Napisz cos wiecej o tym napędzie, jaki gażnik masz, jaki tłumik może wiesz kto go budował? Może jakaś fotka? Przełożenie 1;2,6 pozwala na wpuszczenie silnika w obroty, zaczekaj ze zmiana śmigła aż uzyskasz lepsze osiągi bo może się okazac że to zaciązone śmigło bedzie dobre.
Konstruktor z fimiku jaki podlinkowałem pisze pod nim w komentarzach że wprowadził kilka modyfikacji, cytuję:
"podniosłem stopień sprężania ,staczając głowicę o 1,5 mm.oczywiście po takim zabiegu trzeba również pogłębić stożkową część głowicy tak aby tłok w nią nie stukał , warto też zmienić kąty otwierania i zamykanie okien płuczących i wydechowego . Aby tego dokonac należy na górze tłoka wypiłować trzy kanałiki naprzeciw okien biegnące i wypłycające się do środka tłoka ich głębokość na brzegu tłoka to 1,5 mm."
Konstruktor tego napedu podpiłowując tłoka zwiększył czasy otwarcia okien płuczących i wydechowego, przez co podciągnął obroty max mocy i momentu w górę. Nie napisał nic o oknie ssącym bo tam po przez podpiłowanie dolnej krawędzi płaszcza tłoka tez można wydłużyć czas zasysania mieszanki czyli dostało by się jej więcej do skrzyni korbowej ale są to podcięcia rzędu max 1-2mm nie więcej (w przeróbce na 175 nie dotykamy dolnej krawędzi ponieważ tłok shl ma krótszy płaszcz i ma zbyt długi czas ssania). Jest to jeden ze sposobów podrasowania silnika 2t. Oczywiście nie wolno ingerować zbyt mocno w czasy rozrządu w mz żeby nie pogorszyć osiągów, fabryka już dość dobrze dostroiła ten silnik ale drobne poprawki mogą przynieść nieco mocy. Takie modyfikacje muszą też powodować nieco większe zużycie paliwa, nie ma nic za darmo. Warto popatrzeć na wnętrze silnika czy nie ma np. progów na przejściu karter-cylinder, tam musi sie zgrywać wszystko aby mieszanka szybko sie przemieszczając nie napotykała na przeszkody które będa powodować niepotrzebne opory i straty mocy.
-- 2016-02-05, 07:59 --
Dodam jeszcze że na wznoszenie wpływ ma na jakim skrzydle latasz a głównie obciążenie powierzchni glajta. Na przeciażonym skrzydle przy słabym napędzie będzie słabe wznoszenie
-- 2016-02-21, 14:40 --
Mój napęd tymczasem po małych udoskonaleniach zyskał trochę mocy.
Po zakupie bardziej zaciązonego śmigła Bieli do wzmocnionego solo w mojej mz koniecznym okazała się zmiana przekładni.
Przekładnię 1:2,7 wykonał dla mnie znany i na tym forum i wśród konstruktorów napędów dużej mocy o nazwie PK a jednocześnie mój dobry znajomy Paweł Kunysz. Napęd czeka na lotną pogodę aby zweryfikować uzyskaną dodatkowa moc w czasie lotu. Zmiany są następujace: Zwiększyłem stopień sprężania do 1:10,5 oraz czasy otwarcia okna wydechowego do 179 st o.w.k i 130 st na oknach płuczących po przez obniżenie krawędzi tłoka o 1mm naprzeciw tych okien. Zfazowalem pierścienie tak że na styku z gładzią cylindra jest około 1,5 mm co zmniejsza opory tarcia i pozwala na prace na obrotach ponad 7000. Wydłużyłem trąbkę ssania (odcinkiem z rury do odkurzacza
) co zlikwidowało mi zasysanie przez śmigło pulsującej przed wlotem mieszanki na średnich obrotach i poprawiło reakcje na gaz. Poprawiłem wszelkie niedokładności w kanałach przepływowych.
Na filmie można zobaczyć pracę napędu:
https://spamer.youtube.com/watch?v=zXrO51EifhU" onclick="window.open(this.href);return false;
(jak wyskoczy serwis czasowo wyłaczony lub bład wczytywania strony , usunąć z paska adresowego to co jest przed docelowym linkiem youtube.com...)