Etap I + II

#1

Post autor: Kivan »

Hej,

na wstępie się przedstawie, jestem studentem ostatniego roku na Pol. Śl., o lataniu na paralotni myślałem już dłuższy czas, ale dopiero w końcu się na to zdecydowałem.

Zasięgając informacji o kursach i szkołach, zauważyłem, że kurs podzielony jest na dwa osobne etapy. O co chodzi w pierwszym etapie wiem, ale nie do końca rozumiem, jak w etapie drugim kursant ma znaleźć tunel termiczny? O co chodzi ze wskazaniami wariometru oraz jak interpretować jego pikanie?

Kolejną sprawą jest rzecz, której nie za bardzo rozumiem, zastanawiałem się nad wykonaniem kursu w tej szkole
nie spamuj://spamer.abcparagliding.pl/index.php?page=2&go=1#up" onclick="window.open(this.href);return false; , to czy przez zrobienie kursu podstawowego A, posiadam już uprawnienia PL-A, a co za tym idzie, mogę wykonywać samodzielne loty na terenie krajów UE? Oczywiście interesuje mnie też wykonanie kursu termicznego, ale z tego co napisali na stronie tej szkoły, trzeba przynajmniej miesiąc posiadać PL-A.

W takim razie, jaka jest praktyczna różnica między PL-A, a PL-B? Chciałbym zaznaczyć, że na chwilę obecną nie interesują mnie loty z dodatkowym napędem.

PS. Czy egzamin wykonywany w polskim ŚKPP to to samo co PL-A i PL-B?

Drajku84
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-23, 13:10

Re: Etap I + II

#2

Post autor: Drajku84 »

Mam podobny dylemat, ktoś odpowie??

Anarchia72
Posty: 4
Rejestracja: 2014-02-27, 22:30

Re: Etap I + II

#3

Post autor: Anarchia72 »

:):):)

Marker
Posty: 11
Rejestracja: 2014-05-17, 16:39

Re: Etap I + II

#4

Post autor: Marker »