Wrócić do latania

Tu znajdziesz wskazówki jak zacząć przygodę z paralotniarstwem.

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
Pit
Posty: 1
Rejestracja: 2010-08-14, 23:40
Lokalizacja: Gostyń

Wrócić do latania

#1

Post autor: Pit »

Witam kolegów glajciarzy. Pomału świta mi myśl o powrocie do paralotniarstwa. Kurs zrobiłem w 1998 a latanie z różnych względów musiałem zakończyć w 2000r. Moje uprawnienia mają już zapewne wartość historyczną (było to L+H). Zdaję sobie sprawę, że wyszkolić trzeba się na nowo. W związku z tym kilka pytań:
Jaki jest obecnie odpowiednik uprawnień L+H?
Czy paralotniarz musi przejść badania lekarskie?
Koszt nowych uprawnień?
Czy można zrobić uprawnienia pomijając etap górskiego latania?

MarcoW
Posty: 20
Rejestracja: 2009-02-15, 13:06
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

#2

Post autor: MarcoW »

Tylko chylić czoła, latanie w tamtym czasie było wyzwaniem (sprzęt, zaplecze itp.) Obecna droga do Świadectwa Kwalifikacji PP to: I etap (loty zapoznawcze), II etap loty wysokie do tego szkolenie np. start za wyciągarką ( nie konieczne ale przydatne dla nizin) to dla lotów swobodnych ,a dla lotów z napędem I etap (obowiązkowy) a potem szkolenie na PG (z napędem), dodatkowo dla wytrwałych ;))) III etap (loty w termice dla podniesienia umiejętności). Badania lekarskie zastąpiono do wyboru: ksero prawa jazdy (zdolny jeździć= zdolny latać lub napisanym oświadczeniem o stanie zdrowia) Teraz część artystyczna- opłaty(różnie, zależnie od szkoły): I etap-800 -1000, II etap podobnie, tak jak i PG. Świadectwo Kwalifikacji (ważne 5 lat) 40- egzamin teoretyczny, 40- egzamin praktyczny, 40- wydanie (wysyłają do domu) i dużo cierpliwości dla ULC mają 30 dni na załatwienie sprawy :))) Polecam stronę:nie spamuj://spamer.silp.paralotnie.pl/ nie wiem jak z uznaniem- aktualizacją starych uprawnień. POZDRAWIAM

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#3

Post autor: Solek »

Mylisz pojęcia:
a dla lotów z napędem I etap (obowiązkowy) a potem szkolenie na PG (z napędem),
PG to latanie swobodne a PPG to latanie z napędem.
I etap-800 -1000, II etap podobnie, tak jak i PG
Pierwszy i drugi etap to jest szkolenie PG - czyli latanie swobodne wymagane do ŚKPP natomiast uprawnienia PPG mozna zrobić po pierwszym etapie ale wtedy przystepując do egzaminu można tylko latac z napędem. Jeżeli po I i II etapie zrobi sie uprawnienia PPG to można latać swobodnie i z napędem.

Pozdrawiam.

MarcoW
Posty: 20
Rejestracja: 2009-02-15, 13:06
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

#4

Post autor: MarcoW »

PG czy PPG- sory pisałem troszkę późno (może powinno być PP jak jak w świadectwie kwalifikacji) Pozdrowionka :oops:

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#5

Post autor: Solek »

PG - paragliding
PPG -power paragliding
PP - pilot paralotnii

;-)
ODPOWIEDZ