Paralotnia z napędem ppg - kilka pytań

Tu znajdziesz wskazówki jak zacząć przygodę z paralotniarstwem.

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
gacek
Posty: 1
Rejestracja: 2010-04-23, 22:16
Lokalizacja: warszawa

Paralotnia z napędem ppg - kilka pytań

#1

Post autor: gacek »

Witam, chciałem się dowiedzieć jako zupełny laik ile kursów trzeba ukończyć by móc latać z napędem PPG i jaka jest mniejwięcej orientacyjna cena takiego sprzętu ( napędu, skrzydła oraz reszty niezbędnych rzeczy) dla osoby o wadze 85 kg chodzi mi głownie o sprzęt nowy.Pozdrawiam bardzo serdecznie i prosze o odpowiedź.

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#2

Post autor: Solek »

W zasadzie możesz wybrać dwie drogi do latania legalnego (z papirami): w pierwszej robisz kurs ukierunkowany na PPG (latanie z napędem) i po zdaniu egzaminu na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni masz uprawnienia PDI i PPG bez PG. Oznacza to tyle że możesz wykonywać loty na paralotni tylko z napędem. Druga droga polega na tym iż idziesz na kurs i robisz uprawnienia do latania swobodnego czyli PG oraz dodatkowo robisz uprawnienia PPG. Po zdaniu pozytwynie egzaminu masz uprawnienia wpisane w ŚKPP: PDI, PPG, PG. Tak robi większość pilotów - tą drogę obiera większość pilotów z tego względu że kto umie latać swobodnie (bez napedu) ten umie latać z napędem - a kto lata z napędem już nie koniecznie potrafi latać swobodnie.

A co do kosztów drugiego sposobu to musisz policzyć: I i II etap + uprawnienia PPG. Jak wszystko będziesz robić w jednej szkole to napewno jakiś upust dostaniesz.

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

konsekwencje

#3

Post autor: sayid »

jakies groza konsekwencje za latanie bez papierow?

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#4

Post autor: Solek »

Wg. prawa lotniczego jest to przestepstwo.

Art. 94. 1. Do wykonywania lotów i innych czynności lotniczych są uprawnieni wyłącznie członkowie personelu lotniczego oraz osoby uczestniczące w szkoleniu lotniczym prowadzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 104 ust. 1 pkt 4 lit. e).
2. Członkiem personelu lotniczego jest osoba, która posiada ważną licencję lub świadectwo kwalifikacji i jest wpisana do państwowego rejestru personelu lotniczego lub innego odpowiedniego rejestru prowadzonego zgodnie z odrębnymi przepisami.
3. Licencja jest świadectwem stwierdzającym posiadanie określonych kwalifikacji oraz dowodem upoważnienia do wykonywania określonych czynności lotniczych....

Art. 95. 1. Świadectwem kwalifikacji jest dokument stwierdzający posiadanie określonych kwalifikacji i upoważniający do wykonywania określonych czynności lotniczych.
2. Świadectwa kwalifikacji wydawane są dla następujących specjalności personelu lotniczego:
1) pilot lotni,
2) pilot paralotni,
3) pilot motolotni,
4) pilot statku powietrznego o maksymalnej masie startowej do 495 kg,
5) pilot-operator modelu latającego,
6) skoczek spadochronowy.
...

Art. 97. 1. Zabrania się:
1) wykonywania czynności lotniczych przez osobę nieposiadającą licencji lub świadectwa kwalifikacji,
2) wykonywania przez członka personelu lotniczego:
a) czynności lotniczych nieobjętych jego licencją lub świadectwem kwalifikacji,
b) czynności lotniczych niezgodnie z warunkami określonymi w licencji lub w świadectwach kwalifikacji.
...

Art. 211. 1. Kto:
...
5) wbrew art. 97 ustawy wykonuje lot lub inne czynności lotnicze, nie mając ważnej licencji lub świadectwa kwalifikacji lub niezgodnie z ich treścią i warunkami,
...
- podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do roku.

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#5

Post autor: sayid »

a nie wiesz jak to wyglada w praktyce?
na kurs sie wybieram jak najbardziej, ale nie wiem jak to bedzie z egazminem na swiadectwo. Nie wiem nawet jak to technicznie wyglada. Malo to popularny sport w pn-wsch. polsce.

Suhy
Posty: 30
Rejestracja: 2008-12-29, 16:27
Lokalizacja: centrum

#6

Post autor: Suhy »

Co do ceny tak jak ja liczyłem:
skrzydło ok. 10 000 zł
Napęd średnio 12 000 zł
Zapas, uprzęż, dodatkowy szpej - ok. 4000 zł
Czyli razem gdzieś 26 000 zł.
Oczywiście wszystko nowe. Do tego szkolenie. Razem ok. 30 000 zł.

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#7

Post autor: Solek »

Witam. W praktyce sprawdzanie papierów wygląda tak że jest to na terenie Polski bardzo żadko robione. Natomiast sa miejsca gdzie papiery sprawdzaja bardzo regularnie np. bezmiechowa. Mojego kolege kiedys policja sprawdziła zaraz po wylądowaniu (po locie PPG). A co do szkolenia to warto zrobić - samouki kiepsko latają i stwarzaja zagrożenie - co nie oznacza że wszystkiego nauczysz sie na kursie (wręcz przeciwnie kurs to podstawa która da Ci mozliwość polatania bezpiecznie samodzielnie). Pozdrawiam.

ttsz
Posty: 2
Rejestracja: 2011-07-09, 12:21
Lokalizacja: deblin

#8

Post autor: ttsz »

witam
przepraszam ze odgrzewam stary temat, ale po co pisać nowy i zaśmiecać forum...
jeśli chciałbym kupić sprzęt typowo do nauki, używany ale sprawny(z resursem itp.) ile by mnie to wyniosło(tak orientacyjnie) czy może coś konkretnego polecacie?
drugie moje pytanie: czy to że mam kurs spadochronowy, trochę na szybowcach(do termiki) pomoże mi coś w lataniu na paralotni czy polecacie zrobić kurs i nie bawić się w samouka?
pozdrawiam bercik

parakamil
Posty: 6
Rejestracja: 2010-03-10, 09:56
Lokalizacja: Toruń

#9

Post autor: parakamil »

eee ,tam zaraz kurs po co.
pewnie na szybowcach też bez szkolenia latałeś albo z samolotu to skakałeś bez kursu z workiem ziemniaków

ttsz
Posty: 2
Rejestracja: 2011-07-09, 12:21
Lokalizacja: deblin

#10

Post autor: ttsz »

a ile trwa taki kurs(wymiar ilu godzin teorii, praktyki) nie chodzi mi oto że uważam kurs za niepotrzebny, raczej o bardzo ograniczony czas, dość nieunormowanie mam wolne..

_Polo_
Posty: 10
Rejestracja: 2010-10-23, 21:25
Lokalizacja: Kraków

#11

Post autor: _Polo_ »

to jakaś podpucha , na jakiejkolwiek stronie szkoły szkolącej paralotniarzy jest podany ramowy program szkolenia wraz z ilością godzin , lotów i przypuszczalnym czasem trwania kursu , no i cena też jest podana.
skoro trafiłes na forum , to i ze znalezieniem stron szkół nie powinienieś mieć problemu.

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#12

Post autor: sayid »

my, na "lotnisku" w suwalkai I etap zrobilismy w 3 doby (doby nie dni)! w terminie kursu to sie pogoda nie wykazala, a potem wykorzystywalismy warunki na maxa; wiec bylo od 5 rano z przerwa na obiad do zachodu slonca... dawno tak fizycznie w d... nie dostalem... ale i tak bylo zajebiscie z spamer.paralotnie.org.

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#13

Post autor: michal54_87 »

To my podobnie mielismy od 6 rano z przerwami na obiad do 21. 1 ,2 etap i egzamin w 4 dni :)

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#14

Post autor: sayid »

ja teraz przez zima mam zamiar jakis naped kupic, a wiosna 2 etap + PPG zrobic. Niestety w moim regionie szybciej chyba sie nie da... o egzaminie na razie nie mysle, bo to sie wiaze z wyprawa gdzies daaalej... ale na pewno ŚK zdobede :-) najwyzej polacze wyjazd rodzinny w gory z egzaminem.

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#15

Post autor: Solek »

Egzaminatorem jest Arek Pomarański. Zsdzwoń do niego i sie umów na egzamin.
ODPOWIEDZ