Szkola latania elspeedo Czechy

Tu znajdziesz wskazówki jak zacząć przygodę z paralotniarstwem.

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Dewon
Posty: 6
Rejestracja: 2016-04-23, 11:39

Re: Szkola latania elspeedo Czechy

#16

Post autor: Dewon » 2016-04-23, 11:47

Ostatni post z poprzedniej strony:

Też planuje tam zrobić kurs maj-czerwiec, jak się nie uda to wakacje na pewno, pieniądze już odłożone. Jak wrócisz to fajnie jakbyś ustalił ałkowity koszt jaki poniosłeś: Kurs + licencja + zakwaterowanie + jedzenie (czy kupowałeś w gospodzie, czy w sklepach i jakie tam w sklepach są ceny?) + koszt wjazdów na stanowiska i dojazdów tam (i ile ich mniej więcej miałeś). Mam odłożone na tę przyjemność, ale chciałbym bardziej w szczegółach koszt poznać :)


bigosh
Posty: 4
Rejestracja: 2016-04-18, 11:07

Re: Szkola latania elspeedo Czechy

#17

Post autor: bigosh » 2016-05-09, 15:34

Jak obiecywałem odzywam się po kursie.
Może komuś te informacje pomogą.


Ceny:

Kurs: 8400 koron
Noclegi w hackie u haling w pobliżu wyciągu na javorovy 220 koron za noc
Jeden z Tych domków jest chyba na stałę wynajęty przez szkołę bo tam odbywają się wykłady.

Licencja jakieś 2500 koron bezterminowa z tego co się dowiedziałem.
Badania lekarskie 150 koron
Jedzenie w gospodzie jakieś 120 koron za smażony ser z frytkami i butelkę bezalkoholowego piwka.

całość z licencja z wyżywieniem z opinią lekarską i noclegiem jakieś 13090 koron co wg wujka google (13090 czk in pln) na dzień dzisiejszy daje nam 2136 Złotych.

Wiem że w polsce sa kursy pierwszego etapu za 800 zł ale to nie daje licencji tylko uprawnia do brania udziały w kolejnym kursie za kolejne 800 czy 900. Kolejne bookowanie kolejny wyjazd . Myślę że cenowo to będzie niewiele taniej niż w naszym kraju nad Wisłą.

Przebieg kursu:

Spotkanie w mieście Frydek rozdanie plecaków ze sprzętem radyjek i wyjazd na małą górkę koło Frydka.
Tam rozkładanie zapinanie uprzęży i pierwsze loty na kilka metrów nad ziemią potem powrót do haty u haliny pod javorovy czyli bliżej naszej granicy i wykłady
Kolejny dzień również na tej samej górce wspinanie się wyżej na górkę i kolejne loty już nieco wyższe po południu podobnie jak pierwszego dnie.
Organicacja kursu mocno improwizowana. Wiadomo pogoda jest tutaj kluczowa. Gość sprawdza prognozy i dane z ich kamer / stacji pogodowych i decyduje kiedy się jedzie.
Ta improwizacja bywa męcząca.

Pierwsze dwa dni to dużo wchodzenia pod górkę .
Późniejsze dni to już loty z javorovego tam jest wyciąg 60 koron w jedną stronę.
Po kilka lotów dziennie.
Na moim kursie na jaworowym nie było pogody więc wspólną decyzją przystaliśmy na propozycję prowadzącego aby kurs dokończyć na Monte Grappa w Bassano provincia Veneto we Włoszech.
Dopłata jakieś 1800 koron plus pole namiotowe 8 euro za dobę jedzenie pizza + wino + espresso w eleganckiej restauracji obok pola 22 euro
Jakaś niewielka opłata za możliwość korzystania ze startowisk / ądowiskl
Po kilka lotów dziennie za każdym razem wjazd na górę busem warunki do latania super !
Dwóch instruktorów jeden pomaga przy starcie drugi przy lądowaniu przez radyjko oczywiście.
Wszystko fajnie tylko czas.... wyjazd 12 godzin jazdy busem sen tylko w busie i od razu na górkę po 2 dniach zaraz po lataniu powrót do czech 2 godziny snu w tym ich biurze na karimatce i dawaj na jaworowy.
Wszystko bardzo męczące.


Czy polecam?
Raczej tak są plusy i minusy jak ze wszystkim.

Plus to cena szybkość kursu dobre warunki na tamtejszych górkach , bardzo kompetentni instruktorzy pan prowadzący lata od przeszło 20 lat....

Minus
Jeden największy chyba.
Ja z tego co pamiętam rozmawiałem z kimś po polsku i odniosłem mylne widać wrażenie że jest to kurs polski.
Newt Pani z biura przesuwała mi termin tłumacząc że w tamtym terminie kurs jest czeski.
Na miejscu okazało się że kurs jest czeski i jestem jedynym polakiem w grupie.
Pan prowadzący posiadał wystarczające umiejętności operowania naszym językiem w zakresie czynności związanych z pilotażem oraz prostych codziennych konwersacji. Jednak w zakresie meteorologi i innych zagadnień, trochę mi nie wystarczało jego sktótowe przekazywanie mi informacji które reszcie kursantów przekazywał w nieporównywalnie dłuższym czasie oraz z użyciem jak to określał nie wartego tłumaczenia balastu ... czyli jakiś dygresji opowiastek porównań pomagającym kursantom zrozumieć sedno sprawy.
Ostatniego dnia na jaworowym była grupa na kursie doszkalającym i tam sytuacja była odwrotna to znaczy sami Polacy i jeden Czech. Ten sam instruktor starał się tłumaczyć wszystko polakom a czech dostawał skróty.
Tak więc nie chodzi tu o problem z komunikacją czy problem z polakiem. Po prostu to by się nie zmieściło w czasie jakby gość tyle samo czasu poświęcił na oba języki.
Moja konkluzja jest taka jeśli chcecie żeby było łatwo zapisujcie się na kurs po wypytaniu ilu polaków jest na kursie.
Bo prosić się o wyjaśnienia o czym jest mowa itp itd....
W cenie kursu jest książka po polsku współautorstwa pana który kurs prowadził więc nawet jak ktoś nie wszystko pokuma jak ja to może sobie w domu po kursie poczytać i test teoretyczny tez po kursie zdać . Test potrzebny do licencji. Na zrobienie testu i zapłacenie aplikowanie o licencje jest czas 2 miesięcy od zakończenia kursu.

Minusem było też też tempo kursu od 7 rano do 20 i te loty zaraz po wyjściu z busa taki trochę skauting ...

Tak czy inaczej jestem zadowolony że ich wybrałem 7 dni i mam licencję.
Ta szkoła ma w ofercie kursy doszkalające i inne kolejne etapy kursów mają też program latania przy szkole po kursie na własnym sprzęcie pod okiem instruktorów. Ceny są atrakcyjne.

Nie liże nikomu więc napisałem również o tym co mi się nie spodobało. ocenę i decyzję zostawiam Wam

Pozdrawiam wszystkich na forum


Dewon
Posty: 6
Rejestracja: 2016-04-23, 11:39

Re: Szkola latania elspeedo Czechy

#18

Post autor: Dewon » 2016-06-16, 23:21

Jestem zainteresowany tym kursem, pisałem już do nich żeby się dowiedzieć czegoś itp. Fajnie ze wychodzi około 2200, bo myślałem że z 3k wyjdzie :) Pod koniec lipca, albo sierpień planuje kurs, więc mam porównanie ile powinienem ze sobą zabrać minimum ;)


Karolus89
Posty: 4
Rejestracja: 2016-06-18, 16:37

Re: Szkola latania elspeedo Czechy

#19

Post autor: Karolus89 » 2016-06-18, 16:43

Opłaca się jechać az do Czech żeby polatać? Jak oceniacie, tak dla początkującego? Czy lepiej poszukać gdzie w kraju. Trochę mówię po czesku, ale nie wiem jak oni tam z polskim...


paralotniarz90
Posty: 3
Rejestracja: 2016-08-18, 12:41
Kontakt:

Re: Szkola latania elspeedo Czechy

#20

Post autor: paralotniarz90 » 2016-08-18, 12:43

Jakie tam sa aktualnie ceny?


Pawlik
Posty: 1
Rejestracja: 2016-10-31, 18:48
Lokalizacja: Cieszyn/Brno
Płeć:

Re: Szkola latania elspeedo Czechy

#21

Post autor: Pawlik » 2016-10-31, 19:42

Czeszć!Jestem Pavel Wronka i od roku 2002 do kwietnia 2016 uczyłem w Elspeedo.
Teraz nie uczę to mogę tu pisać, bo już to nie jest "autopromocja" :-)
Na temat licencji czeskiej: Pilkot, który posiada licencję czeską, nie jest ograniczony warunkami, terenem itd, tylko sprzętem, którego może używać.
Pilot podstawowej kwalifikacji "Pilot" (wczeszniej Pilot A) może latać na paralotni wczeszniejszej kategorii AFNOR Standard, teraz to jest EN A lub EN B, czy LTF (DHV) 1 i 1-2. Pilot wyższej kategorii "Sportovni pilot " (wczeszniej Pilot B) może latać na skrzydłach kategorii AFNOR Performance, co znaczy teraz EN C i D, czy DHV (LTF) 2 i 2-3. Pilot kategorii Zavodni pilot (wczeszniej Pilot C) może latać na skrzydlach kategorii Competition, DHV 3 oraz na prototypach. Jeszcze jest kategoria "Test pilot", ale to jest trochę inna bajka...
Licencja czeska jest ważna w Czechach i w krajach, które zgodzili się na jej ważności na swoim terenie - co wiem, teraz to jest w Europie tylko Polska i Niemcy. W pozostalych państwach potrzebna jest międzynarodowa dokładka "Karta IPPI", którą może dostać każdy pilot, który posiada ważną licencję CZ, i która kosztuje 200 Czk (cca 30 PLN). Tą kartę może wypisać każdy inspektor (nawet ja, inspektor techniki) jest ważna z ważną licencją i jest ograniczenie: Świeży pilot po zdobyciu licencji może dostac poziom 3. Niektóre państwa wymagają do samodzielnego latania poziom 4, którego może dostać i pilot podstawowej kategorii Pilot, lecz dopiero po wylataniu przynajmniej 20 godzin i doświadczeniu w warunkach termicznych. Najwyższy poziom 5 może dostać tylkjo pilot, który posiada licencji kat. Sportovni pilot.
Na ile wiem, to w Polskim ULC wymagają do weryfikacji CZ licencji na polskie ŚK ważną licencję kat. Pilot, oraz IPPI 4.

-- 2016-10-31, 20:01 --

Karolus89 napisał(a):
> Opłaca się jechać az do Czech żeby polatać? Jak oceniacie, tak dla
> początkującego? Czy lepiej poszukać gdzie w kraju. Trochę mówię po czesku,
> ale nie wiem jak oni tam z polskim...

Javorovy zero problem. Kawalek od Polski, we wsiach w okolicy są nawet polskie szkoły (sporo tubylców są "Cieszyńskimi Polakami"), jedyny problem jest specyficzne lądowisko :-)
EDYT: Już nie pracuję w Elspeedo, to mogę gadać na ten temat. Ale znów, nie mogę gadać na temat "Axis" bo tam właśnie pracuję...


Dewon
Posty: 6
Rejestracja: 2016-04-23, 11:39

Re: Szkola latania elspeedo Czechy

#22

Post autor: Dewon » 2016-11-23, 22:24

Lądowisko za przyjemnym drutem wysokiego napięcia, motywujące do wysokich lotów :lol:
Jak ja robiłem to kurs był w 3 językach, trochę Polski, trochę Czeski, a jak coś niezrozumiałe to Angielski, idzie sporo wyciągnąć nawet jak sie nie zna Czeskiego

ODPOWIEDZ