A wiec po kolei....
W dolnym położeniu tłoka, tłok krawędzią jest ok 1mm nad dolną częścią okien płuczących i wylotowego.
W górnym położeniu podobnie, (krawędzią) wystaje ok 1 mm, a dodając wypuklenie tłoka to w całości ok 2,5-3 mm.
Po zmontowaniu silnika i wlaniu płynu wyszło mi 19,5 ml . Zmieniłem podkładkę aluminiową z 0,5 mm na 0,1 mm. Wlałem płyn i wyszło 18,5 ml. Ustawiłem zapłon ponownie na 2,14 mm przed GMP.
Silnik rozgrzany uzyskał następujące obroty;
przełożenie 1:2,2 - ok 3500 tyś/min , 1:2,5 - ok. 4600 obr/min oraz 1:2,7 - ok.5120 obr/min.
Zrobiłem jeszcze mały test bez obciążenia (bez śmigła). Na dosłownie sekundę dodałem gazu max i wyłączyłem silnik. Silnik kręcił ok 6780 obr/ min.
I co teraz ??
Acha, i silnik nadal sie grzeje. Choć przyznam że bardzo ładnie pali, od pierwszego. Na obroty wskakuje bez kichania, prychania, płynnie i jakiś tam opuznień.
Jutro zamontuje termometr i sprawdzę temperaturę. Jaka powinna być temperatura bezpieczna na cylindrze w tym silniku ?
-- 2015-07-16, 10:23 --
Przeglądając forum trafiłem na wypowiedŹ Kajana odnośnie modelarskich modułów zapłonowych.
Cytuję :
"Mam taki zaplon i testowalem go przy napedzie Mz 175..ale nie polecam go
do napedow Mz czy WSK dlaczego? bo:
Kat wyprzedzenia w tym zaplonie ma zakres od 0 do 29 st
jesli ustawimy tak jak instrukcja podaje na 29 st to przy obrotach juz
3800 mamy wyprzedzenie 29 st co przy skoku 58 mm daje
wyprzedzenie 4.5 mm przed GMP,i zaczyna sie spalanie stukowe
wyraznie daje sie slyszec jak ktos leci w gorze a ty sluchasz na dole
po drugie silnik bardzo wolno wkreca sie na obroty przy starcie
na wolnych obrotach slicznie pracuje i rowniutko ale pozniej coraz wieksze
obroty i moze popekac wal..nie polecam do napedow bez sprzegla odsrodkowego
ten zaplon sie nadaje do malych wysokoobrotowych silnikow modelarskich
poza tym trzeba o niego dbac zeby nie zawilgotnial i ewentualne uszkodzenia
mechniczne..no i nie jest taki tani..jesli juz zaplon ze zmiennym katem to zakres
tylko od 10 do 23 st a taki nie kupisz tylko trzeba samemu zrobic..kajan "
Pogrzebałem trochę po necie i znalazłem specyfikację mojego modułu.
Pracuje z silnikami do max 8000 obr/min . Kąt wyprzedzenia 28-30 stopni.
Podejrzewam ze tutaj właśnie tkwi cały problem. Silnik nie ma mocy bo kąt zapłonu się zmienia na nie korzyść.
Takie mam podejrzenia, bo silnik według Waszych wytycznych jest poskładany "perfekto".
Jakieś sugestie Panowie ?