Sprzęt na początek.

Tu znajdziesz wskazówki jak zacząć przygodę z paralotniarstwem.

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
Mateusz93
Posty: 2
Rejestracja: 2014-03-30, 18:52

Sprzęt na początek.

#1

Post autor: Mateusz93 »

Witam!
Jestem nowy, zarówno na forum jak i w temacie :)
Kilka dni temu postanowiłem zacząć przygodę z paralotniami- dziś zgadałem się z kolegą ze studiów (całkiem przypadkowo), który też robi kurs i w związku z tym wszystkim mam kilka pytań.

po 1, czy tutaj jest ktoś z Bielska Białej, Wadowic, Krakowa lub okolic? chętnie umówiłbym się na jakieś piwo i pogadał na żywo z czym to się je.
2. natrafiam na wiele ofert skrzydeł z 2002-2006, czy wiek ma znaczenie? jeśli nie ma przetarć itp. powinno być ok?
mógłby mi ktoś orientacyjnie powiedzieć ile pieniędzy musiałbym wydać na kompletny sprzęt do latania?
jestem studentem- liczy się każda złotówka, chciałbym wydać jak najmniej, ale oczywiście bezpieczeństwo to podstawa, więc chciałbym absolutne, aczkolwiek bezpieczne minimum.

czym w ogóle różnią się skrzydła droższe od tych tanich? prędkość? wysokość lotu? bezpieczeństwo?

aaa! no i jak to jest z tą licencją, mieszkam niedaleko Góry Żar, więc tam miałbym blisko do szkoły latania, (oraz drugiej szkoły w Zatorze) jednak i tu i tu trzeba robić 2 stopnie- robiąc kurs w szkole "ABCparagliding"- "otrzymują Państwo legitymację pilota PL-A /IPP-card/, która uprawnia do latania ze skrzydłami paralotni typu standard, ew. LTF 1 i LTF 1–2. "- może mi ktoś pomóc z rozszyfrowaniem tego?
chciałbym samodzielnie latać na różnych górkach na jakimś podstawowym skrzydle. czy taka licencja mi to umożliwi?

jak w ogóle wygląda sprawa latania na płaskich terenach? latać można tylko w okolicy gór czy wszędzie?
wszędzie widzę "termika" albo "żagiel", mógłby ktoś życzliwy w dwóch zadaniach powiedzieć o co w tym chodzi?

no, to chyba tyle :D