Witam,
mam okazję kupic takie skrzydełko, jednak z powodu odległości nie jestem w stanie go przetestować. Prosze o opinie uzytkowników jak sie na tym lata, jak się holuje, itp.
Jestem pilotem okazjonalnym, latam rzadko i zależy mi na bezpieczeństwie ale zarazem lubię lotne skrzydełka. Cena za skrzydło z 2004 to około 3000 PLN.
jeszcze tylko pytanie dotyczące gelvenoru, czy rzeczywiście trzyma parametry a po np. 8-10 latach nagle mocno traci na przewiewności?
Interesuje mnie rozmiar S 80-100kg, ważę 77kg.
Za wszelkie odpowiedzi z góry dziekuję. Jesli ktoś ma jakiś inny pomysł na bezpieczne i lotne skrzydełko, chetnie wysłucham rady.
Pozdrawiam,
Ciachu
Nova Mamboo- warto kupić?
Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski
Ja nie wypowiem się co do kwestji skrzydłą a tylko co do kwestii gelvenoru. Byłem straszony że to przestażay materiał i produkcyjnie nie został tak rozwiniety jak skytex dlatego jest gorszy. Metr kwadratowy gelvenoru jest cięższy niż skatexu. Jesli startujesz na zawodach i chodzi Ci o zredukowanie masy startowej do minimum, to powinieneś zrezygnować. Skrzydłą zrobione ze skytexu łatwiej wstają - tzn. trzeba użyć mniej siły aby je podnieść (wiem bo próbowałęm). Skrzydła zrobione z gelvenoru są przynajmniej o jeden kilogram cięższe od tych zrobionych z skytexu (i to w najmniejszym rozmiarze, w większych ta różnica się zwieksza). No a teraz trochę zalet. Na startowisku widziałem jak korzenie tną skytex jak papier natomiast gelvenor jest o wiele bardziej wytrzymały. Krzaki nie dziurawią gelvenoru tak łatwo jak skytexu. Można przyjąć, że gelvenor jest mocniejszym materiałem niż skytex - natomiast nie wiem w jakim stopniu. Mam skrzydło dwa lata (od nowości) i nie ma w nim ani jednej dziurki czy rozdarci (drugi stopień to to że bardzo o nie dbam).
PS - najbardziej skrzydło niszczą słońce i Polskie startowiska.
Co do skrzydła jeśli kupisz to odrazu je rozpakuj i oglądaj centymetr po centymetrze, bo może zdarzyć się tak że znajdziesz dziurkę o której właściciel nie wiedział. Zadbaj też o papiery do skrzydłą - dopuszczenie do lotu i test przewiewności.
PS - najbardziej skrzydło niszczą słońce i Polskie startowiska.
Co do skrzydła jeśli kupisz to odrazu je rozpakuj i oglądaj centymetr po centymetrze, bo może zdarzyć się tak że znajdziesz dziurkę o której właściciel nie wiedział. Zadbaj też o papiery do skrzydłą - dopuszczenie do lotu i test przewiewności.
Cześć,
Dzieki za komentarz, szkoda, że nie latałeś na Mamboo i nie możesz podzielic się wrażeniami. Cóż może ktos jeszcze odpowie na mój post.
Co do Gelvenoru zgadzam się jest cieższy ale to skrzydło wazy 6 kg a ja nie startuję na zawodach, więc chyba ten minus mnie nie dotyczy.
Przewiewność 2700sek natarcie, i 2000sek spływ, to chyba ok?!
Pozdrawiam,
Ciachu
Dzieki za komentarz, szkoda, że nie latałeś na Mamboo i nie możesz podzielic się wrażeniami. Cóż może ktos jeszcze odpowie na mój post.
Co do Gelvenoru zgadzam się jest cieższy ale to skrzydło wazy 6 kg a ja nie startuję na zawodach, więc chyba ten minus mnie nie dotyczy.
Przewiewność 2700sek natarcie, i 2000sek spływ, to chyba ok?!
Pozdrawiam,
Ciachu