PPG na bazie MZ 250
Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski
PPG na bazie MZ 250
Witam wszystkich. Muszę przyznać że mały ruch na tym forum ale może znajdą się osoby które zechcą odpowiedzieć na mój post. Jako osoba zainteresowana lataniem na PPG chciałbym nawiązać kontakt z osobami które są właścicielami napędów na bazie silnika MZ 250, lub osobami które podjęły się wykonania samemu takiego napędu. Interesuje mnie wszystkie możliwe informacje, zdjęcia mogące pomóc w samodzielnym wykonaniu takiego napędu. Mogą to być informacje dotyczące miejsc gdzie można zakupić podzespoły takie chociażby jak gaźnik, przekładnie pasowe i inne. Super by było gdyby mój post przyczynił się do powstania takiego mini warsztatu gdzie wszyscy by mogli podzielić się swoimi doświadczeniami w budowie. Również jeżeli ktoś posiada proszę o namiary na osoby które profesjonalnie zajmują się produkcją tych napędów z silników MZ. Pozdrawiam.
Siemanko.
Co do napędu z MZ (etz) 250 to ja sobie taki zrobiłem. Moc 28 Km , w powietrzu wymiatał jak mało co !
Jak masz Tig- do spawania aluminium , umiesz sam spawać w argonie, masz tokarke - lub bedziesz kupował koła to spoko. Możesz się brać do roboty. ALE - po przeliczeniu kosztów i włożonej pracy - kup sobie napęd za około 5000 - 6000 zł bo to na to samo wyjdzie.
Dużo roboty przy nim było, waga duża ale mocy pod dostatkiem.
Decydując sie na robote musisz kupić dobrej jakości zapłon ( najlepiej z innego napedu - pamietaj to jest 250cm wiec zapłon z piły spalinowej nie podejdzie, czyli masz koło 500zł wydatek)
Do tego jeszcze dochodzi odpalanie "szarpanka", koła z paskiem no i śmigło oraz gaźnik podciśnieniowy.
Wady konstrukcji:
- kupa roboty
- błędy konstrukcyjne
- waga
- odpalanie z szarpanki - a to jest 250cm - z silnika motocyklowego !
- kupno gaźnika podciśniowego do 250 cm3 oraz dobrego zapłonu
- wibracje
- brak sprzęgła odsierodkowego - silnik pracuje przy starcie (więc start raczej alpejką - zależy od średnicy kosza)
- spalanie - uzależnione czy dana osoba sie zna na silnikach
ZALETY :
- SATYSFAKCJA Z LATANIA NA WłASNORóBIE
- wiekszość napędów zostawała daleko z tyłu
- kupa mocy
Mój napęd poszedł do Brukseli (Belgia) w tej chwili lata jako wózek PPG.
Z własnego doświadczenia napisze - gra niewarta świeczki.
Chcesz robić napęd - poszukaj silnika bardzej zaawansowanego technicznie - motocros 125 cm3 japońskie.
Tam masz skrzynie korbową nawet ze stopów magnezy, zapłon już masz, gaźnik, często są już z rozrusznikiem.
Z takim czymś można się bawić.
Co do napędu z MZ (etz) 250 to ja sobie taki zrobiłem. Moc 28 Km , w powietrzu wymiatał jak mało co !
Jak masz Tig- do spawania aluminium , umiesz sam spawać w argonie, masz tokarke - lub bedziesz kupował koła to spoko. Możesz się brać do roboty. ALE - po przeliczeniu kosztów i włożonej pracy - kup sobie napęd za około 5000 - 6000 zł bo to na to samo wyjdzie.
Dużo roboty przy nim było, waga duża ale mocy pod dostatkiem.
Decydując sie na robote musisz kupić dobrej jakości zapłon ( najlepiej z innego napedu - pamietaj to jest 250cm wiec zapłon z piły spalinowej nie podejdzie, czyli masz koło 500zł wydatek)
Do tego jeszcze dochodzi odpalanie "szarpanka", koła z paskiem no i śmigło oraz gaźnik podciśnieniowy.
Wady konstrukcji:
- kupa roboty
- błędy konstrukcyjne
- waga
- odpalanie z szarpanki - a to jest 250cm - z silnika motocyklowego !
- kupno gaźnika podciśniowego do 250 cm3 oraz dobrego zapłonu
- wibracje
- brak sprzęgła odsierodkowego - silnik pracuje przy starcie (więc start raczej alpejką - zależy od średnicy kosza)
- spalanie - uzależnione czy dana osoba sie zna na silnikach
ZALETY :
- SATYSFAKCJA Z LATANIA NA WłASNORóBIE
- wiekszość napędów zostawała daleko z tyłu
- kupa mocy
Mój napęd poszedł do Brukseli (Belgia) w tej chwili lata jako wózek PPG.
Z własnego doświadczenia napisze - gra niewarta świeczki.
Chcesz robić napęd - poszukaj silnika bardzej zaawansowanego technicznie - motocros 125 cm3 japońskie.
Tam masz skrzynie korbową nawet ze stopów magnezy, zapłon już masz, gaźnik, często są już z rozrusznikiem.
Z takim czymś można się bawić.
Witaj..alez sie narobiles przy nim,a mozna bylo troche mniej,np po co Ci bylo smiglo takie drogie,zaplon tez mi sie nie podoba ..są tansze i lepsze,tlumik mozna bylo zrobic
tez lzejszy,a wogole taką samą moc mozna osiągnąć z MzEtz175ccm przy wadze napedu 23kg bez uprzeży i ciągu 58kg.Piszesz ze z pily nie podchodzi zaplon---podchodzi tylko kolo magnesowe od stihl MS440+cewka od wykaszarki ? ale to na prv.i pali lepiej niz tak zwany łatwy rozruch co mają za ciezkie pieniądze przy solo210,albo jeszcze inny..Ale w sumie fajny ten napedzik.....kajan
tez lzejszy,a wogole taką samą moc mozna osiągnąć z MzEtz175ccm przy wadze napedu 23kg bez uprzeży i ciągu 58kg.Piszesz ze z pily nie podchodzi zaplon---podchodzi tylko kolo magnesowe od stihl MS440+cewka od wykaszarki ? ale to na prv.i pali lepiej niz tak zwany łatwy rozruch co mają za ciezkie pieniądze przy solo210,albo jeszcze inny..Ale w sumie fajny ten napedzik.....kajan
- przecież śmigło to najważniejsza część napędu !po co Ci bylo smiglo takie drogie
- zapłon - taki miałem - dawał iskre na przerwie 1,4 mm ! i silnik palił - a zapłon to podstawa. Będziesz miał jakąś wydumke z pił spalinowych to i rozruch będzie utrudniony - będzie nie dopalał paliwa a co za tym idzie to i mocy straci.zaplon tez mi sie nie podoba ..są tansze i lepsze
Zakręć się koło warsztatu który posiada sprzęt do diagnostyki układu zapłonowego. Podłącz sobie taką wydume z piły spalinowej - zobacz sobie jaka jest wartość napięcia, przebieg xzapłonu itp. Posiedzisz nad tematem to zrozumiesz o co chodzi. Może i wydumka będzie palić lecz jest zdecydowana róznica.
W zaawansowanych silnikach masz 2 świece zapłonowe na cylinder - a najlepiej 2 niezależne układy zapłonowe , działające 2 świece na cylinder, zmniejsza to wypadanie zapłonów - zwiększa moc oraz bezpieczeństwo . Od takiego zapłonu powinno się zaczynać.
- a na co w 2-sówie tłumik ? TUBA REZONANSOWA jest potrzebna - a nie miałem warunków do zrobienia tuby - za dużo liczenia i pracy.tlumik mozna bylo zrobic tez lzejszy
- życze powodzenia w takim wyżyłowaniu silnika - nalatasz sobie na takim silniku całe 5h - bo potem zacznie mieć przedmuchy i będzie słaby. Wiem co pisze. Chcesz sobie rasować silniki - podciągaj sobie japonie - gdzie masz cylinder z porcelanki a nie MZ gdzie pierścionki i tuleja z żeliwa i wycierają się na potęge.taką samą moc mozna osiągnąć z MzEtz175ccm przy wadze napedu 23kg bez uprzeży i ciągu 58kg
Napęd ma mieć żywotność najlepiej 5000h a nie 50h. Po co mi napęd który zaraz sie popsuje, albo tak jak solo padnie jak sie zrobi dłuższy przelot przy większej prędkości. Zresztą co tu wymagać od silnka od kosiarki.
A tak po za tym zrobiłem go jako 3 napęd, a lubie sobie kombinować to mi nie zależało - po prostu się bawiłem. Zrobiłbym extra napęd, ale cena motocykla motocrosowego 125 - 250 cm3 jest zyt duża więc sobie dałem spokój.
Teraz zrobiłem sobie motocykl - diesla.
A co - jak się bawić to się bawić.
Hej..mam te wszystkie przyrządy do badania zaplonu o ktorych tu piszesz i chcialem Ci tylko doradzic jak bys jeszcze chcial sobie poprawic conieco,wcale niczego nie krytykuje
a wiadomo ze dobre smiglo jest potrzebne ale drogie smiglo wcale nie swiadczy ze jest dobre.Mz175 na karterze wylatalo juz po 500godzin i wcale sie nie chce psuc jak piszesz,
a japoczyki tez ludzie i podobnie jak w polsce robia dobre rzeczy i buble,
ale jak tam chcesz....kajan
a wiadomo ze dobre smiglo jest potrzebne ale drogie smiglo wcale nie swiadczy ze jest dobre.Mz175 na karterze wylatalo juz po 500godzin i wcale sie nie chce psuc jak piszesz,
a japoczyki tez ludzie i podobnie jak w polsce robia dobre rzeczy i buble,
ale jak tam chcesz....kajan
A do napedu moze silnik diesla?? co Ty na to? jak juz skonczysz motocyklMaciek pisze:- przecież śmigło to najważniejsza część napędu !po co Ci bylo smiglo takie drogie- zapłon - taki miałem - dawał iskre na przerwie 1,4 mm ! i silnik palił - a zapłon to podstawa. Będziesz miał jakąś wydumke z pił spalinowych to i rozruch będzie utrudniony - będzie nie dopalał paliwa a co za tym idzie to i mocy straci.zaplon tez mi sie nie podoba ..są tansze i lepsze
Zakręć się koło warsztatu który posiada sprzęt do diagnostyki układu zapłonowego. Podłącz sobie taką wydume z piły spalinowej - zobacz sobie jaka jest wartość napięcia, przebieg xzapłonu itp. Posiedzisz nad tematem to zrozumiesz o co chodzi. Może i wydumka będzie palić lecz jest zdecydowana róznica.
W zaawansowanych silnikach masz 2 świece zapłonowe na cylinder - a najlepiej 2 niezależne układy zapłonowe , działające 2 świece na cylinder, zmniejsza to wypadanie zapłonów - zwiększa moc oraz bezpieczeństwo . Od takiego zapłonu powinno się zaczynać.
- a na co w 2-sówie tłumik ? TUBA REZONANSOWA jest potrzebna - a nie miałem warunków do zrobienia tuby - za dużo liczenia i pracy.tlumik mozna bylo zrobic tez lzejszy
- życze powodzenia w takim wyżyłowaniu silnika - nalatasz sobie na takim silniku całe 5h - bo potem zacznie mieć przedmuchy i będzie słaby. Wiem co pisze. Chcesz sobie rasować silniki - podciągaj sobie japonie - gdzie masz cylinder z porcelanki a nie MZ gdzie pierścionki i tuleja z żeliwa i wycierają się na potęge.taką samą moc mozna osiągnąć z MzEtz175ccm przy wadze napedu 23kg bez uprzeży i ciągu 58kg
Napęd ma mieć żywotność najlepiej 5000h a nie 50h. Po co mi napęd który zaraz sie popsuje, albo tak jak solo padnie jak sie zrobi dłuższy przelot przy większej prędkości. Zresztą co tu wymagać od silnka od kosiarki.
A tak po za tym zrobiłem go jako 3 napęd, a lubie sobie kombinować to mi nie zależało - po prostu się bawiłem. Zrobiłbym extra napęd, ale cena motocykla motocrosowego 125 - 250 cm3 jest zyt duża więc sobie dałem spokój.
Teraz zrobiłem sobie motocykl - diesla.
A co - jak się bawić to się bawić.
Re: PPG na bazie MZ 250
narcyzp pisze:Witam wszystkich. Muszę przyznać że mały ruch na tym forum ale może znajdą się osoby które zechcą odpowiedzieć na mój post. Jako osoba zainteresowana lataniem na PPG chciałbym nawiązać kontakt z osobami które są właścicielami napędów na bazie silnika MZ 250, lub osobami które podjęły się wykonania samemu takiego napędu. Interesuje mnie wszystkie możliwe informacje, zdjęcia mogące pomóc w samodzielnym wykonaniu takiego napędu. Mogą to być informacje dotyczące miejsc gdzie można zakupić podzespoły takie chociażby jak gaźnik, przekładnie pasowe i inne. Super by było gdyby mój post przyczynił się do powstania takiego mini warsztatu gdzie wszyscy by mogli podzielić się swoimi doświadczeniami w budowie. Również jeżeli ktoś posiada proszę o namiary na osoby które profesjonalnie zajzajmują się produkcją tych napędów z silników MZ. Pozdrawiam.
Moze kogos interesuje taki naped nz bazie Mz250 to niech tu zaglądnie
nie spamuj://paralotnisko.pl/napedy/naped-ppg ... mz250.html
Witam wszystkich zainteresowanych lataniem na samo-robach!
Należę jeszcze do grupy nielotów, z niewielką kasą, dlatego też postanowiłem wykonać samodzielnie cały napęd na bazie MZ-150. Jest to dla mnie o tyle łatwe, że posiadam sprzęt i umiejętności.
W związku z tym mam pytanie do Was, czy ktoś używa podobnego napędu i jak się sprawdza w powietrzu?
Pozdrawiam.
Należę jeszcze do grupy nielotów, z niewielką kasą, dlatego też postanowiłem wykonać samodzielnie cały napęd na bazie MZ-150. Jest to dla mnie o tyle łatwe, że posiadam sprzęt i umiejętności.
W związku z tym mam pytanie do Was, czy ktoś używa podobnego napędu i jak się sprawdza w powietrzu?
Pozdrawiam.
Witam.....Naped PPG na bazie silnika MzEtz150ccm..silnik zmodernizowany,karter wykanany specjanie pod naped z zasilaniem przez zawór membranowy,gaznik nowy Wb37,przełozenie 1:2.35 zaplon bezstykowy nowy,szarpaczka oryginalna od kosiarki,smigło 126.Silnik tuningowany na poj 175ccm,waga 22kg,ciąg 52kg mozna zobaczyc pozrdrawiam kajanJWO pisze:narcyzp, Witam.
Myślę, że za tydzień będę mógł zaprezentować Ci mój napęd na bazie MZ150 wraz z rezonansem.
W tej chwili jestem w fazie dopracowywania rezonansu. Jeżeli Jesteś zainteresowany takim napędem to gdy tylko przejdzie próby, postaram się wkleić parę fotek.
nie spamuj://spamer.fotosik.pl/pokaz_obrazek/369 ... 421d3.html
nie spamuj://spamer.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bde ... 30738.html
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-02-16, 19:03
- Lokalizacja: Strzyżów
Witam wszystkich na tym forum.Moje zdanie jest takie.Silnk na bazie mz-150 wykonany i zmodernizowany przez kol.Kajan nie ma sobie rownych.Wygląda pięknie,nawet z tego względu,że został wykonany odlew karteru.Podanie paliwa membranowe w karter.Zaplon bezstykowy taki sam jak w pilarkach czy kosiarkach.Pali na przysłowiowy dotyk.Pale silnik na plecach przed startem,ciągnąc jedną ręką za szarpankę.Trzeba poprostu zamontować odpowiednie koło magnesowe i cewkę ale trzeba mieć wiedzę w tym zakresie.Żadne żyłowanie silnika nie wchodzi tu w grę.Na tym napędzie,oczywiście mz-175ccm,nawet przy starcie nie daje pełnego gazu bo nie ma takiej potrzeby,moja waga to 87kg.Skrzydło Nemesis 27 dosyć szybkie.Jest to jeden z najlepszych i najtańszych silników.Pali 2.5 litra paliwai ma ciąg 52kg.Waga jest też bardzo istotna 23kg.Najważniejsza moim zdaniem sprawa to cena.Wystarczy porównać cenę zestawu naprawczego np solo 210 i mamy cały obraz napędu.Jeśli chodzi o wydech to ma być lekki i nie przeszkadzać silnikowi,ma tłumić chałas.Zadna tuba tu jest niepotrzebna bo to zbędny balast i nawet przy dobrym zestrojeniu pracuje w pewnym zakresie obrotów.Szczerze polecam dla ludzi którzy chcą mieć tani a bardzo dobry i nezawodny powtarzam niezawodny napędzik.Pozdrawiam.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2009-02-17, 13:06
- Lokalizacja: Dobczyce
- Kontakt:
[quote="Zbigniew54w"]Wygląda pięknie,nawet z tego względu,że został wykonany odlew karteru.
Witam, chciałbym się dowiedzieć jaką metodą odlany był ten karter? myślę to to ważne, poniewarz odlewanie alu. bywa naprawdę kłopotliwe.
Co do napędu z MZ to ja wybrałbym silnik 150ccm lub ten rasowny 175ccm.
Pozdrawiam.
Witam, chciałbym się dowiedzieć jaką metodą odlany był ten karter? myślę to to ważne, poniewarz odlewanie alu. bywa naprawdę kłopotliwe.
Co do napędu z MZ to ja wybrałbym silnik 150ccm lub ten rasowny 175ccm.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-02-16, 19:03
- Lokalizacja: Strzyżów
Witam.Odlew był wykonany w zakładzie odlewniczym,to nie jest problemem.Problem stanowi wykonanie formy,a o to proszę pytać kol Kajan.Napęd z mz-150 jest słaby.Może być do wagi pilota ok 70kg,natomiast 175ccm ma naprawdę niezłego kopa a chodzi jak szwajcarski zegarek.nie spamuj://spamer.fotosik.pl/pok...e57a0421d3.html nie spamuj://spamer.fotosik.pl/pok...4059730738.html.mozna sobie pooglądać. nie spamuj://spamer.dailymotion.pl/video/x5efcd_p1010536_sport. Pozdrowienia.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-02-16, 19:03
- Lokalizacja: Strzyżów
nie spamuj://spamer.fotosik.pl/pok...e57a0421d3.html nie spamuj://spamer.fotosik.pl/pok...4059730738.html nie spamuj://spamer.dailymotion.pl...p1010536_sport Te linki powinny działać.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2009-02-17, 13:06
- Lokalizacja: Dobczyce
- Kontakt: