Pytania laika, bezpieczeństwo, kregosłup i inne

Tu znajdziesz wskazówki jak zacząć przygodę z paralotniarstwem.

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
Mike
Posty: 3
Rejestracja: 2012-03-02, 14:04
Lokalizacja: lublin

Pytania laika, bezpieczeństwo, kregosłup i inne

#1

Post autor: Mike »

Witam
Nie wiem czy dobrze trafiłem, bo pytania mam głownie dot. motoparalotnii.
Mam pare pytań, jestem laikiem , prosze o wyrozumiałość.

Bardzo mi sie spodobały filmy z lataniem, choć chyba mam lęk wysokości, wychylając się z 7 pietra na balkonie, czuje się bardzo nieswojo, troche mnie mrowią stopy ze strachu :) jednak być może to jest to co pokocham.

1. Co jest bezpieczniejsze, gdzie jest mniej wypadkow: paralotnia, paralotnia z napedem na plecach, czy motoparalotnia ?? (wiem ze jeszcze jest motolotnia, lecz to nie na moją kieszeń).

2. W paralotnii i w paralottni z napedem zdarzaja sie urazy kregosłupa , i chyba kregosup jest narazony na pewne przeciazenia po ladowaniu? tego problemu nie ma chyba w motoparalotnii?
Ogolnie kiedys mialem problemy z kregoslupem i pomimo ze czynnie uprawiam sport, to unikam przeciazania kregoslupa i mam niewskazane skoki z wysokosci, dlatego to jest dla mnie bardzo wazne. Chce sie upewnic.

3. Jaką predkosc mozna osiagnąc na motoparalotnii (sredniej klasy) i ile godzin mozna leciec na 1 baku?

4. Motoparalotnia jest sportem ktory uprawia sie przez cały rok, czy tylko w niektore pory roku? Co sprzyja, jakie warunki atmosferyczne?

5.Oprocz wydatkow 20-30tys, za zakup całej motoparalotnii + wyszkolenie, jakie koszty roczne dochodzą? paliwo (jakie to sa kwoty mniej wiecej?) przeglady, składki? co z psuciem sprzetu, drozej wychodzi niz uzywanie kilkuanstoleniego samochodu?

6. Skoro motoparalotnia ma skrzydło i w przypadku zpesucia silnika mozna bezpiecznie leciec i wylądować na samym skrzydle, to czemu zdarzaja sie wypadki pt:,, zginął motoparalotniarz bo mu sie zepsuł silnik" nie rozumiem tego?

7. Czy sport motoparalotniarski jest duzo bardziej niebezpieczny niż jazda samochodem??

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#2

Post autor: Solek »

1. Co jest bezpieczniejsze, gdzie jest mniej wypadkow: paralotnia, paralotnia z napedem na plecach, czy motoparalotnia ?? (wiem ze jeszcze jest motolotnia, lecz to nie na moją kieszeń).
Tu i tu jest tak samo - nikt tego nie rozdziela.
2. W paralotnii i w paralottni z napedem zdarzaja sie urazy kregosłupa , i chyba kregosup jest narazony na pewne przeciazenia po ladowaniu? tego problemu nie ma chyba w motoparalotnii?
Ogolnie kiedys mialem problemy z kregoslupem i pomimo ze czynnie uprawiam sport, to unikam przeciazania kregoslupa i mam niewskazane skoki z wysokosci, dlatego to jest dla mnie bardzo wazne. Chce sie upewnic.
Najbardziej narażać będziesz kręgosłup podczas dzwigania sprzętu na start (zwłaszcza PPG gdzie przy starcie dzwigasz 30 kilo na plecach).
3. Jaką predkosc mozna osiagnąc na motoparalotnii (sredniej klasy) i ile godzin mozna leciec na 1 baku?
Średnio 40km/h (prędkość trymowa bez uwzględnienia wiatru). A to zalezy jaki masz bak. Spalanie liczy sie w godzinach w paralotniarstwie i uśredniając liczy się około 4 litrów na godzine (ale tu wchodza różne czynniki).
4. Motoparalotnia jest sportem ktory uprawia sie przez cały rok, czy tylko w niektore pory roku? Co sprzyja, jakie warunki atmosferyczne?
Uprawia się wtedy kiedy masz czas i jest pogoda (jeżeli masz czas to pogode znajdziesz niekoniecznie u siebie na podwórku ale w Hiszanii, Włoszech, Słowenii, Francji, Austrii itd.).
5.Oprocz wydatkow 20-30tys, za zakup całej motoparalotnii + wyszkolenie, jakie koszty roczne dochodzą? paliwo (jakie to sa kwoty mniej wiecej?) przeglady, składki? co z psuciem sprzetu, drozej wychodzi niz uzywanie kilkuanstoleniego samochodu?
Siedzą dwa wróble na gałęzi i jeden ma jedną nóżkę bardziej.
6. Skoro motoparalotnia ma skrzydło i w przypadku zpesucia silnika mozna bezpiecznie leciec i wylądować na samym skrzydle, to czemu zdarzaja sie wypadki pt:,, zginął motoparalotniarz bo mu sie zepsuł silnik" nie rozumiem tego?
Wylądowac a przypie.....ic to jest różnica.
7. Czy sport motoparalotniarski jest duzo bardziej niebezpieczny niż jazda samochodem??
Zarówno jazda samochodem jak i paralotniarstow nie zalezy od typu sprzętu tylko od typu człowieka.

Autor
Mike
Posty: 3
Rejestracja: 2012-03-02, 14:04
Lokalizacja: lublin

#3

Post autor: Mike »

Chyba jakies głupoty piszesz
nie spamuj://spamer.zwinka.pl/672-Czasem_zdarza_sie_wyglebic&p=2

Pytanie jeszcze, czy sie bierze spadochron ze sobą kierując motoparalotnie, czy to nie ma sensu?

flaytec
Posty: 13
Rejestracja: 2012-02-22, 00:03
Lokalizacja: krakow

#4

Post autor: flaytec »

Pisz może ze chcesz latać na PPG tak lepiej będzie zrozumiec - to jest paralotnia z silnikiem na plecach-to samo co motoparalotnia .Tylko to pojecie motoparalotnia jest rzadko stosowane.

Na takie ogolen pytania cięzko odpowiedzciec.

Nowy glajt kosztuje X tak samo jak nowe auto kosztuje Y

10cioletni glajt kosztuje ileśrazy mniej niz X tak samo jak stare auto kosztuje iles razy mniej niż Y...z jedną roznica, 15 letnie auto majace przejechhane 1 kilometr nie straci zbyt duzo na wartosci. Glajt majacy 15 lat i kupiony za 8000zl na ktorym nikt nigdy nie latał i po zakupie wrzuciił do szafy warty jest co najwyzej 500zl i nadaje się do zabawy na łace dla poczatkujacego. Starzenie materiału w glajtach powoduje ich szybszą utratę wartosci niz starzejące się auta.



Wyjazd na latanie to koszt zurzytego paliwa w PPG i w aucie przy dojezdie na miejsce startu i powrót.


Jak ci się linki po wyladowaniu wkręcą w smigło to koszt naprawy jakiś będzie, trzeba wyslac glajta itp. Start na PPG tez jest z twierdzenia znajomych 5 x trudniejszy niz start klasyczny.
Nie mozna porownac latania do jazdy autem. Na pewno ryzyko jest wieksze ,ale nie spotkasz pijanych kierowców , :mrgreen:

Autor
Mike
Posty: 3
Rejestracja: 2012-03-02, 14:04
Lokalizacja: lublin

#5

Post autor: Mike »

Czytałem ze przy zwyklych paralotniach jest duzo urazow kregosłupa, mozna spaść na nogi, cos sobie zrobić. JEst sie uzaleznionym od wiatru, nie ma napedu. To samo z paralotniami z silnikiem na plecach, w dodatku z silnikiem na plecach trzeba brać rozbieg itd. Dlatego na chłopski rozum wydaje mi sie ze motoparalotnia , czyli wozek z silnikiem wydaje mi sie o niebo bezpieczniejszy. bo: nie spadam na nogi, bo mam naped, bo nie musze biegać z ciezarem, bo przy rozbiegu nie przewroce sie na plecy . Chyba ze sie myle

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

#6

Post autor: Pilot »

A ja napiszę tak : start z napędem nie jest tak straszny jak by się wydawało .
Podczas postawienia skrzydła dźwigamy napęd przez chwilę, następnie ciężar napędu przejmuje skrzydło. dając ciąg na śmigło już nie trzymamy napędu na plecach, tylko bierzemy rozbieg do startu. Podczas lądowania odwrotnie.
Co do trajek PPGG , nie mam zdania, trzeba mieć garaż lub własny domek żeby trzymać takie kuromysło,oprócz tego większa droga kołowania a PPG w malutkiej piwnicy w bloku zawsze się zmieści.
Urazy kręgosłupów były, są i będą. wszystko zależy w jakich warunkach i na jakim sprzęcie latasz i jak latasz .
Przecież to takie proste :-) zobacz dwa starty i jedno lądowanie gdzie pilot nie stosuje się do podstawowych zasad. :lol:
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=fggip3AohJQ
A tutaj prawidłowe lądowanie z 35 kg napędem na plecach, sam ważę 65 kg netto:
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=VhyyQapLs-Y
Pozdrawiam

xcgfdgf
Posty: 33
Rejestracja: 2013-09-27, 03:39

Re: Pytania laika, bezpieczeństwo, kregosłup i inne

#7

Post autor: xcgfdgf »

Happiness is not aion gold about being immortal nor having aion gold food or rights inone's hand. It's about having aion kinah each tiny wish come true, or havingsomething to eat when you are hungry or having someone's love when you need love.

-- 2013-09-27, 11:07 --

If you can hold something aion gold up and put it down, it is calledweight-lifting; if you can hold something up but can never aion gold put it down,it's called burden-bearing. Pitifully, most of people are bearing heavy aion gold burdens when they are in love.
ODPOWIEDZ