MZ ETZ250
Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski
MZ ETZ250
Witam kolegów, Zbylu dzięki za zaproszenie, jak już mówiłem jestem na końcowym etapie budowy napędu na ETZ250, tylko przykręcić tłumik i gaźnik, iskra - czyli dusza silnika :) jest, tłumik własnej konstrukcji tłumiąco-przelotowy z wypełnieniem wełną ceramiczną, kompletny silnik waży 19,22kg, dojdą poduszki.... będzie prawie 20kg:( .... ale to chyba nie jest najgorzej. Teraz będę się zabierał za kosz, już zrobiłem nawet sobie giętarkę :).
Wklejam kilka fotek, pozdrawiam.
Wklejam kilka fotek, pozdrawiam.
- Załączniki
-
- przymiarka tłumika
- 20110204016.jpg (23.29 KiB) Przejrzano 24218 razy
-
- gaźnik Walbro WB 39.1
- MZ .jpg (29.75 KiB) Przejrzano 24223 razy
Witam, dzisiaj jeszcze pyknąłem kilka zdjęć, może komuś się przyda pomysł czy rozwiązanie, może ktoś coś doradzi, podsunie jakieś inne rozwiązanie. Bawiłem się z tym co widać na zdjęciach dwa miesiące, teraz czas na budowę kosza, nie będzie tak łatwo bo pomimo tego że sam spawam aluminium..... to nie mam sprzętu TIG i trzeba będzie do kogoś uderzyć... :)
- Załączniki
-
- gotowa już giętareczka
- 20110219047.jpg (21.11 KiB) Przejrzano 24204 razy
-
- tłumik schnie po lakierze żaroodpornym do 650 stopni..... ciekawe czy lakier oblezie z niego....
- 20110219045.jpg (25.14 KiB) Przejrzano 24204 razy
-
- gaźnik WB39 i rączka mojej konstrukcji choć brakuje jeszcze opaski na nadgarstek -dłoń
- 20110219044.jpg (25.05 KiB) Przejrzano 24205 razy
-
- mam kłopot .... nie mogę kupić poduszek...... kupiłem jedne ale twarde jak ślak..:) nie nadadzą się, szukam dalej
- DSCN5863.JPG (22.31 KiB) Przejrzano 24206 razy
Witam,
jako że nie mogłem zdobyć aluminiowej płyty ...... zastosowałem posiadaną płytę ze stali nierdzewnej niemagnetycznej grubości 3 mm - moja płyta waży 0,33 kg - może nie jest to dobre rozwiązanie ale wytrzymałościowo na pewno przewyższa płytę aluminiową, co do wagi to też raczej jest blisko (3mm do 6mm aluminium) - no niestety innej nie miałem, a czas nagli:)
Przełożenie przekładni to 1 / 2.18 małe koło 55 duże 120
Cały kompletny silnik z gaźnikiem, rączką, linką, świecą, szarpanką i wydechem waży 19.22kg. dojdą amortyzatory ( bo te na zdjęciu są do dupy) :), kosz, śmigło, uprząż parapower, zbiornik z paliwem .... pi zapewne skończy się na spokojnie 30 kilogramach i ja ...:) 70 :) razem stówa jak nic.... to tyle ile ważyłem rok temu:):):) sam bez napędu :)
Pozdrawiam - Marek.
jako że nie mogłem zdobyć aluminiowej płyty ...... zastosowałem posiadaną płytę ze stali nierdzewnej niemagnetycznej grubości 3 mm - moja płyta waży 0,33 kg - może nie jest to dobre rozwiązanie ale wytrzymałościowo na pewno przewyższa płytę aluminiową, co do wagi to też raczej jest blisko (3mm do 6mm aluminium) - no niestety innej nie miałem, a czas nagli:)
Przełożenie przekładni to 1 / 2.18 małe koło 55 duże 120
Cały kompletny silnik z gaźnikiem, rączką, linką, świecą, szarpanką i wydechem waży 19.22kg. dojdą amortyzatory ( bo te na zdjęciu są do dupy) :), kosz, śmigło, uprząż parapower, zbiornik z paliwem .... pi zapewne skończy się na spokojnie 30 kilogramach i ja ...:) 70 :) razem stówa jak nic.... to tyle ile ważyłem rok temu:):):) sam bez napędu :)
Pozdrawiam - Marek.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-11-09, 20:03
- Lokalizacja: Młyńsk/Płońsk
- Kontakt:
W niedzielę popróbowałem się poprzeciągać z wiatrem na łące... pierwsze kroki w ogóle. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie spróbował jazdy na nartach z napędem szwagra.... żeby tylko było trochę więcej śniegu..... rewelacja!!!!!! Ariusz - dzięki za pomoc i naukę pierwszych kroków ze skrzydłem. Byłem już w powietrzu !!!!!! po kilka sekund ale jednak !!!! :):):) z wagi spadło mi 1.5 kg po 4 godzinach :) ale już odrobiłem :)
Wiem że to nie miejsce na taki wpis...... ale radocha mnie rozpieeeera.
Wiem że to nie miejsce na taki wpis...... ale radocha mnie rozpieeeera.
Witam, czy ktoś z Was próbował założyć taki obrotomierz ?
nie spamuj://allegro.pl/ea-obrotomierz-uniwer ... 43020.html
czy będzie działał w napędzie - zasilany tylko baterią, akumulatorkiem np z z telefonu? (oczywiście by dostał około 12V zasilania) a przewód impulsowy owinięty na przewodzie wysokiego napięcia?
nie spamuj://allegro.pl/ea-obrotomierz-uniwer ... 43020.html
czy będzie działał w napędzie - zasilany tylko baterią, akumulatorkiem np z z telefonu? (oczywiście by dostał około 12V zasilania) a przewód impulsowy owinięty na przewodzie wysokiego napięcia?
Witam, podsyłam linka do grupy: paralotnie, jest tam kilka opinii na temat tego obrotomierza są pozytywne jak i negatywne warto poczytać :
nie spamuj://groups.google.com/group/pl.rec.p ... b3a3e59bef
Ja osobiście używam go od kilku lat, na razie bez awarii, wskazania są dokładne a waga znikoma.W moim przypadku zasilanie miernika jest podłączone pod akumulator 11,1V(lit-pol) układu zapłonowego a wiec nie martwię się jego poborem prądu, a kabel impulsowy podłączony do przerywacza ale wiem że owinięcie woku przewodu wysokiego napięcia też się sprawdza.Jeśli chodzi o zastosowanie go do regulacji gaźnika to średnio się nadaje bo ma dokładność 100 ob/min ale z drugiej strony lepsze to niż ustawianie na tak zwanego "czuja' lub słuch.Ja zamontowałem go na stałe do dźwigni gazu i służy mi do szybkiej oceny stanu napędu, wystarczy rzut oka na ekran i wiem czy wszystko w porządku czy może pasek wymaga naciągu albo gaźnik regulacji. pozdrawiam zbylu
nie spamuj://groups.google.com/group/pl.rec.p ... b3a3e59bef
Ja osobiście używam go od kilku lat, na razie bez awarii, wskazania są dokładne a waga znikoma.W moim przypadku zasilanie miernika jest podłączone pod akumulator 11,1V(lit-pol) układu zapłonowego a wiec nie martwię się jego poborem prądu, a kabel impulsowy podłączony do przerywacza ale wiem że owinięcie woku przewodu wysokiego napięcia też się sprawdza.Jeśli chodzi o zastosowanie go do regulacji gaźnika to średnio się nadaje bo ma dokładność 100 ob/min ale z drugiej strony lepsze to niż ustawianie na tak zwanego "czuja' lub słuch.Ja zamontowałem go na stałe do dźwigni gazu i służy mi do szybkiej oceny stanu napędu, wystarczy rzut oka na ekran i wiem czy wszystko w porządku czy może pasek wymaga naciągu albo gaźnik regulacji. pozdrawiam zbylu
- Załączniki
-
- obr2.JPG (27.1 KiB) Przejrzano 24061 razy