Na podstawie takich założeń powstał pomysł przeprowadzenia pomiarów potwierdzających, że wraz ze wzrostem prędkości wzrasta obciążenie rzędów A/B. Pomiary te stały się możliwe dzięki skonstruowaniu przez specjalistów związanych z firmą testową Air Turquoise urządzenia, mierzącego siły na poszczególnych rzędach taśm.
W ramach projektu zostały przeprowadzone loty referencyjne na jednej typowej paralotni z profilem samostatecznym, oraz jednej z profilem klasycznym. Do lotów referencyjnych zostały wybrane dobrze znane modele o potwierdzonych charakterystykach: Dudek Action - skrzydło, które przez długi czas obecności na rynku udowodniło swą samostateczność i Atis z firmy Sky Paragliders (dziękujemy firmie Sky za udostępnienie tych pomiarów). Poniżej zamieszczamy raporty.
Warto zauważyć, że dla skrzydła klasycznego nie dokonano pomiaru dla największej prędkości (odpuszczone trymery + pełen speed), gdzie należy się spodziewać jeszcze większego odciążenia rzędów A i B.
Wykres sił skrzydła z profilem samostatecznym - Dudek Action 27
Wykres sił skrzydła z profilem klasycznym - Sky Paragliders Atis 2
(dokumenty w formacie .pdf)