Ostatni post z poprzedniej strony:
Ja mam taiwanski wał, Kajan mówił , że to dobre wały z solidnych materiałów, nie wiem czy mój był yoko ale czy weżmiesz ife czy yoko to najwazniejsze żeby miał odpowiedni luz na korbowodzie. Nie bierz wału w ktorym nie da sie wyczuc luzu poprzecznego, musi byc bo inaczej bedzie jak u mnie czyli wał sie zatarł. Nie moze byc tez zbyt duży ( powyżej 0,8mm) bo bedzie wpadał w drgania co w ekstremalnych przypadkach prowadzi do urwania korbowodu.Naped 175 na bazie Mz i SHL
Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Mz 175 to bardzo dobry i tani silnik jak sie wszystko dobrze zrobi to spokojnie mozna latac
silnik Mz spelnia sie tak samo dobrze w lotni
jeszcze tylko zamontowac trabke i zawsze troche wiecej mocy w silniku
https://spamer.youtube.com/watch?v=SF7n5zdVfWA" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem dlaczego ten link wychodzi jako spamer,ale jak wpiszemy w YT wyszukiwarcie
lotnie Piotr Nowak to wszystkie filmiki Piotra...szczegolnie widac jak pieknie zrobiona
lotnia z silnikiem Mz 175 na filmiku FLPHG engine mz175 ;)
silnik Mz spelnia sie tak samo dobrze w lotni
jeszcze tylko zamontowac trabke i zawsze troche wiecej mocy w silniku
https://spamer.youtube.com/watch?v=SF7n5zdVfWA" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem dlaczego ten link wychodzi jako spamer,ale jak wpiszemy w YT wyszukiwarcie
lotnie Piotr Nowak to wszystkie filmiki Piotra...szczegolnie widac jak pieknie zrobiona
lotnia z silnikiem Mz 175 na filmiku FLPHG engine mz175 ;)
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Trąbka wyliczona, zrobiona i zamontowana :)
Silnik chodzi świetnie. Pierwszy zauważalny efekt...o wiele szybciej wchodzi na obroty niż na wcześniejszym gumowym kolanku.
Po usunięciu tandetnego tłumika i splanowaniu głowicy aż dziw mnie teraz bierze że z takiego silnika tyle mocy. No i w końcu nie grzeje się !! Jeszcze rezo dobrać i będzie git
Silnik chodzi świetnie. Pierwszy zauważalny efekt...o wiele szybciej wchodzi na obroty niż na wcześniejszym gumowym kolanku.
Po usunięciu tandetnego tłumika i splanowaniu głowicy aż dziw mnie teraz bierze że z takiego silnika tyle mocy. No i w końcu nie grzeje się !! Jeszcze rezo dobrać i będzie git
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Gaznik zamontuj najblizej karteru,takie przedluzenie jak widac nie jest dobre
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-02-12, 11:47
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Najtrudniej dobrać rezonans może ktoś wie jaka powinna być wyliczona długość rezo bo na razie robie to metodą prób i błędów
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Nie wiem czy masz ode mnie ta gruche ale zamieszczam podobne wyliczenie rury
rezonansowej do Mz 175 na kat wydechu (to wazne) 170 st czyli tak jak ma Mz 175
jesli tlok wychodzi 2 mm ponad cylinder,ta rura jest wyprobowana w Mz 175 i w innych silnikach takich jak JPX
czy motoroma silnik super pracuje.Jest podana cala dlugosc od tloka po rurke rezonansowa
rezonansowej do Mz 175 na kat wydechu (to wazne) 170 st czyli tak jak ma Mz 175
jesli tlok wychodzi 2 mm ponad cylinder,ta rura jest wyprobowana w Mz 175 i w innych silnikach takich jak JPX
czy motoroma silnik super pracuje.Jest podana cala dlugosc od tloka po rurke rezonansowa
- Załączniki
-
- DSC05971.JPG (53.22 KiB) Przejrzano 26735 razy
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-02-12, 11:47
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Mam jeszcze pytanie od nośnie obrotów w jakim rezo najlepiej pracuje
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Już to robiłem, skracałem dolot do silnika. Niestety było gorzej. Muszę ponowić próbę ewentualnie z nowym wydechem.
Z tego co pamiętam zasada jest taka ,że im wyższe obroty silnika tym krótszy dolot.
A tutaj rysunek poglądowy mojego wydechu, postarałem sie dość dokładnie to odzwierciedlić. Chyba z jakaś premedytacją i desperacją to ktoś "uspawał" :shock: Najlepsze jest to kolanko, kierujące spaliny na dół i ta rura w rurę. Masakra jakaś
Z tego co pamiętam zasada jest taka ,że im wyższe obroty silnika tym krótszy dolot.
A tutaj rysunek poglądowy mojego wydechu, postarałem sie dość dokładnie to odzwierciedlić. Chyba z jakaś premedytacją i desperacją to ktoś "uspawał" :shock: Najlepsze jest to kolanko, kierujące spaliny na dół i ta rura w rurę. Masakra jakaś
- Załączniki
-
- felerny wydech
- wydech.jpg (61.52 KiB) Przejrzano 26712 razy
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Witam, a takie pytanie mam , osiągalne są jeszcze połówki karteru do mz 175, ma ktoś na zbyciu ?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-02-12, 11:47
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Mam pytanie do kajana czy można w mz z odlewanym karterem zastosować inny cylinder lub go z modernizować żeby był bardziej wydajny
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Tak wygląda mój silnik i tłok po ostatnim godzinnym lataniu. Oczywiście silnik nie zgasł w powietrzu. Po tygodniu czasu gdy chciałem ponownie polatać przy próbie uruchomienia silnika coś zgrzytnęło w środku. Po demontażu okazało się że powodem był tłok. Na oknie płuczącym wyłamał się bolec ustalający położenie górnego pierścienia. Pękł i ukruszył się również i pierścień, nawet w dwóch miejscach. Po oględzinach stwierdziłem że cylinder jest w dobrej kondycji, a to najważniejsze. Tłok,pierścienie do wymiany. Przy okazji wymienię również i wał na nowy, bo tamten miał miał na korbowodzie luzy.
Pamiętam że po ostatnim demontażu silnika pierścienie miały już straszny luz w zamkach. Po tłoku widać efekt nieszczelności, spaliny wydostawały się aż za drugi pierścień.
Pamiętam że po ostatnim demontażu silnika pierścienie miały już straszny luz w zamkach. Po tłoku widać efekt nieszczelności, spaliny wydostawały się aż za drugi pierścień.
Ostatnio zmieniony 2015-10-18, 22:45 przez maki79, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Gazandrzej napisał(a):
> Mam pytanie do kajana czy można w mz z odlewanym karterem zastosować inny
> cylinder lub go z modernizować żeby był bardziej wydajny
Jak masz odlewany karter z zasilaniem przez membrane to mozna sie pobawic w zrobienie
3-go kanalu pluczacego w miejscu starego wlotu w cylindrze.Robimy kanal w gore pod katem 30 st
na wysokosc nizsza o 2 mm jak gora kanalow pluczacych..zob fotke
W tloku trzeba zrobic dwa kanaly pod denkiem zeby mieszanka przeplywala nad tlok..zob fotke
Daje to troche mocy..stary wlot tam gdzie byl gaznik trzeba znizyc i zadeklowac tak zeby bylo
z 10 mm przelotu,ja tak zrobilem i z dobra rura rezonansowa jest juz konkretna moc
> Mam pytanie do kajana czy można w mz z odlewanym karterem zastosować inny
> cylinder lub go z modernizować żeby był bardziej wydajny
Jak masz odlewany karter z zasilaniem przez membrane to mozna sie pobawic w zrobienie
3-go kanalu pluczacego w miejscu starego wlotu w cylindrze.Robimy kanal w gore pod katem 30 st
na wysokosc nizsza o 2 mm jak gora kanalow pluczacych..zob fotke
W tloku trzeba zrobic dwa kanaly pod denkiem zeby mieszanka przeplywala nad tlok..zob fotke
Daje to troche mocy..stary wlot tam gdzie byl gaznik trzeba znizyc i zadeklowac tak zeby bylo
z 10 mm przelotu,ja tak zrobilem i z dobra rura rezonansowa jest juz konkretna moc
- Załączniki
-
- Moje dokumenty 013.jpg (39.94 KiB) Przejrzano 26137 razy
-
- Moje dokumenty 014.jpg (41.64 KiB) Przejrzano 26137 razy
-
- Moje dokumenty 012.jpg (37.99 KiB) Przejrzano 26137 razy
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Na chwilę obecną przewidziałem remont, części nowe już mam. Wymiany ulegnie wał na IFA z korbowodem i łożyskami, łożyska wału 6304 c4 FAG i 2x 6204 T2x2 c4 NTN , tłok z pierścieniami i sworzniem oraz simeringi. Dokonam też kilku korekt. Honowanie cylindra, polerowanie karteru i denka tłoka. Mam nadzieję ze przyniesie to dużo korzyści. Zdjęcia niebawem
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
No i ja w końcu niemal dotarłem do końca swoich zmagań i przywracania do życia napędu. Dzisiaj przeprowadziłem próby po wykonaniu nowej przekładni, i działa !!! Ma kopyto na obroty wchodzi jak marzenie. Obroty są stabilne a moc odczuwalna na poziomie Solówki. Mam tylko jeszcze mały problem z "szarpaczką" bo mi "dzwoni" cholera jakby coś uderzało w kielich rozrusznika i powiem szczerze na razie nie mam koncepcji co jest przyczyną być może sprężyna napinająca się wypracowała. W czwartek mam warunki do latania i chciałbym pośmigać. Wszelkie rady mile widziane. Pozdrawiam :)
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
Czy może ktoś z Was wie jak poprawić ten wydech by sprawnie działał:
Proszę o kilka rozwiązań :)
Proszę o kilka rozwiązań :)
- Załączniki
-
- wydech.jpg (61.52 KiB) Przejrzano 25575 razy
Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL
A co jest nie tak z tym wydechem? Ładnie wygląda, jest w miarę cichy, typowy krótki tłumik PPG.
Wydaje mi się że ten tłumik działa sprawnie.
Wydaje mi się że ten tłumik działa sprawnie.