MZ ETZ250

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski

Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

MZ ETZ250

#1

Post autor: Nocny »

Witam kolegów, Zbylu dzięki za zaproszenie, jak już mówiłem jestem na końcowym etapie budowy napędu na ETZ250, tylko przykręcić tłumik i gaźnik, iskra - czyli dusza silnika :) jest, tłumik własnej konstrukcji tłumiąco-przelotowy z wypełnieniem wełną ceramiczną, kompletny silnik waży 19,22kg, dojdą poduszki.... będzie prawie 20kg:( .... ale to chyba nie jest najgorzej. Teraz będę się zabierał za kosz, już zrobiłem nawet sobie giętarkę :).
Wklejam kilka fotek, pozdrawiam.
Załączniki
przymiarka tłumika
przymiarka tłumika
20110204016.jpg (23.29 KiB) Przejrzano 11137 razy
gaźnik Walbro WB 39.1
gaźnik Walbro WB 39.1
MZ .jpg (29.75 KiB) Przejrzano 11142 razy
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#2

Post autor: Nocny »

Witam, dzisiaj jeszcze pyknąłem kilka zdjęć, może komuś się przyda pomysł czy rozwiązanie, może ktoś coś doradzi, podsunie jakieś inne rozwiązanie. Bawiłem się z tym co widać na zdjęciach dwa miesiące, teraz czas na budowę kosza, nie będzie tak łatwo bo pomimo tego że sam spawam aluminium..... to nie mam sprzętu TIG i trzeba będzie do kogoś uderzyć... :)
Załączniki
gotowa już giętareczka
gotowa już giętareczka
20110219047.jpg (21.11 KiB) Przejrzano 11123 razy
tłumik schnie po lakierze żaroodpornym do 650 stopni..... ciekawe czy lakier oblezie z niego....
tłumik schnie po lakierze żaroodpornym do 650 stopni..... ciekawe czy lakier oblezie z niego....
20110219045.jpg (25.14 KiB) Przejrzano 11123 razy
gaźnik WB39 i rączka mojej konstrukcji choć brakuje jeszcze opaski na nadgarstek -dłoń
gaźnik WB39 i rączka mojej konstrukcji choć brakuje jeszcze opaski na nadgarstek -dłoń
20110219044.jpg (25.05 KiB) Przejrzano 11124 razy
mam kłopot .... nie mogę kupić poduszek...... kupiłem jedne ale twarde jak ślak..:) nie nadadzą się, szukam dalej
mam kłopot .... nie mogę kupić poduszek...... kupiłem jedne ale twarde jak ślak..:) nie nadadzą się, szukam dalej
DSCN5863.JPG (22.31 KiB) Przejrzano 11125 razy
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#3

Post autor: Nocny »

Jeśli ktoś chce mogę podesłać fotkę w większej rozdzielczości - formacie.
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#4

Post autor: Nocny »

kurcze... nie mogę wysłać większego formatu...:( ... za dużo nadodawałem fotek - przekroczony limit.... :)

kosa
Posty: 44
Rejestracja: 2008-10-03, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć:
Kontakt:

#5

Post autor: kosa »

Biorąc pod uwagę że od 10 lat zajmuję się serwisem motocykli to powiem ŁADNE CACKO !!!

zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post autor: zbylu »

No no aż miło zawiesić oko, ale prawdziwy test silnik zda dopiero po odpaleniu i oblocie.Mam kilka pytań:jakie przełożenie przekładni, jakiej grubości jest płyta AL do której mocowane są amortyzatory i jaka jest szacowana waga gotowego napędu.
pozdrawiam i życzę dalszej owocnej pracy zbylu.
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#7

Post autor: Nocny »

Witam,
jako że nie mogłem zdobyć aluminiowej płyty ...... zastosowałem posiadaną płytę ze stali nierdzewnej niemagnetycznej grubości 3 mm - moja płyta waży 0,33 kg - może nie jest to dobre rozwiązanie ale wytrzymałościowo na pewno przewyższa płytę aluminiową, co do wagi to też raczej jest blisko (3mm do 6mm aluminium) - no niestety innej nie miałem, a czas nagli:)
Przełożenie przekładni to 1 / 2.18 małe koło 55 duże 120
Cały kompletny silnik z gaźnikiem, rączką, linką, świecą, szarpanką i wydechem waży 19.22kg. dojdą amortyzatory ( bo te na zdjęciu są do dupy) :), kosz, śmigło, uprząż parapower, zbiornik z paliwem .... pi zapewne skończy się na spokojnie 30 kilogramach i ja ...:) 70 :) razem stówa jak nic.... to tyle ile ważyłem rok temu:):):) sam bez napędu :)
Pozdrawiam - Marek.
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#8

Post autor: Nocny »

Czy ktoś z Was zajmuje się anodowaniem aluminium?

szczypek132
Posty: 15
Rejestracja: 2010-11-09, 20:03
Lokalizacja: Młyńsk/Płońsk
Kontakt:

#9

Post autor: szczypek132 »

a co zamierzasz anodować ??
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#10

Post autor: Nocny »

na początek drobne elementy, potem....może troszkę większe :)
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#11

Post autor: Nocny »

W niedzielę popróbowałem się poprzeciągać z wiatrem na łące... pierwsze kroki w ogóle. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie spróbował jazdy na nartach z napędem szwagra.... żeby tylko było trochę więcej śniegu..... rewelacja!!!!!! Ariusz - dzięki za pomoc i naukę pierwszych kroków ze skrzydłem. Byłem już w powietrzu !!!!!! po kilka sekund ale jednak !!!! :):):) z wagi spadło mi 1.5 kg po 4 godzinach :) ale już odrobiłem :)
Wiem że to nie miejsce na taki wpis...... ale radocha mnie rozpieeeera.

Przelotem
Posty: 13
Rejestracja: 2009-03-03, 18:57
Lokalizacja: Polska

#12

Post autor: Przelotem »

Witam.
Jak chcesz coś anodować to daj znać.
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#13

Post autor: Nocny »

Witam, czy ktoś z Was próbował założyć taki obrotomierz ?
nie spamuj://allegro.pl/ea-obrotomierz-uniwer ... 43020.html
czy będzie działał w napędzie - zasilany tylko baterią, akumulatorkiem np z z telefonu? (oczywiście by dostał około 12V zasilania) a przewód impulsowy owinięty na przewodzie wysokiego napięcia?

zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

#14

Post autor: zbylu »

Witam, podsyłam linka do grupy: paralotnie, jest tam kilka opinii na temat tego obrotomierza są pozytywne jak i negatywne warto poczytać :

nie spamuj://groups.google.com/group/pl.rec.p ... b3a3e59bef

Ja osobiście używam go od kilku lat, na razie bez awarii, wskazania są dokładne a waga znikoma.W moim przypadku zasilanie miernika jest podłączone pod akumulator 11,1V(lit-pol) układu zapłonowego a wiec nie martwię się jego poborem prądu, a kabel impulsowy podłączony do przerywacza ale wiem że owinięcie woku przewodu wysokiego napięcia też się sprawdza.Jeśli chodzi o zastosowanie go do regulacji gaźnika to średnio się nadaje bo ma dokładność 100 ob/min ale z drugiej strony lepsze to niż ustawianie na tak zwanego "czuja' lub słuch.Ja zamontowałem go na stałe do dźwigni gazu i służy mi do szybkiej oceny stanu napędu, wystarczy rzut oka na ekran i wiem czy wszystko w porządku czy może pasek wymaga naciągu albo gaźnik regulacji. pozdrawiam zbylu
Załączniki
obr2.JPG
obr2.JPG (27.1 KiB) Przejrzano 10980 razy
Awatar użytkownika

Autor
Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#15

Post autor: Nocny »

Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
ODPOWIEDZ